Σχετικές ανα­φορές που έγιναν τα τελευταία χρόνια είχαν τρομερά ανησυχητικά αποτελέσματα με θύματα πεζούς. Αιτία, πολύ συχνά, τα τζιποειδή που γεμίζουν τους δρόμους ενισχυμένα με τις μπάρες θανάτου για ολοκληρωτικό αποτελείωμα του «θηράματος», μιας που έτσι θεωρούν τους πεζούς οδηγώντας ευτυχισμένοι, διότι όποιον και να χτυπήσει το αμάξι τους, αυτό δεν θα πάθει τίποτα.
Τα θύματα ενός τέτοιου ατυ­χήματος τραυματίζονται πολύ πιο σοβαρά...



 από ότι με ένα κα­νονικό αυτοκίνητο. Με επιβατικό IX ακόμα και με 60χλμ σύγκρουση ένα υγιές άτομα μέσης ηλικίας μπορεί να γλιτώσει, θα έχει όμως, φυσικά, τραυματιστεί αρκετά. Ενώ με ένα τζιπ συνεπάγεται σε σπάσιμο της σπονδυ­λικής στήλης ακόμα και με 20χλμ την ώρα. Εάν το συγκεκριμένο «τέρας» διαθέτει μπάρες ή κανέναν «εργάτη» διακοσμητικό, μιλάμε για σίγουρο θάνατο. Διότι το εμπρός μέρος ενός 4X4 έχει
 τα ακριβώς αντίθετα αποτε­λέσματα από αυτά που επιδιώκουν οι σύγχρονες κατασκευές στα επι­βατικά.
Τα στρογγυλεμένα μέρη, τα κεκλιμένα παρμπρίζ και οι μαλακοί προφυλακτήρες μειώνουν κατά πο­λύ τις πιθανότητες τραυματισμού. Απεναντίας τα τζιποειδή παραμέ­νουν άκαμπτα. Το ψηλό και άκαμπτο μέρος τραυματίζει το σώμα σε επι­κίνδυνα σημεία. Το κεφάλι γέρνει απότομα με συνέπεια να τραυματίζει σοβαρά το θύμα (παράλυτος). Εκτός αυτού το θύμα πέφτει κάτω από τους τροχούς αφού το κέντρο βάρους του σώματος βρίσκεται χαμηλότερα από το εμπρός μέρος του «τέρατος».
Οχήματα που κατασκευάσθηκαν σαν εργαλεία για χρήση αποκλειστι­κά εκτός δρόμου, έγιναν μόδα στους δρόμους της πόλης. Εκτός εάν θεωρούμε την άνοδο στα πεζοδρόμια εκτός δρόμου. Που είστε κύριοι τροχονόμοι; Πόσους σταματήσατε, γράψατε ή κατασχέσατε οχήματα λαιμητόμους; Θα γίνει, όμως, εάν τραυματισθεί κανένας "ημίθεος" και βγει το θέμα στα κανάλια. Ποια τα μέ­τρα προστασίας των κοινών θνητών που και αυτοί οι οδηγοί των τεράτων σε κάποια φάση μπορεί να είναι και αυτοί θύματα ή να είναι κάποιο δικό τους πρόσωπο.

                                                    www.top-mag.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top