Η Βέρα Γκούμα είναι μια από τις πιο γνωστές και εκθαμβωτικές παρουσίες του θεάτρου και του κινηματογράφου των δεκαετιών του 1980 και 1990.
Πρωταγωνίστρια σε δεκάδες ταινίες και θεατρικές παραστάσεις σημάδεψε με την αστραφτερή της παρουσία μια ολόκληρη εποχή. Με σπουδές στην φυσική αγωγή, το χορό, το θέατρο, τον κινηματογράφο και τη δημοσιογραφία διέγραψε μια εντυπωσιακή τροχιά στο θέατρο και την έβδομή τέχνη. 
Στη συνέχεια ασχολήθηκε με παραγωγή και παρουσίαση τηλεοπτικών εκπομπών, συνεντεύξεις και παραγωγή ντοκιμαντέρ. Σήμερα εργάζεται στην οπτικοακουστική βιομηχανία και παραμένει ενεργός πολίτης που παρακολουθεί τα κοινά και προβληματίζεται έντονα για την κατάσταση της χώρας μας. 
Σε μια από τις σπάνιες συνομιλίες της με εκπροσώπους του ηλεκτρονικού τύπου η κυρία Γκούμα μιλά για όλα: τον αθλητισμό, το χορό, το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. 
Ακόμη μιλά για τα σχέδια της για το μέλλον, το τίμημα της αναγνωρισιμότητας, την επιτυχία και το ταλέντο.
Επιπλέον, η κα Γκούμα διατυπώνει την άποψη της για την κατάσταση της χώρας μας, την πολιτική και τους πολιτικούς, τη σχέση μας με την Τουρκία.
Τέλος, η Βέρα Γκούμα μιλά εκ βαθέων για τον έρωτα, το Θεό, τα θαύματα, και το νόημα της ζωής. 
Αν απόψε μετρήσετε τα αστέρια στο στερέωμα, θα τα βρείτε ένα λιγότερο. Η Βέρα Γκούμα απέδρασε για λίγο από την «αστροπαρέα» και λαμπρύνει το Oraiokastronews. Απολαύστε την στο πλήρες κείμενο της συνέντευξης:




Με τι όνειρα μεγαλώσατε; Ποιο ποσοστό του αρχικού σας ονείρου καταφέρατε να κάνετε πραγματικότητα;
  • Λένε πως τα όνειρα διαρκούν μόνο μερικά λεπτά και πως πεθαίνουν το πρωί!! Πώς μπορούμε να αναστήσουμε και να εξηγήσουμε λοιπόν τις στιγμές; Έτσι μεγάλωσα κάνοντας σχέδια, που κάποιες φορές ξεπέρασαν το ανάστημά μου και θέλετε από τύχη, θέλετε από συγκυρίες, σχεδόν όλα έγιναν πραγματικότητα.
Αν ξαναγυρνούσατε στην αρχή της καριέρας σας, τι θα αλλάζατε στην πορεία σας; 
  • Θα ήθελα να ξανακάνω ακριβώς τα ίδια πράγματα και με την ίδια σειρά.
Τι είναι για σας ο χορός; Με ποιον χορευτή θα θέλατε να συνεργαστείτε;
  • Ο χορός είναι τρόπος έκφρασης, όπως ο λόγος κι η γραφή. Δεν είναι τυχαίο που οι Αρχαίοι μας πρόγονοι, μία από τις 9 Μούσες – την Τερψιχόρη – την όρισαν προστάτιδά του. Ο χορευτής μαθαίνει να υπακούει στον ρυθμό και στην κίνηση. Αναπτύσσει την ευταξία στη σκέψη και στην αντίληψη. Αποκτά πλαστικότητα κι ευλυγισία ακόμη κι όταν περπατά. Είχα την τύχη να χορέψω με τον Φώτη Μεταξόπουλο – το δάσκαλο στο μοντέρνο χορό πολλών χορευτών του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

«ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΜΟΥ»

Ποιες συνεργασίες σας ξεχωρίζετε στο θέατρο και τον κινηματογράφο;
  • Έπαιξα στα μεγαλύτερα θέατρα με πολλούς από τους πλέον καταξιωμένους πρωταγωνιστές. Με τίμησε ο Γιάννης Σμαραγδής με το να  συμμετάσχω στο «Σιγά η Πατρίδα κοιμάται» Το ίδιο κι ο Θανάσης Βέγγος στα «Βεγγαλικά » Ο Μανούσος Μανουσάκης στο «Τμήμα Ηθών » Ο Θόδωρος Μαραγκός στους « Δραπέτες του Φεγγαριού» (εκεί είχα και μία διάκριση στο φεστιβάλ) Κολακεύτηκα με τη συμμετοχή μου στην ταινία του Νίκου Μαστοράκη « Sky High» (Σ’ αυτήν έπαιξα με τον Κλέϊτον Νόρκρος – τον Θόρν της σειράς Τόλμη και Γοητεία). Πέρασα υπέροχα στα γυρίσματα της κινηματογραφικής ταινίας του Νίκου Ζερβού «Πατρίς Ληστεία Οικογένεια » ( Ακόμη θυμάμαι τ’ αστεία και τις πλάκες του Βλάση Μπονάτσου ) Αναπολώ τη συνεργασία μου με τον Χάρρυ Κλινν. Το ερωτικό χορευτικό που έκανα -και που συζητήθηκε πολύ- στον « Ξαφνικό Πειρασμό» με τον Βασίλη Τσιβιλίκα και τον Ερρίκο Μπριόλα. Και δεν θα παραλείψω τις 14 ταινίες με τον Κώστα Τσάκωνα. Όμως λατρεμένες μου είναι οι εκπομπές που παρουσίασα για 15 χρόνια σε τηλεοπτικούς σταθμούς: Body Control , Ατζέντα, Ρηλάξ, Επιλογές, Donna & Femina.
Όταν ξαναβλέπετε τις παλιότερες ταινίες σας, τι είναι αυτό που δε σας αρέσει;
  • Δεν μου αρέσει καθόλου η τσιριχτή φωνή μου. Το ότι οι παραγωγοί κι οι σκηνοθέτες με παρουσίαζαν ως μία ενζενί δίχως προβληματισμούς. Και σε κάποιες από αυτές τις ταινίες είμαι κάκιστη ηθοποιός.
Τα τελευταία χρόνια απέχετε από την τηλεόραση και το θέατρο; Είναι συνειδητή επιλογή;
  • Ναι, πιστεύω πως πρέπει ν’ απουσιάζουμε για κάποιο χρόνο, για να μην γινόμαστε μαϊντανοί.
Πώς κρίνετε τα τηλεοπτικά πράγματα αυτή την εποχή; 
  • Η κρίση που βιώνουμε επηρέασε και τα τηλεοπτικά προγράμματα. Η τηλεόραση δεν είναι πλέον κούρσα ταχύτητας αλλά αγώνας αντοχής. Οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στηρίζονται οικονομικά στις διαφημίσεις και στους χορηγούς, έτσι δεν γίνονται πολυδάπανες παραγωγές – όπως «Το Νησί » στο Mega ή η εκπομπή του Λάκη Λαζόπουλου στον Alpha. Με κουράζουν οι ατελείωτες συνταγές μαγειρικής. Τα τάλεντ σόου που υπόσχονται ανύπαρκτες καριέρες στους φιλόδοξους συμμετέχοντες. Μ’ ενοχλούν οι γκρινιάρηδες θεωρητικοί που εμφανίζονται στα παράθυρα ή στα πάνελ ως σωτήρες.

«Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΛΕΞΙΚΑ»

Σας έχουμε δει να ασχολείστε με το χορό, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, την δημοσιογραφία. Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;
  • Όλ’ αυτά που αναφέρατε είναι οι αγαπημένες μου επαγγελματικές ενασχολήσεις που θα μπορούσαν να είναι και τα χόμπι μου. Η δημοσιογραφία είναι κάτι άλλο. Οι καθηγητές μου, μου έμαθαν πως  ο δημοσιογράφος οφείλει να κοινοποιεί – δημοσιοποιεί την είδηση με την πρέπουσα σοβαρότητα. Δεν πρέπει να πιστεύει αλλά να αμφισβητεί και να ψάχνει. Να μην λέει όσα γνωρίζει αλλά να γνωρίζει καλά όσα λέει. Αν και σήμερα η δημοσιογραφία τείνει να γίνει ρόζ – γιατί τελικά μόνο αυτό πουλάει. Κουράσαμε τον κόσμο, που ενδιαφέρεται για τον σκανδαλοθηρικό όγκο των πληροφοριών κι όχι για την αξιοπιστία, που έτσι κι αλλιώς πιστεύει πως δημοσιογράφοι και πολιτικοί είμαστε αναξιόπιστοι, άλλος λιγότερο κι άλλος περισσότερο. Βέβαια σε πολλές περιπτώσεις ο δημοσιογράφος λειτουργεί σαν τον ταχυδρόμο: δεν φταίει εκείνος όταν φέρνει το γράμμα με την κακή είδηση !!!  Σε ότι αφορά για τα σχέδιά μου για το μέλλον, σας είπα πως έκανα σχέδια όταν ήμουν μικρή. Σήμερα οι εποχές άλλαξαν κι όταν προγραμματίζουμε για το μέλλον κάποιοι γελούν, γιατί ξέρουν πώς να μας χαλάσουν το πρόγραμμα.

Σε τι σας ωφέλησε και σε τι σας έβλαψε η αναγνωρισιμότητα σας;
  • Αν διαχειριστείς σωστά την αναγνωρισιμότητα μπορεί να γίνει ένα κλειδί που ν’ ανοίξει τις πόρτες που θέλεις, όμως το πόσο θα μείνεις μέσα στο σύστημα, προϋποθέτει γνώση, δουλειά, συνεχή ενημέρωση και σωστή κατάρτιση του αντικειμένου. Η αναγνωρισιμότητα σε σχέση με τους θαυμαστές, είναι η επιβεβαίωση για το σύνολο του έργου σου.

«ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΧΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ»

Τι θα συμβουλεύατε σε μια νεαρή κοπέλα που ξεκινά τώρα την καριέρα της στη σοόυμπιζ; Ποιες είναι οι κακοτοπιές και ποια τα μυστικά της επιτυχίας; Η επιτυχία μπορεί να γίνει φυλακή;
  • Η καλή εμφάνιση είναι το διαβατήριο για την προσέγγιση και την πρώτη επαφή, στη συνέχεια όμως πρέπει να πείσουν τους αρμοδίους πως έχουν και προσόντα. Η επιτυχία δεν κατακτάται με μυστικά, γιατί δεν είναι συνταγή μαγειρικής και θαρρώ πως δεν είναι και φυλακή. Απλώς σε κάνει περισσότερο προσεκτικό και συνειδητοποιημένο. Η Ρένα Βλαχοπούλου μου είχε πει πως η επιτυχία πριν την εργασία συναντάται μόνο στα λεξικά.  Επιτυχία δεν είναι να συμμετάσχεις σε μία δουλειά που θα ξεχωρίσεις όσο αυτή διαρκεί – συνήθως μία σαιζόν – αλλά να παραμείνεις στο χώρο. Να μάθει ο κόσμος τ’ όνομά σου. Να είσαι εσύ κι όχι το πρόσωπο του ρόλου σου. Οι κακοτοπιές που χρειάζεται ν’ αντιμετωπίσουν οι γυναίκες του χώρου μου, υπάρχουν και σε κάθε άλλο χώρο εργασίας, απλώς αυτός ο χώρος είναι περισσότερο λαμπερός. Όταν όμως κάποιες γυναίκες συμπεριφέρονται σαν τις αισθησιακές ερωμένες, που είναι όμορφες αλλά άκαρδες και που καταντούν τους άνδρες σαν απόκληρους σε ρεμπέτικο τραγούδι, τότε δίνουν δικαιώματα να τις αντιμετωπίσουν και ανάλογα.
Υπάρχει κάποιος συνάδελφος σας που κάνει την ίδια δουλειά με σάς και τον θαυμάζετε;
  • Όλους τους συναδέλφους μου τους θαυμάζω, άλλους λιγότερο κι άλλους περισσότερο,  για την προσπάθεια που καταβάλλουν να υπάρχουν στο χώρο. Απλά για μερικούς δεν χειροκροτώ τον τρόπο που χρησιμοποιούν. Αυτό το πατάμε επί πτωμάτων γιατί ο σκοπός αγιάζει το μέσον.
Τι κάνει έναν μεγάλο καλλιτέχνη «μύθο»;
  • Στον Ελλαδικό χώρο σήμερα δεν έχουμε καλλιτέχνες μύθους. Με την ευρεία έννοια, έχει να κάνει με την εν γένει προσωπικότητα πέρα από το ταλέντο. Πάντως όλοι οι μύθοι αρχίζουν με την πιο απλή αλήθεια.
Πιστεύετε στο ταλέντο; Τελικά ένας άνθρωπος γεννιέται καλλιτέχνης ή γίνεται;
  • Ασφαλώς και υπάρχουν ταλαντούχα πρόσωπα σε όλους τους τομείς και νομίζω πως ο καλλιτέχνης γεννιέται με το μικρόβιο, που το εξελίσσει, το καλλιεργεί, το αναπτύσσει και τέλος το εκθέτει.
Ποια είναι η σχέση σας με τον αθλητισμό;
  • Ξεχνάτε πως είμαι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας, γι αυτό και θαυμάζω την προσπάθεια κάθε αθλητή. Έχω μία αδυναμία στο μπάσκετ, λόγω Γκούμα, αλλά μου αρέσει κι επειδή το σκόρ εναλλάσσεται συνεχώς. Έχω ζήσει την χρυσή εποχή, «με τον Γκάλη τον Γιαννάκη και τ’ άλλα τα παιδιά ».
Η χώρα μας βρίσκεται στη δίνη της ύφεσης και της χρεοκοπίας. Τι έφταιξε για αυτό το «κατρακύλισμα» της χώρας μας; 
  • Συνέβαλλαν πολλοί παράγοντες κι είναι ένοχες όλες οι κυβερνήσεις από την μεταπολίτευση και μετά. Από τα λεφτά υπάρχουν φθάσαμε στο μαζί τα φάγαμε και στην μεγάλη των αθώων οργή.  

ΤΟ ΘΑΥΜΑ  ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΜΑΣ

Τι γνώμη έχετε για την πολιτική και τους πολιτικούς;
  • Οι πολιτικοί με τις αποφάσεις τους έχουν κάνει το λαό σαν το αρνάκι που φοβάται να κάνει ένα αθώο μπέεεε μήπως και ξυπνήσει τους λύκους. Πιστεύω πως υπάρχουν και πολιτικοί που είναι πατριώτες, όπως ο Βύρωνας Πολύδωρας, που τον γνωρίζω καλά εδώ και 20 χρόνια. Όμως κατευθύνονται από τα κόμματα και συμπεριφέρονται σαν χειρουργοί που έχουν λόξυγκα. Οι σύγχρονοι Τούρκοι πολιτικοί, ακολουθώντας τα βήματα του Κεμάλ Ατατούρκ για το καλό του λαού τους, εφαρμόζουν το « απαιτείται να απαιτούνε απαιτητικά » ενώ οι δικοί μας λένε σε όλα ναι!
Είναι γνωστή η καταγωγή σας από την Τένεδο, επομένως γνωρίζετε όσο λίγοι Έλληνες τα ήθη και την δομή της τουρκικής κοινωνίας. Τι μας ενώνει και τι μας χωρίζει με τον τουρκικό λαό, κυρία Γκούμα;  
  • Οι παλαιότερες γενιές έτρεφαν μίσος για τους Τούρκους, εξαιτίας των τετρακοσίων χρόνων σκλαβιάς μας – αυτό μας το θυμίζουν κι οι 400 πτυχές της φούστας των τσολιάδων – παρ’ όλο που οι Τούρκοι ως κατακτητές μας προκάλεσαν λιγότερα δεινά απ’ όσο κάποιοι άλλοι. Οι Έλληνες το βλέπουνε όμως έτσι, επειδή οι μεν ήταν αλλόθρησκοι κι οι άλλοι Χριστιανοί. Ωστόσο τα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης όλων των Τούρκικων σήριαλ που προβάλλουν τα λεγόμενα μεγάλα κανάλια, φανερώνουν πως μάλλον είναι περισσότερα αυτά που μας ενώνουν από εκείνα που μας χωρίζουν.

«(ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ)… ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΛΑΡΑΚΙ ΣΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΘΕΡΙΕΨΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΚΙΑ»

Τι είναι ο έρωτας; ένα απάνεμο λιμάνι ή μια διαρκής τρικυμία;
  • Η νέα γενιά ερμηνεύει τον έρωτα ως σαρκική εμπλοκή με χημικές αντιδράσεις. Εμείς έχουμε αναγάγει τον Έρωτα σε θεό. Έτσι λοιπόν δεν είναι απάνεμο λιμάνι -  γιατί θα ήταν βαρετό – αλλά ούτε και τρικυμία – γιατί θα προκαλούσε ναυτία. 
Που βρίσκεται για σας ο Θεός; Στον ουρανό ή στη γη;
  • Ο Θεός βρίσκεται στα έγκατα της ψυχής του καθενός μας. Είναι παρόν κάθε φορά που βοηθάμε έναν ανήμπορο συνάνθρωπό μας. Κρινόμαστε για τις επιλογές μας κι εδώ είναι η κόλαση εδώ και ο παράδεισος.
Πιστεύετε στα θαύματα;
  • Ναι πιστεύω, γιατί ένα θαύμα ζούμε όλοι οι Έλληνες σήμερα. Το θαύμα είναι ο σύμμαχος της φυλής μας. Ο συνοδοιπόρος μας. Οι Κινέζοι λένε πως και ο κακός και ο καλός στην κατηφόρα γλιστράνε. Εμείς έχουμε μάθει 10 φορές να πέφτουμε και 11 να σηκωνόμαστε. Γιατί η ελπίδα δεν πεθαίνει ποτέ κι ο «ελπίζων »πεθαίνει τελευταίος.
Αν ένα παιδί σας ρωτούσε για ποιον λόγο αξίζει κανείς να ζει, τι θα του λέγατε;
  • Το ίδιο που έλεγα και στην κόρη μου τη Βασιλίνα όταν ήταν μικρή: Πως είναι ένα κλαράκι στο δένδρο της ζωής, που οφείλει να θεριέψει για να ρίξει τη δική του σκιά. Πως η ζωή είναι ο πλατύς – βαθύς ωκεανός κι όλα τα προβλήματα είναι απλά ρηχά ποταμάκια. Πως η ζωή ανήκει σ’ αυτούς που τη ζουν κι όχι σε κείνους που τη θυμούνται.
ΒΕΡΑ ΓΚΟΥΜΑ: ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνικές τηλεοπτικές σειρές στις οποίες έχει παίξει:
Βεγγαλικά1988|1988ΕΤ1
Τμήμα ηθών: Εκδίκηση1993|1993ΑΝΤ1
Ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες στις οποίες έχει παίξει:
Εις μνήμην Χάρρυ Κλυνν ... και κλάμα1985
Ο δραπέτης του φεγγαριού1994
Οι Αθηναίοι1990
Πατρίς ληστεία οικογένεια1987
Ελληνικές βιντεοταινίες στις οποίες έχει παίξει:
Άλλες τον προτιμούν γουλί1986
Ένα και να καίει..1986
Για μια χούφτα τούβλα1989
Για όλα φταίνε οι γκόμενες1986
Εδώ ο κόσμος χάνεται και η Μιμή χτενίζεται1989
Ελλάς Ελλήνων Παλαβών1987
Επαγγελματίας οπαδός1985
Ερωτικές απιστίες (1986)1986
Ζιγκολό για μοναχικές κυρίες1986
Καθαρίζω για τη γυναίκα μου1987
Κλασσική περίπτωση βλάβης1987
Κορόιδο γαμπρός και κερατάς1986
Κούνελοι και κουνελάκια1987
Λεφτά να φαν κι οι κότες1987
Μάθε παιδί μου μπάσκετ1987
Μασάζ για όλα τα γούστα1987
Ξαφνικός πειρασμός1988
Ο Σόλων Έτσι και το διαμάντι του Μήλου1988
Ο θείος από το Τέξας1986
Ο κανονιέρης1987
Ο κόμης Τσάκωνας και οι δρακουλίνες του1989
Ο τοκογλύφος1989
Ο φακίρης1989
Ο ψευδομάρτυρας1987
Πόντιος είμαι αλλά κάνω θεραπεία1985
Τά 'παν κι άλλοι που την είχαν πιο μεγάλη1987
Το φρικιό1986
Τρελλές αστυνομικίνες απίθανα θηλυκά1987
Φαλακρός στόχος1987
Χάρρυ Κλυνν και πάσης Ελλάδος1988
Ωραίος σκληρός και άφραγκος1989




 
Top