Γραμμή μετρό, που θα εξυπηρετεί τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη διερχόμενη από τη Νεάπολη, τις Συκιές και το Ρετζίκι, προτείνει μεταξύ άλλων η δημοτική αρχή Νεάπολης-Συκεών, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης και το...





 ενιαίο σχέδιο υποδομών - μεταφορών της ευρύτερης περιοχής.





Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Η πρόταση για τη δημιουργία νέας γραμμής μετρό, από την πλατεία Δημοκρατίας στο Βαρδάρι με διαδρομή Νεάπολη - Συκιές - Ρετζίκι - νοσοκομείο "Παπανικολάου", κατατέθηκε από τον δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών Σίμο Δανιηλίδη στη διάρκεια εκδήλωσης διαβούλευσης που έγινε στο κλειστό δημοτικό θέατρο Συκεών το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, με τη συμμετοχή φορέων, συλλόγων και πολιτών. Ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι η προτεινόμενη γραμμή θα ωφελήσει περισσότερους από 300.000 κατοίκους και πρόσθεσε ότι η υπό μελέτη γραμμή της δυτικής Θεσσαλονίκης, που σχεδιάζεται από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τον Εύοσμο, πρέπει να επεκταθεί μέχρι τα ΤΕΙ και τη βιομηχανική ζώνη. Παράλληλα, ζήτησε την εκπόνηση προγραμμάτων ανάπλασης σε ακτίνα 500 μ. σε κάθε σταθμό του μετρό.
Οι προτάσεις του Σίμου Δανιηλίδη για τις συγκοινωνίες προβλέπουν ακόμη αναδιάρθρωση όλων των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, δρομολόγηση καινούργιων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προστατευόμενες λεωφορειολωρίδες, οργάνωση δημοτικής συγκοινωνίας. Πρότεινε επίσης τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας με προαστιακό σιδηρόδρομο, την οργάνωση συστήματος θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική, την Πιερία, τις Σποράδες και τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου.

Προτάσεις παρεμβάσεων
Ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, παρουσιάζοντας ένα συνολικό πακέτο προτάσεων για το ρυθμιστικό σχέδιο και καταθέτοντας εξειδικευμένες προτάσεις παρεμβάσεων που αφορούν τον δήμο, υπογράμμισε ότι "η πόλη μας εξακολουθεί να βρίσκεται σε δυσμενή θέση σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, αφού έχει τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, παρά τα μεγάλα αναπτυξιακά της αποθέματα". Όπως τόνισε, "σήμερα απαιτείται, εκτός από τον σχεδιασμό, η βούληση για την υλοποίησή τους και φυσικά οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις για την προώθησή τους".
Όσον αφορά το ρυθμιστικό σχέδιο, "πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη νέα διοικητική διάρθρωση του πολεοδομικού συγκροτήματος με τους νέους καλλικρατικούς δήμους και να προσδιορίζει στόχους και παρεμβάσεις για νέα πολεοδομική, χωροταξική και οικιστική οργάνωση της πόλης μας", είπε ο δήμαρχος.
Σε ζητήματα πολεοδομίας και χωροταξίας ο δήμος Νεάπολης-Συκεών προτείνει τη δημιουργία Τράπεζας Γης με σκοπό την εξασφάλιση αποθέματος γης, η οποία θα ανταλλάσσεται με ιδιοκτησίες εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, προκειμένου να προωθηθούν τα σχέδια ρυμοτομίας. Επίσης, να αξιοποιηθεί η δημόσια ακίνητη περιουσία.
Για το οδικό δίκτυο και τις υποδομές προτείνεται η ανακατασκευή της περιφερειακής οδού και η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων στα δυτικά. Η χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής να γίνει υπόγεια και να μην εφάπτεται με οικιστικές περιοχές. Να κατασκευαστεί η συνδετήρια οδός προς το "Παπανικολάου" με ανισόπεδο κόμβο στο Φίλυρο, να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της οδού Λαγκαδά και να ανακατασκευαστούν οι συνδετήριοι δρόμοι.
Η εκπόνηση μελέτης για την επέκταση του περιαστικού δάσους μέχρι τον Εχέδωρο και η επέκταση των ορίων του Σέιχ Σου προς τα βορειοδυτικά επίσης περιλαμβάνονται στις προτάσεις για αναπλάσεις και αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Προτείνονται ακόμη η παραχώρηση όλων των στρατοπέδων, η έναρξη έργων κατασκευής σταθμών μεταφόρτωσης απορριμμάτων, η επέκταση του προγράμματος υπογειοποίησης των εναέριων δικτύων, η ολοκλήρωση του σχεδίου ανάπλασης της λεγόμενης Βαλκανικής Πλατείας και η προώθηση προγράμματος κατεδάφισης παλαιών οικοδομών.

Οι δέκα στόχοι του ρυθμιστικού
Σε δέκα άξονες αναπτύσσονται οι βασικοί στόχοι του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΡΘ, καθηγητή, Πάνο Σταθακόπουλο:
  1. Η έννοια της συμπαγούς πόλης και του κέντρου με αναπλάσεις και η επαναχρησιμοποίηση παλαιών κτιρίων και ήπιες μορφές ανάπτυξης.
  2. Ο έλεγχος της εκτός σχεδίου δόμησης.
  3. Η βιώσιμη κινητικότητα και η προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς με ελαχιστοποίηση της χρήσης των ΙΧ και η προώθηση των μέσων μαζικής μεταφορά και του μετρό.
  4. Η δημιουργία χώρων στάθμευσης, πεζοδρομίων και δικτύων πρασίνου.
  5. Η επιστροφή στην παραγωγική δραστηριότητα στην πόλη.
  6. Η δημιουργία στρατηγικής για την πολιτική γης.
  7. Η διατήρηση της αγροτικής γης και οι αναπλάσεις πρασίνου.
  8. Η ισόρροπη οργάνωση αστικών περιοχών, υποδομών και δικτύων.
  9. Η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτική περιοχή με εξωστρέφεια και ποιότητα χρόνου.
  10. Η ανάπτυξη της καινοτομίας.
Ο διευθυντής Έργων της Εγνατία Οδός ΑΕ Μιχάλης Τσιτώτας παρουσίασε το ενιαίο στρατηγικό σχέδιο υποδομών-μεταφορών (Master Plan 2020) της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι κεντρική φιλοσοφία είναι να ενωθεί η πόλη, η οποία, όπως είπε, είναι κατακερματισμένη από τις υποδομές της και τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος, να δοθεί έμφαση στα μέσα μεταφοράς και χώρος για την καθημερινότητα του πολίτη. Ως έργα προτεραιότητας που αφορούν τον νέο δήμο Νεάπολης-Συκεών ο κ. Τσιτώτας ανέφερε τον εξωτερικό οδικό δακτύλιο του οικισμού Πεύκων και την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού.
 ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top