Μπροστινή – πίσω κίνηση  και κίνηση στους 4 τροχούς (Μέρος 1)
Πόσο δύσκολο είναι να τρέχεις στον πάγο με σόλες από δέρμα στα παπούτσια σου, ή να τρέχεις με πα­πούτσια στενά, ή με μία φόρμα που σφίγγει υπερβολικά στη μέση. Έτσι λοιπόν, εάν δεν επιλέξετε τη σωστή θέση οδήγησης, μην περιμένετε πο­τέ να οδηγήσετε γρήγορα, με άνε­ση, με ασφάλεια και με σιγουριά. Οι σωστοί χειρισμοί ενός οδηγού σώζουν αλλά και...


 προστατεύουν. Το μυστικό, βέβαια, για την ασφάλεια στην οδήγηση είναι η εμπειρία σω­στού χειρισμού, σωστής επιλογής. Για την εμπειρία δεν θα μπορέσου­με να κάνουμε τίποτα άμεσα. Θα έρθει σιγά σιγά με τον καιρό. Αρκεί στο διάστημα αυτό εσείς να είστε καλοί μαθητές σε ότι μαθαίνετε αρ­γά μεν αλλά σταθερά και σε ότι σας διδάσκουν, αρκεί αυτοί που σας το μαθαίνουν να το γνωρίζουν από όλες τις πλευρές του.
Το βασικότερο, λοιπόν, είναι να τοποθετήσουμε το σώμα μας στο κάθισμα στην πιο σωστή θέση που σημαίνει τα πεντάλ να ελέγχονται με λυγισμένα πόδια, ενώ τα χέρια μας να κρατούν το τιμόνι ελαφρώς λυγισμένα και σε θέση 9+15 όπως οι δείκτες του ρολογιού.
Στο δρόμο η συμπεριφορά των αυτοκινήτων με διαφορετική φιλοσοφία στην κίνηση είναι τόσο ίδια όσο και διαφορετική. Οι βασικές κινήσεις και οι χειρισμοί δεν έχουν διαφορά. Θα πρέπει οι κινήσεις να είναι απαλές και ψύχραιμες και να μην οδηγείτε φοβισμένα ακόμη και όταν βρέχει.
Στροφές: Πλησιάζοντας σε μία στροφή, «τσιμπάμε» το φρένο και μετακινούμε γοργά τον λεβιέ των ταχυτήτων, μία ταχύτητα μικρότε­ρη από αυτή που έχει. Εάν, ενδιά­μεσα στην αλλαγή, ανεβάσουμε και τις στροφές του κινητήρα «χαϊ­δεύοντας» το γκάζι με την άκρη του παπουτσιού ακόμη καλύτερα, εάν όχι, δεν είναι καταστροφή. Στη συνέχεια τοποθετούμε το αυτοκίνητο μας στην αντίθετη άκρη της λωρίδας και από την στροφή που θα πάρουμε π.χ. εάν στρίψουμε δεξιά τοποθετούμε το αυτοκίνητο κοντά στην διαχωριστική γραμμή εντοπίζοντας την κορυφή της στροφής.
Η ιδανική γραμμή είναι πάντα η ίδια. Σημαδεύεις, κλείνεις στην τροχιά προς την κορυφή και στη συνέχεια ανοίγεις την τροχιά προς την έξοδο αφήνοντας το αμάξι να βγει μέχρι τη διαχωριστική γραμμή ώστε να γίνει η στροφή μας όσο το δυνατόν πιο ανοιχτή. Με αυτόν τον τρόπο μεγαλώνει ο δρόμος μας.

.
1ο Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Όσο οδηγάμε με μικρές ταχύτητες είναι όλα εύκολα.
Οι δυσκολίες είναι όταν οι ταχύτητες είναι μεγάλες και εκεί πρέπει να γίνουν και οι αντίστοιχοι χειρισμοί, ανάλογα με τον τύπο κί­νησης που έχει το αμάξι μας Αν λοιπόν η είσοδος μας στην στροφή γίνει με φυσιολογική ταχύτητα, οι τάσεις υποστροφής ελέγχονται με το γκάζι και το τιμό­νι. Αν το παρακάνουμε η έντονη υποστροφή θα περιορισθεί είτε με περισσότερο στρίψιμο του τιμο­νιού, είτε εάν ο δρόμος τελειώνει με άφημα του γκαζιού και πιθανό
ανάποδο τιμόνι. Σε αυτή την περί­πτωση η υποστροφή ελέγχεται δύ­σκολα με το τιμόνι. Αν και αυτός ο έλεγχος χαθεί την τελευταία στιγμή το φρένο μπορεί να δώσει λύση.
2ο Κίνηση στους πίσω τροχούς. Η κλασική θεωρία του, στρίβου­με με γκάζι και διορθώνουμε με τιμόνι ζωγραφίζοντας όμορφες τροχιές στους δρόμους, δεν είναι πάντα εφαρμόσιμη, αλλά ούτε και ο καλύτερος τρόπος μετακίνησης, μιας που δεν χρειάζεται να οδη­γούμε ανταγωνιστικά σε δρόμους ανοιχτούς στην κυκλοφορία. Σε φυσιολογικά επίπεδα οδήγησης το τιμόνι θέλει λιγότερο κόψιμο μιας που δημιουργούνται τάσεις εξόδου του πίσω μέρους του αυτοκινήτου μας, ελέγχοντας το αυτοκίνητο με το γκάζι. Τα περισσότερα αυτοκίνη­τα που δεν διαθέτουν ελεγχόμενο διαφορικό ή αντισπίν υποστρέ­φουν στην είσοδο της στροφής και υπερστρέφουν άτσαλα στην έξοδο εάν υπάρχει δύναμη στο μοτέρ. Η άτσαλη υπερστροφή είτε την επι­λέγουμε εμείς είτε όχι ελέγχεται με ανάποδο τιμόνι. Χειρισμός πολύ γνωστός. Προσοχή όμως. Ανάποδο τιμόνι είναι το στρίψιμο του τιμονι­ού αντίθετα από τη φορά της στρο­φής κι αν χαθεί ο έλεγχος τότε έχε­τε κάνει ένα μεγαλοπρεπές τετακέ και σίγουρα θα ιδρώσετε απότομα. Διότι το ανάποδο τιμόνι είναι από­λυτος συνδυασμός ταχύτητας στο σασμάν-στροφών κινητήρα και επι­δεξιότητας οδηγού. Δύσκολο να το μάθει κανείς διαβάζοντας το. Είναι λεπτοί χειρισμοί που στηρίζονται στο ταλέντο, στο ένστικτο, στην εμπειρία και στην ψυχραιμία του οδηγού. Οποιαδήποτε όμως τέτοια μετατροπή σε παιχνίδι σε δρόμους ανοιχτούς σε κυκλοφορία όπως κάνουν αρκετοί ως επί το πλείστον νεαροί ανεγκέφαλοι οδηγοί, το μόνο που μπορεί να προκαλέσουν είναι ατύχημα ή κλήση για τεντιμποϊσμό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top