ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Αντιδράσεις προκαλεί η αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, από την 1η Μαΐου. Το εισιτήριο των 0,50 ευρώ αυξάνεται σε ποσοστό 20%, φτάνοντας στα 0,60 ευρώ. Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης άλλαξε ρότα και πήρε πίσω, εν μέρει, την άρση του μέτρου της μετεπιβίβασης, που επιχείρησε.
Ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε χτες το πρωί, έπειτα από σχετικό δημοσίευμα του «Α», τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα ισχύσει από την 1η Μαΐου. Με βάση την πρωινή ανακοίνωση, «το βασικό εισιτήριο μίας μόνο μετακίνησης, έναντι 0,60 ευρώ, θα χρησιμοποιείται από τους επιβάτες που θα εξυπηρετούνται με τη χρήση ενός μόνο λεωφορείου (χωρίς μετεπιβίβαση σε οποιοδήποτε άλλο λεωφορείο). Το βασικό εισιτήριο των 0,60 ευρώ (ή 0,30 ευρώ το μειωμένο) ισχύει για μία μόνο χρήση, επικυρώνεται (ή εκδίδεται) κατά την είσοδο και δεν ισχύει σε καμία άλλη μετακίνηση (ούτε για μετεπιβίβαση σε σταθμό μετεπιβίβασης)».
Οπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις φορέων και δημάρχων. Και όχι μόνον, καθώς προκάλεσε και την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στις προθέσεις του οποίου δεν ήταν να βρεθούν ξαφνικά οι κάτοικοι εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης να πληρώνουν δύο εισιτήρια.
Πιο συγκεκριμένα, καθημερινά, χιλιάδες άνθρωποι μετακινούνται από τα προάστια της Θεσσαλονίκης (π.χ. Περαία, Επανομή, Ωραιόκαστρο κ.λπ.) μέσω των σταθμών μετεπιβίβασης, πληρώνοντας ένα μόνον εισιτήριο. Οι επιβάτες αυτοί, με τη νέα τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού, είτε πρέπει να παίρνουν δύο εισιτήρια των 0,60 ευρώ είτε να χρησιμοποιούν το νέο χρονικό εισιτήριο που θεσπίζεται. Το εισιτήριο αυτό επιτρέπει έως τέσσερις μετακινήσεις, αρκεί αυτές να γίνουν μέσα σε 90 λεπτά από την πρώτη χρήση. Το κόστος του είναι 1 ευρώ. Δηλαδή, χιλιάδες επιβάτες του ΟΑΣΘ πρέπει να πληρώνουν από την Πρωτομαγιά διπλάσιο αντίτιμο για να φτάνουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Με τα προηγούμενα δεν ήταν σύμφωνο ούτε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα τηλέφωνα πήραν... φωτιά και ακολούθησε διόρθωση από τον Οργανισμό, με βάση την οποία «οι επιβάτες όλων των λεωφορειακών γραμμών που θα κάνουν χρήση του βασικού εισιτηρίου των 0,60 ευρώ (ή των 0,30 ευρώ το μειωμένο), όταν πραγματοποιούν τη μετακίνησή τους από και προς την κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης, διά μίας μόνο μετεπιβιβάσεως μέσω των σταθμών μετεπιβίβασης (Ν. Σ. Σταθμού, Α.Σ. ΙΚΕΑ, ΚΤΕΛ «Μακεδονία», Σταυρούπολης, Χορτιάτη, Χαριλάου και Βούλγαρη) κάνουν χρήση του ίδιου εισιτηρίου (με δεύτερη επικύρωση)».
Ωστόσο, το μέτρο της μετεπιβίβασης με εισιτήριο των 60 λεπτών δε θα ισχύει σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, κάποιος που μένει στην Καλαμαριά και θέλει να μεταβεί στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα πρέπει να αγοράζει εισιτήριο του 1 ευρώ. Κι αυτό καθώς τα λεωφορεία της Καλαμαριάς φτάνουν μέχρι τη Βενιζέλου, από όπου δε θα ισχύει από την Πρωτομαγιά το μέτρο της μετεπιβίβασης.
Τα νέα εισιτήρια
Η νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΘ, η οποία θα ισχύσει από την 1η Μαΐου σε εφαρμογή κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι η εξής: α) βασικό εισιτήριο των 0,60 ευρώ (0,30 ευρώ το μειωμένο), β) χρονικό εισιτήριο, έως τέσσερις μετακινήσεις, διάρκειας ισχύος έως 90 λεπτών, έναντι 1 ευρώ (0,50 ευρώ το μειωμένο). Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το χρονικό εισιτήριο των 0,50 ευρώ και διάρκειας ισχύος 70 λεπτών, γ) εισιτήριο 24ωρης διάρκειας έναντι 3 ευρώ (από 2 ευρώ, ενώ το μειωμένο θα κοστίζει 1,5 ευρώ), δ) εβδομαδιαίο εισιτήριο έναντι 10 ευρώ (ίδια τιμή, ενώ το μειωμένο θα κοστίζει 5 ευρώ).
Η έκδοση εισιτηρίων εντός των λεωφορείων θα κοστίζει στους επιβάτες 0,10 ευρώ παραπάνω.
Οι κάρτες
Αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική, υπέρ όμως των εργαζομένων αυτήν τη φορά, θα ισχύσουν και στις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, οι οποίες τιμολογούνται σε μικρότερη τιμή σε σχέση με σήμερα. Ετσι, η μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών θα κοστίζει 24 ευρώ από 25 που στοιχίζει σήμερα, η τριμηνιαία 65 ευρώ από 70, η εξαμηνιαία 120 από 137,50 και η ετήσια 230 από 262,50 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
«Με τη νέα τιμολόγηση των καρτών απεριόριστων διαδρομών παρέχεται η δυνατότητα στους τακτικούς χρήστες των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (εργαζόμενοι κ.λπ.), παρά την αύξηση των εισιτηρίων, να έχουν μικρότερο κόστος μετακίνησης», επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, ενώ υπογραμμίζεται ότι οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου (πολύτεκνοι, σπουδαστές και μαθητές) μετακινούνται με εισιτήρια ή κάρτες που κοστολογούνται στο 50% των παραπάνω κομίστρων.
Οι μαθητές
Από την Πρωτομαγιά θα ισχύσουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους μαθητές και για τους επιβάτες της πολιτιστικής γραμμής του ΟΑΣΘ. Ετσι, η ισχύς των μαθητικών δελτίων κάθε σχολικής περιόδου παρατείνεται και τη θερινή περίοδο, έως και τον Οκτώβριο, προκειμένου οι μαθητές να μετακινούνται με μειωμένο κόμιστρο και μετά τη λήξη του σχολικού έτους και την απόκτηση των νέων δελτίων, κάτι το οποίο έως σήμερα δεν ίσχυε.
Ακόμα, η μετακίνηση στην πολιτιστική γραμμή θα γίνεται από επιβάτες με εισιτήριο 24ωρης διάρκειας (έως σήμερα έπρεπε να εκδοθεί εντός του λεωφορείου της πολιτιστικής), καθώς και από τους κατόχους καρτών απεριορίστων διαδρομών ή ελεύθερης μετακίνησης (έως σήμερα δεν ίσχυαν).
Πρόστιμα
Την... ανιούσα, όμως, παίρνουν και τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους «λαθρεπιβάτες» του ΟΑΣΘ. Ετσι, από την 1η Μαΐου οι επιβάτες χωρίς εισιτήριο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο 36 ευρώ, από 30 σήμερα, και 18 από 15 σήμερα, για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου. Αν το πρόστιμο δεν πληρωθεί μέσα σε 20 μέρες, θα διπλασιάζεται. Αν δεν πληρωθεί μέσα σε δύο μήνες θα πενταπλασιάζεται και θα εισπράττεται διά της άσκησης αγωγής στα αρμόδια δικαστήρια εκ μέρους του ΟΑΣΘ, πλέον των δικαστικών δαπανών και τυχόν άλλων ζημιών του Οργανισμού.
Οι κάτοχοι των εισιτηρίων που θα ισχύσουν μέχρι τις 30 Απριλίου θα μπορούν να τα ανταλλάσσουν με ανάλογης αξίας νέα εισιτήρια στα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ εντός του Μαΐου. Ωστόσο, ειδικά τα μπλε απόχρωσης εισιτήρια των 0,50 ευρώ αντικαθίστανται μόνο στα γραφεία του Οργανισμού. Ο ΟΑΣΘ θα κυκλοφορεί και θα διαθέτει στους επιβάτες τα νέα εισιτήρια από τα εκδοτήριά του και από τα 1.650 σημεία πώλησης εισιτηρίων, από την Τετάρτη 28 Απριλίου.
Στην ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, πάντως, επισημαίνεται ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού αποτελεί αναπροσαρμογή και εξορθολογισμό των κομίστρων, έπειτα από περίπου δέκα χρόνια, όταν τα κόμιστρα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ήταν σχεδόν σταθερά, παρά τη σημαντική αύξηση των λεωφορείων από 488 σε 600, αλλά και την επέκταση της αστικής περιοχής σε 15 επιπλέον δήμους από το 2003. «Τα κόμιστρα του ΟΑΣΘ εξακολουθούν να παραμένουν σε σημαντικό ποσοστό χαμηλότερα απ' τα κόμιστρα των Αθηνών και όλων των άλλων πόλεων της χώρας», υπογραμμίζεται.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top