Μέρος Α’: Ιδέες και Προτάσεις
1) Το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός του Δήμου πρέπει να επικεντρωθεί στην ενίσχυση των υποδομών και τη συνδιαμόρφωση μικρών έργων και λοιπών μη τεχνικών παρεμβάσεων σε συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς.
Σε συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας ο Εθελοντισμός...
1) Το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός του Δήμου πρέπει να επικεντρωθεί στην ενίσχυση των υποδομών και τη συνδιαμόρφωση μικρών έργων και λοιπών μη τεχνικών παρεμβάσεων σε συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς.
Σε συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας ο Εθελοντισμός...
αποτελεί κρίσιμο παράγοντα, συνεπώς η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης θα πρέπει να στηρίξει περισσότερο την κοινωνική συνοχή του δήμου μέσα από επιμέρους μικρές δράσεις. Ενδεικτικά καταγράφονται οι εξής:
§ Δημιουργία θερινού κινηματογράφου στο Ωραιόκαστρο
§ Δημιουργία πρωτοβάθμιου Κοινωνικού Ιατρείου με εθελοντές ιατρούς/ νοσηλευτές για τους δημότες
§ Βελτίωση των αθλητικών υποδομών κι εγκαταστάσεων
§ Ενίσχυση του φωτισμού σε πλατείες και πάρκα, ώστε να βελτιωθεί η δυνατότητα χρήσης του τους δημότες.
§ Βελτίωση του φωτισμού σε επικίνδυνους οδικούς κόμβους, ώστε να αποτρέπονται ατυχήματα.
§ Δημιουργία Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών με εθελοντές κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, ιατρούς, νοσηλευτές.
§ Μέριμνα για την ένταξη στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου μακρόπνοων δράσεων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ στο ιστορικό κέντρο Ωραιοκάστρου
2) Ο Δήμος να αξιοποιήσει την εμπειρία άλλων «έξυπνων» πόλεων για την ταχύτερη μετάβαση σε εφαρμογές ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών:
Με αυτό τον τρόπο οι δημότες θα μπορούσαν (ενδεικτικά):
· να αιτούνται πιστοποιητικά από τις υπηρεσίες του δήμου,
· να αναφέρουν προβλήματα τα οποία κα καταγράφονται και χρεώνονται αυτόματα σε αρμόδιο υπάλληλο του δήμου, που θα απαντά σε προκαθορισμένο χρόνο στο αίτημα του δημότη
· να λαμβάνουν υγειονομική περίθαλψή και υποστήριξη (αφορά κυρίως κοινωνικά ευπαθείς κοινωνικά ομάδες),
· να ενημερώνονται για έγγραφα και πληροφορίες που αφορούν στους δημότες
· να χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες Διαδικτύου μέσα από ένα εκτεταμένο δίκτυο Wi – Fi που θα καλύπτει σε πρώτη φάση το «ιστορικό κέντρο» του Ωραιοκάστρου και των άλλων δημοτικών ενοτήτων του δήμου.
Το όφελος από ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα θα είναι πολλαπλό αφού παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής όλων των διαδικασιών του Δήμου παρέχοντας ταχύτητα στις συναλλαγές των δημοτών καθώς και στατιστικά δεδομένα για τη λειτουργία του δήμου ώστε να βελτιώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Μέρος Β’: Μια πρόταση εκπαιδευτικής παρέμβασης
Προτείνεται η υλοποίηση με ευθύνη του Πανεπιστημίου Αιγαίου σεμιναρίου για την εκπαίδευση των μελών της επιτροπής διαβούλευσης και των αιρετών του Δήμου. Η προσφορά του σεμιναρίου προς τους εκπαιδευόμενους θα είναι δωρεάν και ο δήμος θα παραχωρήσει την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου για αυτό το σκοπό.
Τίτλος: «Εκπαίδευση Αιρετών και Στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα Κοινωνικής Διαβούλευσης»
Σκοπός του 6ωρου σεμιναρίου είναι να εκπαιδευτούν οι αιρετοί, τα στελέχη και οι πολίτες που συμμετέχουν σε όργανα κοινωνικής διαβούλευσης της τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε να βελτιστοποιηθεί η συμβολή τους στα παράγωγα του κοινωνικού διαλόγου. Η αξιοποίηση τεχνικών διαβούλευσης και διαπραγμάτευσης από τους συμμετέχοντες αποτελεί ουσιαστική προϋπόθεση για την πιο αποτελεσματική λειτουργία των αντίστοιχων οργάνων (Δημοτικά συμβούλιο, Δημοτικές Επιτροπές, Επιτροπή Διαβούλευσης κ.λπ.). Ειδικότερα μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι εκπαιδευθέντες θα είναι σε θέση:
Να αντιλαμβάνονται τις βασικές έννοιες της διακυβέρνησης και της διαβούλευσης, και τις μεθοδολογίες τους
Να γνωρίζουν τις κύριες διαστάσεις και λειτουργίες του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα με έμφαση στην τοπική αυτοδιοίκηση
Να αντιλαμβάνονται τη θέση της κοινωνικής διαβούλευσης στο τοπικό σύστημα διακυβέρνησης
Να μπορούν να εφαρμόζουν τεχνικές σε διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης
Να εμπλακούν σε ομάδες εργασίας που αποσκοπούν στην εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών από τους ίδιους
Να συμμετέχουν ενεργά ως ενεργοί «παίκτες» σε στοιχειώδεις διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης
Να αναγνωρίζουν τις συνθήκες διαπραγμάτευσης, να καταλαβαίνουν τι απαιτείται στο διαπραγματευτικό «πάρε-δώσε»
Να γνωρίζουν πώς να αναλύουν, σχεδιάζουν και να διεκπεραιώνουν επιτυχημένες διαπραγματεύσεις
Διδακτικές Ενότητες
Διάρκεια
(από-έως)
Ορισμός Εννοιών: Διακυβέρνηση, Διαβούλευση- Μέθοδοι Διαβούλευσης - Η έννοια της κοινωνικής διαβούλευσης- Θεματολογία και τυπολογία - Μελέτες περίπτωσης
1η
Ο κοινωνικός διάλογος στην Ελλάδα: Θεσμοί και πρακτικές, Ο κοινωνικός διάλογος στην αυτοδιοίκηση - Θέματα διαβούλευσης για τη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της αυτοδιοίκησης, Κοινωνική Ετα8ρίκότητα
2η
Άσκηση κοινωνικού διαλόγου στην τοπική αυτοδιοίκηση
3η
Βασικές έννοιες Κοινωνικού Διαλόγου–Κοινωνικής Εταιρικότητας – Κοινωνικής διαβούλευσης - Ο κοινωνικός διάλογος σε διεθνή και ευρωπαϊκή κλίμακα- Παραδείγματα καλών πρακτικών
4η
Τεχνικές κοινωνικού διαλόγου: διαπραγμάτευση, επιχειρηματολογία, τεκμηρίωση
Η φύση της διαπραγμάτευσης
Διαπραγμάτευση: Καθορισμός των πλαισίων, κατάστρωση στρατηγικής και σχεδιασμός
5η
Εργαστήριο κοινωνικής διαβούλευσης στην αυτοδιοίκηση - Αξιολόγηση
6η
§ Δημιουργία θερινού κινηματογράφου στο Ωραιόκαστρο
§ Δημιουργία πρωτοβάθμιου Κοινωνικού Ιατρείου με εθελοντές ιατρούς/ νοσηλευτές για τους δημότες
§ Βελτίωση των αθλητικών υποδομών κι εγκαταστάσεων
§ Ενίσχυση του φωτισμού σε πλατείες και πάρκα, ώστε να βελτιωθεί η δυνατότητα χρήσης του τους δημότες.
§ Βελτίωση του φωτισμού σε επικίνδυνους οδικούς κόμβους, ώστε να αποτρέπονται ατυχήματα.
§ Δημιουργία Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών με εθελοντές κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, ιατρούς, νοσηλευτές.
§ Μέριμνα για την ένταξη στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου μακρόπνοων δράσεων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ στο ιστορικό κέντρο Ωραιοκάστρου
2) Ο Δήμος να αξιοποιήσει την εμπειρία άλλων «έξυπνων» πόλεων για την ταχύτερη μετάβαση σε εφαρμογές ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών:
Με αυτό τον τρόπο οι δημότες θα μπορούσαν (ενδεικτικά):
· να αιτούνται πιστοποιητικά από τις υπηρεσίες του δήμου,
· να αναφέρουν προβλήματα τα οποία κα καταγράφονται και χρεώνονται αυτόματα σε αρμόδιο υπάλληλο του δήμου, που θα απαντά σε προκαθορισμένο χρόνο στο αίτημα του δημότη
· να λαμβάνουν υγειονομική περίθαλψή και υποστήριξη (αφορά κυρίως κοινωνικά ευπαθείς κοινωνικά ομάδες),
· να ενημερώνονται για έγγραφα και πληροφορίες που αφορούν στους δημότες
· να χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες Διαδικτύου μέσα από ένα εκτεταμένο δίκτυο Wi – Fi που θα καλύπτει σε πρώτη φάση το «ιστορικό κέντρο» του Ωραιοκάστρου και των άλλων δημοτικών ενοτήτων του δήμου.
Το όφελος από ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα θα είναι πολλαπλό αφού παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής όλων των διαδικασιών του Δήμου παρέχοντας ταχύτητα στις συναλλαγές των δημοτών καθώς και στατιστικά δεδομένα για τη λειτουργία του δήμου ώστε να βελτιώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Μέρος Β’: Μια πρόταση εκπαιδευτικής παρέμβασης
Προτείνεται η υλοποίηση με ευθύνη του Πανεπιστημίου Αιγαίου σεμιναρίου για την εκπαίδευση των μελών της επιτροπής διαβούλευσης και των αιρετών του Δήμου. Η προσφορά του σεμιναρίου προς τους εκπαιδευόμενους θα είναι δωρεάν και ο δήμος θα παραχωρήσει την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου για αυτό το σκοπό.
Τίτλος: «Εκπαίδευση Αιρετών και Στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα Κοινωνικής Διαβούλευσης»
Σκοπός του 6ωρου σεμιναρίου είναι να εκπαιδευτούν οι αιρετοί, τα στελέχη και οι πολίτες που συμμετέχουν σε όργανα κοινωνικής διαβούλευσης της τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε να βελτιστοποιηθεί η συμβολή τους στα παράγωγα του κοινωνικού διαλόγου. Η αξιοποίηση τεχνικών διαβούλευσης και διαπραγμάτευσης από τους συμμετέχοντες αποτελεί ουσιαστική προϋπόθεση για την πιο αποτελεσματική λειτουργία των αντίστοιχων οργάνων (Δημοτικά συμβούλιο, Δημοτικές Επιτροπές, Επιτροπή Διαβούλευσης κ.λπ.). Ειδικότερα μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι εκπαιδευθέντες θα είναι σε θέση:
Να αντιλαμβάνονται τις βασικές έννοιες της διακυβέρνησης και της διαβούλευσης, και τις μεθοδολογίες τους
Να γνωρίζουν τις κύριες διαστάσεις και λειτουργίες του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα με έμφαση στην τοπική αυτοδιοίκηση
Να αντιλαμβάνονται τη θέση της κοινωνικής διαβούλευσης στο τοπικό σύστημα διακυβέρνησης
Να μπορούν να εφαρμόζουν τεχνικές σε διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης
Να εμπλακούν σε ομάδες εργασίας που αποσκοπούν στην εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών από τους ίδιους
Να συμμετέχουν ενεργά ως ενεργοί «παίκτες» σε στοιχειώδεις διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης
Να αναγνωρίζουν τις συνθήκες διαπραγμάτευσης, να καταλαβαίνουν τι απαιτείται στο διαπραγματευτικό «πάρε-δώσε»
Να γνωρίζουν πώς να αναλύουν, σχεδιάζουν και να διεκπεραιώνουν επιτυχημένες διαπραγματεύσεις
Διδακτικές Ενότητες
Διάρκεια
(από-έως)
Ορισμός Εννοιών: Διακυβέρνηση, Διαβούλευση- Μέθοδοι Διαβούλευσης - Η έννοια της κοινωνικής διαβούλευσης- Θεματολογία και τυπολογία - Μελέτες περίπτωσης
1η
Ο κοινωνικός διάλογος στην Ελλάδα: Θεσμοί και πρακτικές, Ο κοινωνικός διάλογος στην αυτοδιοίκηση - Θέματα διαβούλευσης για τη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας της αυτοδιοίκησης, Κοινωνική Ετα8ρίκότητα
2η
Άσκηση κοινωνικού διαλόγου στην τοπική αυτοδιοίκηση
3η
Βασικές έννοιες Κοινωνικού Διαλόγου–Κοινωνικής Εταιρικότητας – Κοινωνικής διαβούλευσης - Ο κοινωνικός διάλογος σε διεθνή και ευρωπαϊκή κλίμακα- Παραδείγματα καλών πρακτικών
4η
Τεχνικές κοινωνικού διαλόγου: διαπραγμάτευση, επιχειρηματολογία, τεκμηρίωση
Η φύση της διαπραγμάτευσης
Διαπραγμάτευση: Καθορισμός των πλαισίων, κατάστρωση στρατηγικής και σχεδιασμός
5η
Εργαστήριο κοινωνικής διαβούλευσης στην αυτοδιοίκηση - Αξιολόγηση
6η
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου