Ο βασιλιάς που δεν ήθελε (;)  να ξέρει ότι… είναι γυμνός
Το παραμύθι είναι μια σύντομη, μεταφορική ή φανταστική ιστορία ανδραγαθημάτων  ή παθημάτων  που χρησιμοποιούνται με αλληγορικό τρόπο  απέναντι σε φορείς καλής ή κακής διαχείρισης της εξουσίας, της υπεροψίας, της ύβρεως και της πλάνης.  Τέτοιο είναι το πολύ γνωστό παραμύθι του Χ. Κ. Άντερσεν: «Ο βασιλιάς που ήταν γυμνός».
Παρουσιάζει ένα βασιλιά που του άρεσαν τα όμορφα ρούχα. ΟΙ κόλακες γύρω του τον έπεισαν  πως είναι υφαντές που θα του υφάνουν ρούχα από υλικό που οι ανίκανοι και οι ανόητοι πολίτες δεν μπορούσαν να δουν.
Ανήμερα της παρέλασης, ο  Βασιλιάς βγήκε με τα καινούρια ρούχα  από το παλάτι του στους δρόμους. Κρεμασμένοι σαν τσαμπιά από  τα παράθυρα οι υπηρέτες του φώναζαν «Δέστε πόσο του πάνε τα καινούρια ρούχα του βασιλιά μας!». Και οι τελάληδες διαλαλούσαν τη «δύναμη της γνώσης» του, που παντοδύναμο τον έκανε. Και κανείς τους δεν ήθελε να παραδεχτεί πως έβλεπε τίποτα, γιατί την οργή του την έτρεμαν… Ο λαός έκπληκτος παρακολουθούσε την πομπή με τον βασιλιά να περνά μπροστά του. «Μα αυτός δεν φοράει τίποτα!» φώναξε ξαφνικά ένα παιδάκι.
«Ένα παιδάκι λέει πως ο βασιλιάς είναι γυμνός!» είπε ένας άλλος. Και ύστερα κι άλλος, κι άλλος κι άλλοι πολλοί μαζί: «O ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ!». Ο βασιλιάς τότε κατάλαβε πως έλεγαν την αλήθεια, μα εξακολούθησε να βαδίζει επικεφαλής της πομπής, ενώ πίσω του οι βαλέδες κρατούσαν υψηλά τον ποδόγυρο από την ανύπαρκτη φορεσιά για να μην σέρνεται στο χώμα…

Όπως ακριβώς στο παραμύθι με τα ρούχα του βασιλιά, έτσι και η ανακοίνωση της προσχώρησης της Κίνησης «ανεξαρτήτων» Πολιτών Ωραιοκάστρου» στην παράταξη του κ. Γαβότση «Πολιτεία με Όραμα» η οποία ανακοινώθηκε  επίσημα την 30-3-2014 απέδειξε το προφανές.
Τα ρούχα (ανεξαρτησία) δεν υπήρχαν, οι βασιλιάδες (ο επικεφαλής της κ. Δάκης Μανουσάκης) κυκλοφορούσαν γυμνοί. Οι επίδοξοι μόνιμοι μνηστήρες της Δημαρχίας (όπως ο αποδεχόμενος την προσχώρηση της «ανεξάρτητης» κίνησης στην παράταξη του) εξηγούσαν (;) ότι η κατάσταση στα αυτοδιοικητικά  είχε πλέον εισέλθει σε μία νέα πραγματικότητα και πίστευαν ότι είχαν προλάβει να ράψουν και να φορούν τις λύσεις (σύμπλευση απόψεων και θέσεων).
Στην πράξη όμως κατέρρευσε το ακριβό ένδυμα των αυτοδιοικητικών θεωριών και μοντέλων. Και φάνηκε η γυμνή πραγματικότητα. (ουδέποτε υπήρξε «ανεξάρτητη» κίνηση απλά ήταν πολιτικός λαγός άλλων και αλιευτής δια της πλάνης ανύποπτων αγανακτισμένων ψηφοφόρων).
ΟΛΑ τα παραπάνω αποδείχθηκαν δια του αποτελέσματος.
Και ο μεν αποδεχόμενος την προσχώρηση έκρινε πολιτικά ορθό και ωφέλιμο για τον ίδιο να αποδεχθεί τον «ανεξάρτητο κ. Μανουσάκη και την ομήγυρη» στους κόλπους της παράταξης του. Ουδείς μπορεί να τον κατηγορήσει για αυτό.  Εξ’ άλλου το θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα της κίνησης του αυτής θα λάμψει την νύχτα της 18ης Μαΐου.
Ο ίδιος όμως ο «ανεξάρτητος» κ. Δάκης Μανουσάκης (αφού άκουσε τα προβλήματα των φορέων του Ωραιοκάστρου στο καφέ ΧΡΥΣΙΚΟΣ ως «ανεξάρτητος») στην συνέχεια «ωρυόταν» διαμαρτυρόμενος προς όλους και όλες τις κατευθύνσεις γιατί δεν είχε κληθεί στο πρόσφατο ραδιοφωνικό debate του ράδιο ALPHA «ως 6ος υποψήφιος Δήμαρχος του Δήμου Ωραιοκάστρου» διεκδικεί και του απονέμεται το Οσκαρ της πολιτικής υποκρισίας και παραπλάνησης.
Μάλλον κάτι γνώριζαν όλοι και δεν έπαιρναν στα σοβαρά τις καταγγελίες του για μεροληψία.  Εκτός εάν πράγματι ήθελε να παρευρεθεί αλλά για να υποστηρίξει τις θέσεις της «Πολιτείας με Όραμα» με τις απόψεις και θέσεις της οποίας (κατά τις κοινές δηλώσεις των επικεφαλής) συμπλέει. Αλλά ο κ. Γαβότσης και έμπειρος και ικανός είναι να τα καταφέρει και μόνος του χωρίς πολιτικό – αυτοδιοικητικό υποβολέα.
Και ως εκ θαύματος και «πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις» ο αυτοπροσδιοριζόμενος «ανεξάρτητος» λοιπόν από όλους και όλα (κατά τα λεγόμενα του) κ. Δάκης Μανουσάκης  τελικά συνειδητοποίησε ότι η πορεία της «Ανεξάρτητης κίνησης Πολιτών» της οποίας ηγείται διέρχεται διαμέσου του έτερου «ανεξάρτητου» κ. Γαβότση ο οποίος πριν από λίγες ημέρες έλαβε την επίσημη στήριξη του κόμματος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, συμπορεύθηκε και φωτογραφήθηκε στις οδούς του Δήμου Ωραιοκάστρου συνοδεύοντας τον «ανεξάρτητο» υποψήφιο της Ν.Δ για την περιφέρεια κ. Ιωαννίδη (Σαν πολλοί ανεξάρτητοι να συγκεντρώθηκαν τελευταία στο Ωραιόκαστρο).  Στην ανεξάρτητη αυτή ομήγυρη παρευρίσκονταν («τυχαία;») και ένα κομματικό στέλεχος της ΝΔ και συγκεκριμένα ο ίδιος ο γραμματέας της Τ.Ο της Νέας Δημοκρατίας κ. Ζιακούλης.
Έπεσαν λοιπόν οι μάσκες από το πρόσωπο του κ. Μανουσάκη και της «Ανεξάρτητης»  Κίνησης Πολιτών Ωραιοκάστρου.  Ήταν φαίνεται απλώς θέμα χρόνου. «Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν» για σύμπλευση και συμπόρευση. Ο σκοπός φαίνεται ότι αγιάζει τα μέσα.
Στην συνέχεια παραθέτω από το λεξικό της κοινής νεοελληνικής γλώσσας, την έννοια ορισμένων  λέξεων καθώς και κάποια γνωμικά σημαντικών προσώπων:
α) Ανεξάρτητος -η -ο [aneksártitos] Ε5 : 1. που δεν εξαρτάται από άλλον ή άλλο, που δεν έχει κάποια σχέση εξάρτησης. α. (για πρόσ.) που η δραστηριότητά του, η συμπεριφορά του κτλ. δεν επηρεάζεται, δεν καθορίζεται από κτ. άλλο ή από κάποιον άλλον.
β)  Λαοπλάνος < λαός + πλάνος  Open book 01.svg Ουσιαστικό λαοπλάνος αρσενικό   κάποιος (συνήθως πολιτικός) που έχει την ικανότητα να γοητεύει και να παραπλανά το λαό.
γ) Επίδειξη:  Η επίδειξη είναι η σημαία σινιάλο της υποκρισίας  (Τσάπιν Έντουιν Χάμπελ)
δ) Υποκρισία: «Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να φορά για πολύν καιρό ένα πρόσωπο για τον εαυτό του και ένα διαφορετικό για τον πολύ κόσμο, χωρίς να μπερδευτεί τελικά για το ποιο από τα δυο είναι το αληθινό.  Nathaniel Hawthorne, 1804-1864, Αμερικανός συγγραφέας.
Πολλές φορές, κάποιος χρειάζεται να υποκριθεί ότι συμμετέχει σε μια πορεία, για την οποία δεν έχει κανένα πραγματικό ενδιαφέρον, με σκοπό να φτάσει εκεί που θέλει.  Christopher Morley, 1890-1957, Αμερικανός συγγραφέας

ε) Ειλικρίνεια: Όταν δεν είσαι ειλικρινής, πρέπει να υποκρίνεσαι. Και υποκρινόμενος στον εαυτό σου καταλήγεις να πιστεύεις τον εαυτό σου, και αυτό είναι η αρχή κάθε πίστης.  Alberto Moravia, 1907-1990, Ιταλός συγγραφέας.
στ) Και ένα ελληνικό γνωμικό «στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό»
                                              ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΕΔΙΡΝΕΛΗΣ

Υποψήφιος Δήμαρχος Ωραιοκάστρου της Δ.Κ.Π.Ω «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ»

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top