Δώρα Χρυσοστομίδου+ Natasa Grujic
Πόσα χρόνια είσαι στην Ελλάδα;
Ήρθα στην Ελλάδα πριν 2 χρόνια και συγκεκριμένα το Σεπτέμβριο του 2010, ο λόγος ήταν γιατί ξεκίνησα το master μου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Όταν τελείωσα είχα την ευκαιρία να βρω δουλεία και να συνεχίσω τις σπουδές μου.
Έχεις επισκεφτεί την Ελλάδα παλιότερα;
Η οικογένεια μου και εγώ είμαστε ερωτευμένοι με αυτή τη χώρα, Από το 1980 έρχονται οι γονείς μου για διακοπές. Τα μόνα χρόνια που δεν καταφέραμε να έρθουμε ήταν κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία, θα μπορούσε κανείς να πει ότι εξερευνήσαμε όλες τις ακτές της Χαλκιδικής και από Θεσσαλονίκη μέχρι Λεπτοκαρύα.
Θεωρείς ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο τότε και το σήμερα;
Για να είμαι ειλικρινής δεν θυμάμαι και πολλά, θυμάμαι ότι πριν το 1990 οι ¨Έλληνες έμποροι μαλώνανε για το ποιος θα μας πρώτο προσφέρει τα καλύτερα προϊόντα, ρούχα κλπ. Το αυτοκίνητο που είχαμε τότε ήταν Lada Riva και ήταν λιμουζίνα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν τότε στην Ελλάδα. Γενικά, η ζωή στην Ελλάδα ήταν πολύ καλύτερη , τα αυτοκίνητα , τα σπίτια ήταν νεόκτιστα με μοντέρνα αρχιτεκτονικά σχέδια, όλα πολύ όμορφα παρόλο που οι τιμές δεν ήταν και τόσο αποδεκτές για μας. Όσο αναφορά τους ανθρώπους, παραμένουν οι ίδιοι , μας αγαπούσαν και μας αγαπάνε.. 
Γιατί επέλεξες να έρθεις στη Ελλάδα και όχι σε κάποια άλλη χώρα των Βαλκανίων;
Νομίζω σημαντικότερος παράγοντας ήταν το γεγονός ότι είχα πολλές επιρροές από Ελλάδα. Αρχίσαμε να ερωτευόμαστε αυτή τη χώρα οικογενειακώς, το άκουσμα ενός ελληνικού τραγουδιού ξεκινάει ατελείωτες οικογενειακές συζητήσεις για τα «Ελληνικά» μας καλοκαίρια. Συνδέσαμε και συνδέουμε την Ελλάδα με τις καλύτερες στιγμές της ζωής μας και κατά κάποιο τρόπο το επόμενο βήμα για μένα ήταν να συνεχίσω τις σπουδές μου σε αυτή τη χώρα. Δεν ήταν εύκολο, αλλά δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου πουθενά αλλού . 
Συνεπώς μακροπρόθεσμα σκοπεύεις να μείνεις Ελλάδα;
Ναι σκοπεύω να μείνω Ελλάδα, έχω τους φίλους μου, τη δουλειά μου και τις σπουδές μου.
Θεωρείς ότι έχεις καλύτερες πιθανότητες για καριέρα τώρα στην Ελλάδα;
Όταν τελείωσα το master μου έψαξα να βρω δουλειά στην Σερβία, αλλά χωρίς επιτυχία. Πρέπει να τονίσω ότι τα τελευταία 30 χρόνια η Σερβία περνάει δύσκολες στιγμές. Όπως εδώ, έτσι και εκεί είναι δύσκολο να βρεις δουλεία αν δεν έχεις «γνωριμίες», και το να βρεις δουλεία είναι το ποιο δύσκολο πράγμα, γιατί δεν είναι στη κουλτούρα μας το να αλλάζουμε εύκολα δουλειές. Έτσι η εργασιακή κινητικότητα είναι πολύ χαμηλή. Για αυτό, θεωρώ ότι εδώ έχεις καλύτερες πιθανότητες για καριέρα. 
Ποιές είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές μεταξύ Ελληνικής και Σέρβικής κουλτούρας;
Η θρησκεία και οι δυνατοί δεσμοί με την οικογένεια είναι δυο από τις βασικότερες ομοιότητες μας. Με τη βοήθεια του θεού πάμε μπροστά και η οικογένεια είναι πάντα εκεί για να μας στηρίζει. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός της παρόμοιας αντίδρασης μας στο άκουσμα μια ωραίας μελωδίας, ο χορός , το καλό φαγητό, το κρασί και το ρακί μας ενώνουν. Ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό μας είναι ότι και οι δυο λαοί αγαπούν με πάθος ένα καλό αγώνα μπάσκετ. Όσο αναφορά τις διαφορές, δεν είναι τόσο σημαντικές για να τις συζητήσουμε.
Πως η κρίση επηρέασε τη Σέρβικη κοινωνία; 
Μετά το πόλεμο η Σερβία δεν βγήκε ποτέ έξω από τη κρίση Πραγματικά, υπήρχαν κάποιες καλέ περίοδοι , αλλά από το 1990 γενικά η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη για μας. Το χειρότερο είναι το συναλλαγματικό μας πρόβλημα, σήμερα μπορεί να έχουμε μισθούς της τάξης των 300 ευρώ και αύριο των 280 ευρώ. Επίσης υπάρχουν και διάφορα άλυτα θέματα όπως αυτό του Κοσσόβου που ταρακουνούν την Σέρβικη κοινωνία. Η προσωπική μου άποψη είναι το οι Σέρβοι έχουν συνηθίσει την Κρίση και ελπίζουν σε ένα καλύτερο αύριο
Γείτονα φίλη μου, ορμώμενη από την τελευταία πρόταση σου ….. ας πιούμε σ’ ένα καλύτερο αύριο….. και για τη πολύπαθη πια, χώρα μου. Cheers!!!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top