Ωραιόκαστρο, 28/09/2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με ανάμεικτα συναισθήματα έκπληξης και απορίας παραλάβαμε την πρόσκληση που απηύθυνε η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Ωραιοκάστρου η κα Ιπλικτσόγλου- Υφαντίδου Κατερίνα προς τους Δημάρχους Μυγδονίας και Καλλιθέας καθώς και την υπ’ αριθμ.πρωτ. 15050/17-09-2010 επιστολή του Δημάρχου Ωραιοκάστρου κ. Ν.Μπάτου προς τους δύο προαναφερθέντες Δημάρχους.
Συναισθήματα έκπληξης γιατί σε κανένα σημείο του ισχύοντος κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δεν προβλέπεται η σύγκληση παρόμοιου οργάνου . Πολύ δε περισσότερο η πρόσκληση αυτή δίδεται από την πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου του ενός εκ των τριών προς συνένωση δήμων.
Συναισθήματα απορίας γιατί δεν κατανοούμε την επίκληση του Δημάρχου Ωραιοκάστρου κ. Μπάτου για το Ωραιοκάστρο ως έδρα του διευρυμένου Καλλικρατικού δήμου Ωραιοκάστρου. Μέχρι τις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου οι τρεις υπό συνένωση δήμοι πορεύονται ανεξάρτητα , αυτόνομα και σε ισότιμη βάση.
Συμφωνούμε απόλυτα με την επίκληση της κατακλείδας της επιστολής του Δημάρχου Ωραιοκάστρου ότι η συνεργασία και η διαφάνεια είναι υποχρέωση απέναντι στους συμπολίτες μας που επιθυμούν πλήρη και έγκυρη ενημέρωση.
Η επίκληση όμως της διάθεσης συνεργασίας και της εναρμόνισης των διοικητικών σχημάτων των τριών συνενούμενων δήμων του νέου Καλλικρατικού δήμου Ωραιοκάστρου δεν είναι αρκετές για να πείσουν τους νοήμονες συμπολίτες μας για τα πραγματικά κίνητρα που κρύβονται πίσω από την αιφνίδια απόφαση κλήσης σε συνεδρίαση των δημοτικών και τοπικών συμβούλων των τριών συνενούμενων δήμων.
Η χρηστή διαχείριση και η συνετή χρήση των διατάξεων και όχι η επιλεκτική και διασταλτική τους ερμηνεία επιτάσσει την υπακοή στο γράμμα του νέου Ν. 3852/2010(ΦΕΚ Α 87/7-06-2010), ο οποίος στο άρθ. 267 παρ.7 προβλέπει : «Μέχρι την 28.2.2011 ολοκληρώνεται η απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων , απαιτήσεων και υποχρεώσεων του νέου δήμου καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων. Η διαδικασία , ο τρόπος και η αποτύπωση της απογραφής θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Οι δήμοι , τα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι σύνδεσμοι των ΟΤΑ ενημερώνουν : α) με τα βασικά υπηρεσιακά στοιχεία του προσωπικού που απασχολούν τη βάση δεδομένων «Ηλεκτρονικό μητρώο εργαζομένων των δήμων και β) με τα οικονομικά τους στοιχεία της τη βάση δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία των δήμων»…………Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών , Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζεται ο τύπος, το περιεχόμενο των στοιχείων, ο χρόνος και ο τρόπος ενημέρωσης των βάσεων δεδομένων…..».
Στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι «οι απολογισμοί και ισολογισμοί των πρωτοβάθμιων δήμων και κοινοτήτων που συνενώνονται, έτους 2010 ή παλαιοτέρων ετών, υποβάλλονται στο Ε.Σ από το νέο δήμο».
Με ποιά λοιπόν αιτιολογική βάση καλούμαστε να συμμετέχουμε στο παραπάνω δημοτικό συμβούλιο και μάλιστα από την πρόεδρο του Δ.Σ και όχι από τον ίδιο τον Δήμαρχο;
Αν θέλουμε να ξεφύγουμε από το παιχνίδι εντυπώσεων και μας ενδιαφέρει η διαφάνεια γιατί δεν ζητούμε την δημοσίευση των πόθεν έσχες των υποψηφίων δημάρχων για όλο το χρονικό διάστημα της θητείας τους, που θα έπρεπε να είναι το πρώτο μάθημα εντιμότητας απέναντι στους συμπολίτες μας;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου