Picture 0 for Αλλάζουν οι στάσεις και τα στέγαστρα του ΟΑΣΘΜετά το θανατηφόρο τροχαίο στο Ωραιόκαστρο, το ΣΑΣΘ εκπόνησε μελέτη για όλες τις στάσεις των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη. Παρουσιάστηκε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης το 5ο φόρουμ κινητικότητας Θεσσαλονίκης, στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης. Το φόρουμ διοργάνωσε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ATTAC (ελκυστικές δημόσιες αστικές μεταφορές για προσβάσιμες πόλεις), όπου παρουσιάστηκε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής(στη φωτογραφία), ανακοίνωσε ότι μετά το δυστύχημα σε στάση του ΟΑΣΘ στο Ωραιόκαστρο, το ΣΑΣΘ, χωρίς να έχει αρμοδιότητα οργάνωσε ομάδα εργασίας για τις στάσεις και τα στέγαστρα του ΟΑΣΘ σε όλη τη Θεσσαλονίκη (κάλυψη δικτύου ΟΑΣΘ), ώστε να αποκτήσουν προδιαγραφές και να τις εφαρμόσουν, προκειμένου να είναι ενιαίες και κυρίως ασφαλείς, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
“Στις 10 Οκτωβρίου θα έχουμε το προσχέδιο έτοιμο για τις στάσεις και τα στέγαστρα σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης και θα το παραδώσουμε στο υπουργείο  Μεταφορών. Επιτέλους, οι στάσεις θα γίνονται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφάλειας. Παράλληλα, παραδόθηκε η μελέτη για τους ελέγχους ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, ενώ το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη είναι πλέον ολοκληρωμένο και βάσει αυτού θα κάνει κάθε δήμος το δικό του τοπικό ΣΒΑΚ, με το οποίο θα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση πόρων και προγραμμάτων από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020). Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα είμαστε έτοιμοι. Το ΣΑΣΘ θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό φορέα αστικών συγκοινωνιών. Στις 30 Οκτωβρίου θα γίνει εκδήλωση για το τραμ στον Εύοσμο και στις 20 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί το τελικό σχέδιο για το νέο ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο”, είπε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ.
Ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, επισήμανε ότι “το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ένα από τα σημαντικότερα για τη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη. Με το ΣΒΑΚ περιορίζεται η χρήση των ΙΧ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ καλύπτονται στο ακέραιο οι αυξημένες ανάγκες των πολιτών για μια καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις και τα περίχωρά τους”.
Ο υπουργός έκανε αναφορά στις προβλέψεις του ΣΒΑΚ, που όπως είπε αποτελούν τους άξονες που θα καθορίσουν εκ νέου το συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης. Αυτές είναι το ενιαίο σύστημα κομίστρου, οι νέες λεωφορειολωρίδες, η προώθηση δημιουργίας τραμ, η διασύνδεση τραμ, μετρό και λεωφορείων, το σύστημα θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό, τα συστήματα ευέλικτης συγκοινωνίας, η εφαρμογή ενιαίας πολιτικής στάθμευσης και οι ποδηλατόδρομοι.
Ο κ. Παλαιστής και ο διευθυντής του έργου, Μάνος Βουγιούκας, τόνισαν ότι το ΣΒΑΚ, με την ενσωμάτωση των προτάσεων των φορέων θα είναι έτοιμο στο τέλος του έτους, είναι το πρώτο στην Ελλάδα και θα χρησιμοποιηθεί για τη διεκδίκηση κονδυλίων από την επόμενη προγραμματική περίοδο. Παράλληλα, όλοι οι συμμετέχοντες στο φόρουμ εξέφρασαν την υποστήριξή τους τόσο στο ΣΑΣΘ, όσο και στο ΣΒΑΚ (αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Φάνης Παπάς, εκπρόσωποι υπουργείου Μεταφορών, δήμου Θεσσαλονίκης, πρώην υπουργοί, εμπλεκόμενοι φορείς, όπως Τροχαία, ΟΑΣΘ, ταξί κτλ.), ενώ όλοι επισήμαναν ότι η θαλάσσια συγκοινωνία είναι πλέον ώριμη, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα υποδομής (στάσεις).
του Τάσου Τασιούλα
Voria

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top