Κινηματογραφική συντροφιά σε όσους μένουν το καλοκαίρι εντός των τειχών κρατάει για δεύτερη χρονιά το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας–Θράκης.

Από τις 21 Ιουλίου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στον κινηματογράφο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ (Φιλικής Εταιρείας 44, τηλ. 2310261727), θα προβληθούν 21 ταινίες που συγκροτούν ένα «τόμο» με «Ιστορίες του Καλοκαιριού», όχι με την έννοια του ανάλαφρου, αλλά μ’ αυτή των… υψηλών θερμοκρασιών.

Σε μια εποχή του χρόνου που οι αντιστάσεις μειώνονται, οι επιθυμίες αυξάνονται και η ίδια η ζωή σού υπενθυμίζει τις αξίες του αυτονόητου, οι ήρωες αυτών των ταινιών προσπαθούν να επανακαθορίσουν το στίγμα και την ταυτότητά τους.

Όπως και πέρυσι με το «Ταινιόραμα στη Θεσσαλονίκη» έτσι και φέτος με τις «Ιστορίες του Καλοκαιριού» το Μορφωτικό Ίδρυμα επέλεξε να συνεργαστεί  με μια ιδιαίτερης αντίληψης και στοχοθεσίας εταιρία διανομής ταινιών, τη Seven Films και τα Seven Spot, που όχι μόνο έχει άξονα την κινηματογραφική ποιότητα, αλλά προσανατολίζεται και σε μια ευαίσθητη κοινωνική οπτική.

Κάθε βράδυ θα γίνονται στο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ δύο προβολές, στις 9 μ.μ. και στις 11 μ.μ. Η είσοδος σε κάθε προβολή στοιχίζει 5€. Τα μέλη της ΕΣΗΕΜ-Θ δικαιούνται δωρεάν είσοδο δείχνοντας την ταυτότητα της Ένωσης.  

Το πλήρες πρόγραμμα της διοργάνωσης είναι το ακόλουθο:

21-22/7
FRANCES HA (2012)
Σκηνοθεσία: Νόα Μπάουμπαχ
Παίζουν:  Γκρέτα Γκέργουιγκ, Μίκι Σάμερ, Σόφι Λεβί, Μάικλ Έσπερ, Άνταμ Ντράιβερ
Η Φράνσις ζει στη Νέα Υόρκη, αλλά δεν έχει διαμέρισμα, βοηθάει σε μια ακαδημία χορού, αλλά δεν είναι χορεύτρια, έχει μια καλή φίλη, τη Σόφι, αλλά δεν μιλάνε πια μεταξύ τους, ρίχνεται με ορμή στα όνειρά της, θέλει πολύ περισσότερα από αυτά που έχει, ζει τη ζωή της με ασύδοτη χαρά κι ελαφρότητα. Ο Νόα Μπάουμπαχ διαχειρίζεται διαψεύσεις, απογοητεύσεις και ονειροπόληση ως υλικά όψιμης ενηλικίωσης και φτιάχνει μια αισιόδοξη ταινία.
Στα χνάρια του Γούντι Άλεν και σε πείσμα των καιρών, ιδού μια ταινία που βουτάει στην ανθρώπινη ύπαρξη και ανασύρει φως!

23-24/7
ΧΑΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (2012)
(TABU)
Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Γκόμεζ
Παιζουν: Τερέζα Μαντρούγκα, Λάουρα Σοβεράλ, Άννα Μορέιρα, Ενρίκε Εσπίριτο Σάντο   
Μια οξύθυμη ηλικιωμένη γυναίκα, η υπηρέτριά της από το Πράσινο Ακρωτήριο και η αφοσιωμένη στο κοινό καλό γειτόνισσά τους, ζουν στον ίδιο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Λισαβόνα. Όταν η ηλικιωμένη πεθάνει, οι άλλες δύο γυναίκες θ’ ανακαλύψουν στο παρελθόν της μια περιπέτεια έρωτα κι εγκλήματος, με φόντο την Αφρική. Ο Πορτογάλος δημιουργός δανείζεται το ασπρόμαυρο περιβάλλον του βωβού κινηματογράφου για να αφηγηθεί με τον σωστό τόνο μια ανθρωποκεντρική ιστορία νοσταλγίας.
Η ταινία, μεταξύ άλλων σημαντικών διακρίσεων, πήρε το 2012 δύο βραβεία στο Βερολίνο (Alfred Bauer και Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου) και σταδιακά κέρδισε τον θαυμασμό κοινού και κριτικών σε όλες τις χώρες που προβλήθηκε.

25-27/7
ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (2012)
(MUD)
Σκηνοθεσία: Τζεφ Νίκολς
Παίζουν: Μάθιου Μακόναχι, Ριζ Γουίδερσπουν, Τάι Σέρινταν   
Ο μυστηριώδης φυγάς Mud κρύβεται σε ένα νησί του Μισισιπή, αποφασισμένος να ξεφύγει από τους διώκτες του για να ξανασυναντήσει τον έρωτα της ζωής του, τη Γιούνιπερ.  Δύο δεκατετράχρονα αγόρια, γοητευμένα από την ιστορία του, συμφωνούν να τον βοηθήσουν και μια περίεργη φιλία δημιουργείται μεταξύ τους. Μέσα από την προσπάθεια να διακρίνουν τι είναι αλήθεια και τι όχι σε σχέση με τον χαρισματικό Mud, τα δύο παιδιά οδηγούνται στον δρόμο της ενηλικίωσης, σε μια ιστορία που ανατρέχει με δημιουργικό τρόπο στις περιπέτειες του Χάκλμπερι Φιν.
Μια από τις κινηματογραφικές «στροφές» του Μακόναχι, σε ρόλους εσωτερικής δύναμης και ανυπέρβλητης ομορφιάς.

28-29/7
ΤΑ ΜΥΘΙΚΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ (2012)
(Beasts of the Southern Wild)
Σκηνοθεσία: Μπεν Ζάιτλιν
Παίζουν: Κουβένζανε Γουάλις, Ντουάιτ Χένρι
Σε μία ξεχασμένη αλλά δυναμική κοινότητα, αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο, η εξάχρονη Χάσπαπι ζει σε συνθήκες ασυνήθιστης ανεξαρτησίας. Η μητέρα της έχει φύγει από καιρό, ο πατέρας της είναι στοργικός μαζί της, αλλά την αντιμετωπίζει ως ισότιμο μέλος αυτής της ιδιότυπης κοινότητας που ζει σε διαρκές ξεφάντωμα. Το κορίτσι μεγαλώνει σε ένα απομονωμένο περιβάλλον γεμάτο ημιάγρια ζώα. Όταν μια καταιγίδα σηκώνει τα νερά, ο πατέρας της αρρωσταίνει, και άγρια ζώα ξυπνούν από τους παγωμένους τάφους τους, η Χάσπαπι βλέπει την φυσική τάξη όλων των αγαπημένων πραγμάτων γύρω της να καταρρέει και για να την αποκαταστήσει πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιβιώσει από μια ασταμάτητη καταστροφή επικών διαστάσεων. Η πειραματική προσέγγιση του σκηνοθέτη, που επί χρόνια συνεργάστηκε με ομάδα καλλιτεχνών διαφορετικών πεδίων, κατέληξε σε ένα πληθωρικό αποτέλεσμα που συνδυάζει εικαστικό εντυπωσιασμό και μυθοπλαστική πρωτοτυπία.
Ξεκίνησε από τις Κάννες όπου βραβεύτηκε με τη Χρυσή Κάμερα και το βραβείο των κριτικών, πέρασε από τη συνείδηση της παγκόσμιου σινεφίλ κοινού αλλά και από τα Όσκαρ κι έμεινε στην ιστορία του σινεμά ως ένα υβρίδιο τέχνης, μοναδικό στο είδος του και υπέροχο στο άπλωμά του.

30-31/7
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (2012)
(The Place Beyond the Pines)
Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Σιανφράνς
Παίζουν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Εύα Μέντες, Μπράντλεϊ Κούπερ, Ρέι Λιότα
Ο Λουκ (Ράιαν Γκόσλινγκ) είναι μοτοσικλετιστής κασκαντέρ, που περιοδεύει με ένα θίασο από πόλη σε πόλη, κάνοντας τον «γύρο του θανάτου». Στο πέρασμά του από το Σενέκταντι, στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, θα θελήσει να ξαναβρεί μια χαμένη του αγάπη, τη Ρομίνα (Εύα Μέντες), και θα ανακαλύψει ότι όσο έλειπε, απέκτησε έναν γιο. Η απόφασή του να βρει νέα δουλειά για να συντηρήσει την οικογένεια που μόλις ανακάλυψε ότι έχει σύντομα καταλήγει σε σειρά τραπεζικών ληστειών και τον βάζει στο στόχαστρο του φιλόδοξου αστυνομικού Έιβερι Κρος (Μπράντλεϊ Κούπερ), ο οποίος εργάζεται σε ένα πλήρως διεφθαρμένο αστυνομικό τμήμα, υπό τον Ντε Λούκα (Ρέι Λιότα) και παλεύει επίσης να βρει ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής. Η αντιπαράθεση των δύο αντρών θα μεταφερθεί στην επόμενη γενιά: οι γιοι τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με την κοινή μοιραία κληρονομιά τους.
Ο σκηνοθέτης του Blue Valentine σε μια ταινία για τη φύση της ανδρικής ταυτότητας…

1-3/8
ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ (1935)
(A Night at the Opera)
Σκηνοθεσία: Σαμ Γουντ
Παίζουν: Γκράουτσο, Τσίκο και Χάρπο Μαρξ, Κίτι Καρλάιλ, Άλαν Τζόουνς, Μάργκαρετ Ντιμόντ
Θέλοντας να μπει στους κύκλους της αριστοκρατίας, η εκατομμυριούχος Κλέιπουλ κάνει μια μεγάλη δωρεά στην Όπερα της Νέας Υόρκης, όπου πρόκειται να τραγουδήσει ο διάσημος τενόρος Λασπάρι. Όμως οι αδελφοί Μαρξ προσπαθούν να σαμποτάρουν την παράσταση, για να πριμοδοτήσουν έναν εξίσου ταλαντούχο, αλλά άσημο τραγουδιστή.  Με φόντο τον κόσμο της Όπερας, οι αδελφοί Μαρξ μάς συστήνουν  τον παράλογο και σουρεαλιστικό κόσμο τους, σε αυτή την ντελιριακή φάρσα από τη χρυσή εποχή της πιο ανεξέλεγκτης και αναρχικής ομάδας κωμικών που γνώρισε ποτέ ο κινηματογράφος και το θέατρο. Το «Μια νύχτα στην Όπερα» βρίσκεται μέσα στην πρώτη δωδεκάδα των 100 καλύτερων κωμωδιών όλων των εποχών αλλά και μέσα στις 100 σημαντικότερες ταινίες όλων των εποχών, όπως τις αξιολόγησε το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

4-5/8
CAFÉ DE FLORE (2011)
Σκηνοθεσία:Ζαν Μαρκ Βαλέ
Παίζουν: Βανέσα Παραντί, Κέβιν Πάρεντ, Ελέν Φλοράν
Το Cafe de Flore είναι μια ερωτική ιστορία για ανθρώπους που τους χωρίζουν ο χρόνος και ο τόπος, αλλά συνδέονται με βαθείς και μυστηρίους τρόπους. Ατμοσφαιρικό, φανταστικό, τραγικό κι ελπιδοφόρο, το φιλμ καταγράφει τις παράλληλες μοίρες της Ζακλίν, νεαρής μητέρας με ένα γιο με ειδικές ανάγκες τη δεκαετία του ’60 στο Παρίσι, και του Αντουάν, ενός πρόσφατα χωρισμένου άντρα, και πολύ πετυχημένου Dj στο Μόντρεαλ του σήμερα. Αυτό που συνδέει τις δύο ιστορίες είναι η αγάπη – εμμονική, τραγική, νέα και διαχρονική.
Ο Καναδός σκηνοθέτης του C.R.A.Z.Y. φτιάχνει μια ακόμα τρυφερή ταινία για επείγουσες καταστάσεις και δημιουργεί συγκινητικές σκηνές που μένουν στη μνήμη του θεατή.

6-7/8
ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑ (2012)
(De rouille et d'os)
Σκηνοθεσία: Ζακ Οντιάρ
Παίζουν: Μάριον Κοτιγιάρ, Ματίας Σέναρτς, Αρμάν Βερντίρ  
Ο Αλί με τον πεντάχρονο γιο του, Σαμ, χρεοκοπημένος και χωρίς φίλους, αναζητά καταφύγιο στο σπίτι της αδερφής του στην Αντίμπ και πιάνει δουλειά ως πορτιέρης σε τοπικό κλαμπ. Ύστερα από έναν καβγά, γνωρίζει την Στεφανί, μια γοητευτική εκπαιδεύτρια φαλαινών, και της δίνει το τηλέφωνό του. Όταν εκείνη τον καλέσει για να συναντηθούν ξανά, θα τη βρει καθηλωμένη σε αναπηρικό καρότσι: έχει χάσει και τα δυο της πόδια σε ένα τρομερό δυστύχημα, μαζί έχουν χαθεί και τα όνειρά της. Ο Αλί θα την βοηθήσει να τα ξανακερδίσει. Μετά τον αριστουργηματικό «Προφήτη», ο Ζακ Οντιάρ κάνει στροφή στο μελόδραμα με μία κλασική ερωτική ιστορία. Σε κάθε καρέ, φανερώνει τη δεξιοτεχνική του δεινότητα, ενώ αποσπά εκπληκτικές ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές του. Κυρίως, όμως, δείχνει μέσα από ασύλληπτες εικόνες και έναν πρωτοποριακό αφηγηματικό μινιμαλισμό πώς οι ήρωές του μαθαίνουν να ζουν με το ακρωτηριασμένο τους σώμα, τα ματωμένα τους πρόσωπα και τις πιο απίθανες ελλείψεις.

8-10/8
ΠΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (2010)
(Kak ya provyol etim letom)
Σκηνοθεσία: Αλεξέι Ποπογκρέμπσκι
Παίζουν: Γκριγκόρι Ντομπρίγκιν, Σεργκέι Πουσκέπαλις
Σε ένα εγκατελειμμένο ρωσικό νησί της Αρκτικής, δύο άντρες δουλεύουν επιμελώς σε ένα μικρό μετεωρολογικό σταθμό. Δουλειά τους είναι να παίρνουν μετρήσεις από ραδιενεργά εδάφη και να στέλνουν μέσω ασύρματου τα δεδομένα στον κεντρικό σταθμό, κι αυτή είναι η μοναδική επαφή τους με τον έξω κόσμο. Ο επαγγελματίας Σεργκέι, στα πενήντα του, έπειτα από μεγάλη περίοδο απομόνωσης στον σταθμό, βλέπει τη δουλειά του πολύ σοβαρά. Ο νέος του συνεργάτης, ο Παβέλ, απόφοιτος πανεπιστημίου, που του έχει ανατεθεί να περάσει το καλοκαίρι του στον σταθμό, περνά τη ώρα του ακούγοντας μουσική στο το mp3 του και παίζοντας βίντεο γκέιμς, προσπαθώντας να αγνοήσει την επιβλητική παρουσία του Σεργκέι. Η ισορροπία διαταράσσεται τη μέρα που ο Σεργκέι θα πάει για ψάρεμα πέστροφας, αφήνοντας τον Παβέλ υπεύθυνο για τις μετρήσεις, με απρόβλεπτες συνέπειες, που θα ξεσπάσουν σε ένα τοπίο πυκνής ομίχλης και κοφτερών βράχων της ανελέητης Αρκτικής. Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Αλεξέι Ποπογκρέμπσκι γυρίζει στην πιο απομονωμένη πλευρά της Ρωσίας ένα εξαιρετικό υπαρξιακό δράμα και παίρνει από τους ηθοποιούς δυο σπουδαίες ερμηνείες, οι οποίες βραβεύτηκαν στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

11-12/8
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (1963)
(Charade)
Σκηνοθεσία: Στάνλει Ντόνεν
Παίζουν: Κάρι Γκραντ, Όντρεϊ Χέπμπορν, Ουόλτερ Ματάου, Τζέιμς Κόμπουρν
Charade σημαίνει αίνιγμα, και αυτό καλείται να λύσει η Όντρεϊ Χέπμπορν ως μία γυναίκα στο Παρίσι που μαθαίνει με τον πιο απροσδόκητο τρόπο ότι πέθανε ο πάμπλουτος άντρας της. Ανάμεσα στα πολλά μυστικά του, ανακαλύπτει ότι κακοποιοί τον αναζητούν και άθελά της βρίσκεται σε έναν λαβύρινθο γεγονότων που σταδιακά την οδηγεί στη λύση του μυστηρίου, με τη βοήθεια του έρωτα. Κλασική διασκεδαστική κομεντί περιπέτειας και μυστηρίου, με ιστορικές ατάκες, μάθημα σεναρίου, μοντάζ με σαφείς επιρροές χιτσκοκικού σασπένς και ένα υπέροχο πρωταγωνιστικό ζευγάρι.

13-14/8
RUMBA (2008)
Σκηνοθεσία: Ντόμινικ Άμπελ, Φιόνα Γκόρντον
Παίζουν: Ντόμινικ Άμπελ, Φιόνα Γκόρντον, Φίλιπ Μαρτς, Μπρόυνο Ρόμι
Δάσκαλοι δημοτικού σχολείου στην επαρχία, η Φιόνα και ο Ντομ, μοιράζονται έναν μεγάλο έρωτα ο ένας για τον άλλο, αλλά και το ίδιο πάθος για τους λάτιν χορούς, και κερδίζουν άνετα τους αντίστοιχους τοπικούς διαγωνισμούς. Η ευτυχία τους θα διαταραχθεί αιφνίδια ένα βράδυ, όταν στην προσπάθειά τους να αποφύγουν με το αυτοκίνητο έναν περαστικό με αυτοκτονικές τάσεις θα εμπλακούν σε δυστύχημα. Εκείνη θα μείνει μερικώς ανάπηρη, εκείνος θα αποκτήσει πρόβλημα πρόσκαιρης αμνησίας, αλλά η Rumba θα καταφέρει να αφηγηθεί την ιστορία της σχέσης τους με μια ευρηματική μπουρλέσκ ελαφρότητα, που θυμίζει Τατί και Καουρισμάκι, προκαλώντας γέλιο και δάκρυ. Ζωηρόχρωμη, ποιητική, μελαγχολική και πικρή ταινία από ένα ταλαντούχο δίδυμο από την Αγγλία.

15-17/8
DISCO (2008)
Σκηνοθεσία: Φαμπιέν Οντενιέν
Παίζουν: Φρανκ Ντιμπός, Εμανουέλ Μπεάρ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ
H πρώην γυναίκα του άνεργου Ντιντιέ τον απειλεί ότι δεν θα του στείλει τον γιο τους για διακοπές, αν πρώτα δεν σιγουρευτεί ότι θα έχει εξασφαλίσει τα αναγκαία χρήματα. Στην απελπισία του  εκείνος αποφασίζει να ξανασχηματίσει την χορευτική ομάδα που είχε διαπρέψει στους διαγωνισμούς ντίσκο, πριν από 20 χρόνια, και να διεκδικήσουν βραβείο, εφόσον βέβαια κατορθώσουν να αναστήσουν το είδος στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ευρωπαϊκή απάντηση στο «Mamma Mia», με ρεκόρ εισπράξεων στη Γαλλία, η δροσερή αυτή κωμωδία είναι σημείο συνάντησης του «Άντρες έτοιμοι για όλα» με το «Πυρετός το Σαββατόβραδο».

18-19/8
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ (1953)
(Roman Holiday)
Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Γουάιλερ
Παίζουν: Όντρεϊ Χέπμπορν, Γκρέγκορι Πεκ
Νεαρή και όμορφη πριγκίπισσα αποφασίζει να σπάσει τη ρουτίνα του πρωτοκόλλου που πρέπει να τηρεί κατά γράμμα. Σε μια επίσημη επίσκεψή της στη Ρώμη το σκάει, αλλά υπό την επήρεια του ηρεμιστικού που της έχουν χορηγήσει για να αντέξει το σκληρό πρόγραμμά της καταλήγει να κοιμάται σε ένα παγκάκι. Εκεί τη συναντά ένας νεαρός ρεπόρτερ (Γκρέγκορι Πεκ), που μη αναγνωρίζοντας ποια είναι της παραχωρεί το φτωχικό του δωμάτιο για να ξεκουραστεί. Την επομένη, κι ενώ όλοι ψάχνουν την πριγκίπισσα, το ζευγάρι περνάει μια υπέροχη μέρα ξενάγησης στην Αιώνια Πόλη.
Η πρώτη και ίσως η καλύτερη εκδοχή από το παραμύθι της πλούσιας και διάσημης που αλλάζει ρόλο για να ζήσει σαν φυσιολογικό νεαρό κορίτσι. Η ταινία εξασφάλισε Όσκαρ ερμηνείας και παγκόσμια αναγνώριση στη νεαρή κι άσημη ως τότε Χέπμπορν. Κοντά της ο σοβαρός και γοητευτικός Γκρέγκορι Πεκ σε μια από τις σπάνιες ανάλαφρες ερμηνείες του. Το σενάριο είναι του Ντόναλντ Τράμπο και τη φωτογραφία έκανε ο Ανρί Αλεκάν.

20-21/8
Η ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΗ ΓΑΤΑ (1954)
(Cat on a Hat Tin Roof)
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Μπρουκς
Παίζουν: Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Πολ Νιούμαν, Τζακ Κάρσον, Τζούντιθ Αντερσον
Η ιστορία εκτυλίσσεται ένα βράδυ στο αρχοντικό μεγαλοκτηματία του Μισισιπή, όπου η οικογένεια ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 65α και τελευταία γενέθλια του πατέρα: κατά ειρωνικό τρόπο ο πιο ζωντανός χαρακτήρας του έργου βρίσκεται στα τελευταία στάδια καρκίνου, ανίδεος όμως για το τέλος που ζυγώνει, προσπαθεί ακόμη να τα βρει με τον αγαπημένο δευτερότοκό του, γνωστό γόη και αθλητή, παντρεμένο με τη Μάγκι. Οι σχέσεις των δύο αντρών είναι οριακές, και η γριφώδης σιωπή του γιου φτάνει στα όριά του τον τελματωμένο γάμο του. Οι δύο νύφες της οικογένειας εκδηλώνουν ανοιχτά την πρόθεσή τους να διεκδικήσουν, καθεμία για λογαριασμό της οικογένειάς της, το μεγαλύτερο κομμάτι της περιουσίας. Η μία στηρίζεται στα πολλά παιδιά που έχει. Η άλλη κρατά κρυφό το γεγονός ότι δεν έχει την παραμικρή ερωτική επαφή με το σύζυγό της.
Εσωστρέφεια, θυμός, πόθοι σκοτεινοί, περιουσιακές ίντριγκες, χαμηλοί φωτισμοί, υγρασία και ιδρώτας, σκιές, κρυφακούσματα πίσω από τζαμόπορτες, αδιάκριτα πηγαινέλα, και το αλκοόλ ως καταφύγιο από την πιεστική πραγματικότητα. Όλος ο ιδιαίτερος και νωχελικά γοητευτικός κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς σε μια από τις καλύτερες εικονογραφήσεις του.

22-24/8
ΓΡΑΨΕ ΛΑΘΟΣ (2011)
(Hearat Shulayim / Footnote)
Σκηνοθεσία: Τζόσεφ Σένταρ
Παίζουν: Λιόρ Ασκενάζι, Σλόμο Μπαρ-Αμπά, Αλμά Ζακ, Γιουβάλ Σαρφ, Αλμπέρτ Ιλούζ
Το «Γράψε Λάθος» είναι η ιστορία μιας μεγάλης διαμάχης μεταξύ ενός πατέρα και του γιου του. Εκκεντρικοί καθηγητές και οι δύο, έχουν αφιερώσει τις ζωές τους στη δουλειά. Ο πατέρας πεισματάρης καθαρολόγος, που φοβάται το κατεστημένο. Ο γιος του, Ούριελ, αναζητά συνεχώς την αναγνώριση. Όταν ο πατέρας μαθαίνει ότι πρόκειται να λάβει το πιο αναγνωρισμένο βραβείο που υπάρχει, η απεγνωσμένη ανάγκη του γιου για αναγνώριση προδίδεται, η ματαιοδοξία του εκτίθεται. Ο Ούριελ κυριεύεται από περηφάνια και φθόνο. Θα σαμποτάρει τη δόξα του πατέρα του;
Το «Γράψε Λάθος» είναι η ιστορία ενός παράλογου ανταγωνισμού, που φέρνει πατέρα και γιο σε πικρή αντιπαράθεση.

25-26/8
ΓΥΜΝΟΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ (1960)
(Plein Soleil)
Σκηνοθεσία: Ρενέ Κλεμάν
Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Μαρί Λαφορέτ, Μορίς Ρονέ, Ρόμι Σνάιντερ
Βασισμένο στο διάσημο μπεστ σέλερ της Πατρίτσια Χάισμιθ, το φιλμ «Γυμνοί στον ήλιο» είχε την τύχη να αναλάβουν τους βασικούς ρόλους λαμπεροί ηθοποιοί, δίνοντας στην αλλόκοτη ιστορία του ιδιότυπου δολοφόνου Τομ Ρίπλεϊ ακόμη πιο μεγάλη εμβέλεια. Γυρισμένη τη δεκαετία του ’60 στην Ιταλία, πέρα από αστυνομικό θρίλερ η ταινία είναι ταυτόχρονα και καταγραφή μιας εποχής και κοινωνικών συμπεριφορών που χάνονται από μια Ευρώπη που δείχνει πως δεν βολεύεται στο κοστούμι του αμερικανικού τρόπου ζωής.

27-28/8
ΘΕΟΥ ΘΕΛΟΝΤΟΣ (2007)
(Om Gud Will)
Σκηνοθεσία: Αμίρ Τσάμντιν
Ηθοποιοί: Νίνα Πέρσον, Αμίρ Τσάμντιν, Βίκτορ Άκερμπλομ, Τζούλια Αλένιους
Το καλοκαίρι του 1975 ένα κύμα καύσωνα παραλύει τη Στοκχόλμη. Ο νεαρός μετανάστης Χουάν, απτόητος, δουλεύει το πρωί στην αγορά φρούτων και το βράδυ σε εστιατόριο. Συγκατοικεί με τον αδελφό του και περιμένει τη μέλλουσα γυναίκα του να έρθει σε επτά ημέρες. Η πίεση της διπλής εργασίας, η ζέστη και οι κακές συνθήκες ζωής, επιτείνουν το αίσθημα της μοναξιάς του. Ένα πρωί, συναντάει στη στάση του λεωφορείου μια όμορφη γυναίκα. Ύστερα από δυο-τρεις ακόμα τυχαίες συναντήσεις μαζί της, αρχίζει για τον Χουάν μια μοναδική ιστορία, ίσως η καλύτερη που του έχει τύχει μέχρι τώρα στη ζωή του. Θεού θέλοντος, τα όνειρα μπορούν τελικά να γίνουν πραγματικότητα.
Ταινία-παραίσθηση σε ασπρόμαυρο φόντο, που θα δώσει χρώμα σε ασπρόμαυρες ζωές, ολοκληρώθηκε σε μόλις 24 ημέρες με πολύ ειδικές συνθήκες: καμία χρήση μοντέρνας τεχνολογίας δεν επιτρεπόταν, ενώ όλοι οι συνεργάτες έπρεπε να φορούν στενά τζιν παντελόνια, συγκεκριμένης μάρκας της δεκαετίας του ’70.

29-31/8
ΚΑΙ ΤΑ ΣΠΟΥΡΓΙΤΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ (2008)
(Avaze gonjeshk-ha / The Sonf of Sparrows)
Σκηνοθεσία: Ματζίντ Ματζιντί
Παίζουν: Ρεζά Νατζί, Μαριάμ Ακμπάρι, Καμράν Ντεγκάν
Ο Καρίμ δουλεύει σε μια φάρμα με στρουθοκαμήλους στην επαρχία έξω από την Τεχεράνη. Χάνει τη δουλειά του, όταν μία από αυτές του ξεφεύγει. Παρά το γεγονός πως αλωνίζει την περιοχή για να τη βρει, ο εργοδότης του δεν αλλάζει γνώμη, και ο Καρίμ, που έχει την ευθύνη πολλών ατόμων, θα καταλήξει στην πρωτεύουσα, όπου θα διαπιστώσει ότι μπορεί να βγάλει εύκολα και γρήγορα χρήματα δουλεύοντας παράνομα ως μεταφορέας. Ωστόσο, οι ρυθμοί και το περιβάλλον της μεγάλης πόλης δεν θα τον αφήσουν ανεπηρέαστο. Σύντομα θα ξεκινήσουν οι τριβές με τη γυναίκα του και τα παιδιά του, και ο Καρίμ καταλαβαίνει πως χάνει κάτι από την ηρεμία της ψυχής του.

1-2/9
ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΑΝΤΡΕΣ (2007)
(Miehen Tyo)
Σκηνοθεσία: Αλέξι Σαλμενπέρα
Παίζουν: Μαρία Χαϊσκάνεν, Τόμι Κορπέλα
Άνεργος και με τη γυναίκα του άρρωστη, ο ήρωας προσπαθεί να κρατήσει τα προσχήματα υποδυόμενος τον εργαζόμενο, ενώ ταυτόχρονα ψάχνει για δουλειά. Το μπέρδεμα και η περιπέτεια αρχίζουν όταν στις αγγελίες του απαντάει μια γυναίκα, που του ζητάει να γίνει ο προσωπικός της στρίπερ. «Μια δουλειά είναι κι αυτή» θα σκεφτεί και θ’ αρχίσει να ζει διπλή ζωή, βουτηγμένη στο ψέμα και στην πλήρη αυτοαπόρριψη. Μια φευγάτη ταινία χαμηλών τόνων, για έναν σύζυγο και πατέρα που, μπροστά στην αγωνία της ανεργίας, γίνεται «συνοδός κυριών» χωρίς να το πει στην οικογένειά του.

3-4/9
ΤΑ ΜΗΛΑ ΤΟΥ ΑΔΑΜ (2005)
(Adams Aebler)
Σκηνοθέτης: Άντερς Τόμας Γιένσεν
Παίζουν: Ούλριχ Τόμσεν, Μαντς Μίκελσεν, Νίκολας Μπρο, Πάπρικα Στιν
Ένας νεοναζί, ο Άνταμ, συλλαμβάνεται, του επιβάλλεται κοινωνική εργασία και στέλνεται σε μια απόμερη εκκλησία μέσα στους αγρούς, όπου θα συναντήσει τον Ιβάν, έναν παράφορα πιστό ιερέα, ενοχλητικά και επίμονα… αισιόδοξο.  Οι δυο τελείως αντίθετοι χαρακτήρες θα αντιπαρατεθούν αμέσως, καθώς ο Άνταμ ειρωνικά θα πει στον Ιβάν πως αυτό που πραγματικά θέλει να κάνει στη ζωή του είναι να ψήσει μια… μηλόπιτα, και ο Ιβάν θα του αναθέσει αυτό ακριβώς! Χαλαρά βασισμένη στη βιβλική ιστορία του Ιώβ, η ταινία απ’ τη μια κρατάει την «παραξενιά» της δανικής καταγωγής της, απ’ την άλλη σε κάνει να γελάς στις πιο απίθανες στιγμές με  το ιδιαίτερο μαύρο χιούμορ της.

5-7/9
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (2011)
(Le Gamin au Velo)
Σκηνοθεσία: Ζαν Πιερ και Λυκ Νταρντέν
Παίζουν: Σεσίλ ντε Φρανς, Τόμας Ντερέ, Ζερεμί Ρενιέ
Ο Συρίλ είναι 12 χρονών και το μόνο σχέδιο στη ζωή του είναι να βρει τον πατέρα του, που τον άφησε προσωρινά σε ορφανοτροφείο. Συναντά τυχαία τη Σαμάνθα, μια κομμώτρια, η οποία συμφωνεί να μένει μαζί της τα σαββατοκύριακα. Ο Συρίλ δεν αναγνωρίζει την αγάπη που του δείχνει η Σαμάνθα, την αγάπη που χρειάζεται απελπισμένα για να κατευνάσει την οργή του.
Βραβευμένη με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, αυτή η ταινία του διάσημων Βέλγων κινηματογραφιστών ακολουθεί την τόσο γοητευτική αφηγηματική γραφή όλων των φιλμ που τους έκαναν διάσημους και περιγράφει με ιδιαίτερη δυναμική τα αδιέξοδα μιας δύσκολης ηλικίας.



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top