Φίλες και φίλοι
Ήταν αρκετοί εκείνοι που υποστήριζαν ότι ο πανικός που έχει καταλάβει τους αντιπάλους μας , θα τους οδηγούσε σε τέτοια κατάντια, να επιλέξουν δηλαδή το «βρόμικο» πόλεμο για να αντιμετωπίσουν τη δυναμική που αναπτύσσει η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ. Και δυστυχώς για όλους μας, επιβεβαιώνονται όσο πλησιάζουμε στις εκλογές. Με ύβρεις και ψέματα θέλουν να σταματήσουν το «ποτάμι» που θα τους παρασύρει εκεί όπου τους αρμόζει. Και είναι λυπηρό από ανθρώπους που ασχολούνται επί σειρά ετών με την τοπική αυτοδιοίκηση, να χρησιμοποιούνται τέτοια ποταπά μέσα. Σήμερα απαντάμε σε όσα δολίως αναφέρουν οι ίδιοι, αλλά και τα φερέφωνά τους. Σας δίνουμε πλήρη και τεκμηριωμένα στοιχεία τόσο για το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, όσο και για το θέμα της παραχώρησης της έκτασης στην Εκκλησία.
Είναι η απάντησή μας σε κάθε διαστρεβλωτή της αλήθειας και κάθε εγκάθετο τυχοδιώκτη που αντιπαλεύεται –σκοπίμως, ή από αφέλεια- την προσπάθεια για ανάπτυξη του τόπου μας. Και επειδή η αλήθεια πάντα εκθέτει τους ψεύτες και υποκριτές, είμαι υποχρεωμένος απέναντι στους κατοίκους να ξεσκεπάσω τους δυο-τρεις εμπλεκόμενους στην προσπάθεια παραπληροφόρησης για το Γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό.
Και είναι επίσης η ώρα να πούμε την αλήθεια για την υπόθεση της παραχώρησης των 40 στρεμμάτων, στο πλαίσιο του ευρωπαικού προγράμματος που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου. Γι αυτό άλλωστε και επειδή ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη του τόπου μας, φροντίσαμε να προωθήσουμε τις σχετικές διαδικασίες σύντομα. Κάτι στο οποίο δεν διαφώνησαν και εκείνοι οι οποίοι ως φερέφωνα αλλότριων συμφερόντων , άλλα υποστήριξαν στο δημοτικό συμβούλιο και άλλα απέναντι στους δημότες . Τέλος όμως με την ανοχή μας! Η 7η Νοεμβρίου θα είναι η ημέρα που οι δημότες θα δώσετε σε όλους εκείνους την απάντηση που τους αρμόζει.
Με εκτίμηση
Αστέριος Γαβότσης
Υποψήφιος Δήμαρχος Ωραιοκάστρου
Οι 10 αλήθειες
για το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, που εκθέτουν τους...λασπολόγους
ΜΕΡΟΣ Α : Στα γραφειοκρατικά «γρανάζια» της Πολιτείας
1. Η Μελέτη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Μυγδονίας του Νομού Θεσσαλονίκης ανατέθηκε από τον Δήμο μας το Δεκέμβριο του 2001. Η έγκριση του ΓΠΣ έγινε τον Ιούλιο του 2010 (ΦΕΚ 302ΑΑΠ/27-7-2010). Είναι γνωστό ότι η μεγάλη καθυστέρηση της έγκρισης αυτής της μελέτης οφειλόταν στην έγκριση της ΚΥΑ 6919/2004/ΦΕΚ248Δ’/5-3-2004 εξαιτίας της οποίας ανεστάλη η εκπόνηση όλων των μελετών ΓΠΣ των Δήμων που ανήκουν στην λεκάνη Μυγδονίας (συνολικά 16 Δήμοι), όπου εντάσσεται και ο Δήμος Μυγδονίας, καθώς και στην καθυστέρηση αναθεώρησης αυτής της ΚΥΑ.
2. Η αναθεώρηση της ΚΥΑ 6919/2004 έγινε τον Οκτώβριο του 2008 (ΚΥΑ 39542/ΦΕΚ 441 ΑΑΠ/9.10.2008), δηλαδή 4,5 χρόνια αργότερα, μετά από πολύ σοβαρές πιέσεις, παρεμβάσεις κλπ. στις οποίες πολύ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε ο Δήμαρχος Μυγδονίας. Χωρίς την τελευταία αυτή αναθεώρηση της ΚΥΑ δεν υπήρχε οποιαδήποτε δυνατότητα έγκρισης μελέτης ΓΠΣ.
ΜΕΡΟΣ Β : Οι όροι και οι προυποθέσεις του ΓΠΣ και οι πρωτοβουλίες του Δήμου
3. Χωρίς εγκεκριμένο ΓΠΣ δεν μπορούσε να γίνει οποιαδήποτε ένταξη στο σχέδιο, οποιασδήποτε έκτασης γης, αφού σύμφωνα με το Ν. 2508/97 «Για την πολεοδόμηση συγκεκριμένης περιοχής απαιτείται εγκεκριμένο κατά τις διατάξεις του παρόντος Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.» (άρθρο 7, παρ. 1).
4. Η μελέτη του ΓΠΣ του Δήμου Μυγδονίας προέβλεπε επεκτάσεις συνολικά 4.230 στρ. για τις οποίες είχαμε συμφωνήσει όλα τα Δ.Δ.
5. Με απόφαση της ΔΙΠΕΧΩ και του ΥΠΕΧΩΔΕ στο σύνολο της λεκάνης Μυγδονίας επετράπη να ενταχθούν περίπου 8.000 στρ. συνολικά και για τους 16 Δήμους. Από αυτά τα στρέμματα ο Δήμαρχος Μυγδονίας κατάφερε να ενταχθούν μόνο στους οικισμούς του Δήμου Μυγδονίας περισσότερα από 2.000 στρέμματα, δηλαδή το 1/4 του συνόλου αυτών των επεκτάσεων. Μάλιστα η επέκταση αυτή είναι όση ήταν και η επέκταση για το Δήμο Λαγκαδά, ο οποίος είναι μεγαλύτερος τόσο σε πληθυσμό όσο και σε αριθμό οικισμών από το Δήμο Μυγδονίας.
6. Για να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός των επεκτάσεων στην έκταση των 2.000 στρ. έπρεπε να μειωθούν εκτάσεις από όλους τους οικισμούς. Για αυτόν το λόγο αφαιρέθηκε και κάποια έκταση από το Δρυμό, όπως και από όλους τους άλλους οικισμούς. Η έκταση που αφαιρέθηκε αφορά περιοχή εντός αρχαιολογικού χώρου και αυτή η επιλογή έγινε από τη ΔΙΠΕΧΩ και όχι από τον Δήμο. Ο λόγος για τον οποίο το έκανε αυτό η ΔΙΠΕΧΩ ήταν ότι εάν είχε παραμείνει αυτή η έκταση δεν θα είχε εγκριθεί ακόμη το ΓΠΣ, διότι θα απαιτούταν γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα γνωμοδοτούσε θετικά υπέρ της επέκτασης του σχεδίου σε αυτήν την περιοχή. Δηλαδή για το συμφέρον κάποιων ιδιοκτητών με συμφέροντα σε αυτό το τμήμα θα έπρεπε να «παγώσει» για τουλάχιστον άλλα 10 χρόνια η έγκριση του ΓΠΣ, ενώ δεν θα είχε καμία απολύτως τύχη η υπόθεση, η οποία θα σκόνταφτε στη δεδομένη άρνηση των αρμοδίων υπηρεσιών να ικανοποιηθούν τα αιτήματα.
ΜΕΡΟΣ Γ : Ποιοι, πως και γιατί επιχειρούν να «θολώσουν» το τοπίο;
Από την πρώτη φάση των σχετικών διαδικασιών, από την εποχή που επικεφαλής στο δήμο ήταν ο κ Καμπέρη, το δημοτικό συμβούλιο ορθώς αποφάσισε να χαρακτηριστεί η περιοχή ως ΒΙΠΕ (βιομηχανική) με τις ανάλογες χρήσεις γης. Ήταν κάτι που θα ωφελούσε το δήμο και αυτή ήταν η πολιτική μας στη συνέχεια. Όταν όμως στη δεύτερη φάση ζητήθηκαν από τη ΔΙΠΕΧΩ οι σχετικές εισηγήσεις των φορέων που εμπλέκονται, υπήρξε σαφής ένσταση από τη ΔΕΠΑ και το ΤΕΕ που έθεσαν αυστηρούς όρους και προυποθέσεις, εξαιτίας του αγωγού υψηλής πίεσης, ο οποίος διέρχεται από τη περιοχή. Έτσι σε αυτή τη δεύτερη φάση οι ενστάσεις των δύο φορέων, επέβαλαν αλλαγή στη χρήση γης.
Στη διάρκεια της πρώτης φάσης και αμέσως μετά από αυτήν, την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, δηλαδή, για να αξιοποιηθεί η περιοχή, ορισμένοι επιχείρησαν και ήρθαν σε συμφωνία με υποψήφιους επενδυτές, για να τους πουλήσουν εκτάσεις κατοίκων, λειτουργώντας ως «μεσίτες». Ήταν πολλοί αφελείς, καθώς πίστευαν ότι θα μπορούσαν να εμπαίξουν τους υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι δια των νομικών συμβούλων τους, θα ενημερώνονταν για τις ενστάσεις που εκ του ρόλου τους διατύπωσαν το ΤΕΕ και η ΔΕΠΑ στη δεύτερη φάση και θα ναυαγούσαν οι συζητήσεις και συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες γης.
Αυτοί οι δυο τρεις «μεσίτες», οι οποίοι εν γνώσει τους κορόιδεψαν ορισμένους ιδιοκτήτες, είναι που δημιούργησαν και συντηρούν ένα ανύπαρκτο «θέμα».
ΜΕΡΟΣ Δ : Το ΓΠΣ και οι Ανθόκηποι
7. Όσον αφορά τους Ανθόκηπους, το ζήτημα της ένταξής τους ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο. Πρώτον, ένα μεγάλο μέρος της έκτασης εμπίπτει εντός του αρχαιολογικού χώρου της Λητής και δεύτερον ένα άλλο μεγάλο μέρος της έκτασης εμπίπτει εντός των ορίων της αναδασωτέας έκτασης στην ευρύτερη περιοχή μείζονος Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ 1429Β/5-12-1973). Εντός του αρχαιολογικού χώρου της Λητής η Αρχαιολογία δεν δεχόταν ούτε ένα στρέμμα επέκτασης, για αυτό το λόγο άλλωστε ο οικισμός της Λητής δεν επεκτάθηκε καθόλου προς τη μεριά του αρχαιολογικού χώρου. Το θέμα αυτό ως διοίκηση θεωρήσαμε ότι μπορούμε να το εξετάσουμε στο μέλλον με συστηματικό τρόπο και συζήτηση με όλους τους ενδιαφερομένους (πολίτες, δήμος, αρχαιολογία κλπ.) και να δούμε αν μπορεί να επιλυθεί με κάποιο τρόπο. Αν είχαμε επιμείνει για την πολεοδόμηση αυτή, δεν θα είχαν εγκριθεί ποτέ αυτά τα οποία ζήτησε η δημοτική αρχή προς όφελος των κατοίκων.
ΜΕΡΟΣ Ε : Η αναδασωτέα ζώνη υφίσταται από το 1973 –Οι όροι χρήσης και αδειοδότησης είναι οι ίδιοι, δεν αλλάζει τίποτε από τον ΓΠΣ
8. Πρέπει να γίνει σαφές, για να σταματήσει η σκόπιμη παραπληροφόρηση, πως σε ότι αφορά τους όρους, τις προυποθέσεις και τις διαδικασίες δόμησης, χρήσης γης και ανάπτυξης της περιοχής, καθώς και για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της περιοχής, ισχύουν όσα ίσχυαν πριν από το ΓΠΣ. Το ΓΠΣ δεν όρισε απολύτως κανένα όριο αναδασωτέας ζώνης, καθώς η αναδασωτέα ζώνη είναι ορισμένη εδώ και πολλές δεκαετίες με την Απόφαση Αριθ. ΓΔ2328/12.11.73 (ΦΕΚ 1429Β’ 5-12-1973). Το ΓΠΣ όρισε μια Περιοχή Ειδικής Προστασίας (ΠΕΠ) κατά τις διατάξεις του Ν. 2508/97. Σε αυτή τη ζώνη και στις ιδιωτικές εκτάσεις και για τα τμήματα που δεν είναι χαρακτηρισμένα ως δασικές εκτάσεις ή αρχαιολογικοί χώροι επιτρέπονται, με τους περιορισμούς της ΚΥΑ 39542/2008, οι ακόλουθες χρήσεις:
- Εγκαταστάσεις ήπιας αναψυχής (αναψυκτήρια και μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις)
- Εγκαταστάσεις τουρισμού δυναμικότητας μέχρι 50 κλινών
- Δόμηση κατοικίας εκτός σχεδίου κατοικίας μέγιστης δομήσιμης επιφάνειας 200 τ.μ. στην οποία περιλαμβάνονται και οι γεωργικές αποθήκες μαζί και με κάθε άλλη υποστηρικτική εγκατάσταση για τη στέγαση των δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα.
- Εγκαταστάσεις κοινωνικής υποδομής (εγκαταστάσεις αθλητισμού, εκπαίδευσης, περίθαλψης, πρόνοιας και πολιτιστικών λειτουργιών)
Γενικά, σε μια τέτοια ζώνη αξιόλογου φυσικού περιβάλλοντος, δεν θα μπορούσαν να προταθούν πιο πολλές χρήσεις από αυτές, αφού μια χρήση τύπου βιοτεχνίας-βιομηχανίας θα αλλοίωνε τη φυσιογνωμία της περιοχής και θα μείωνε την αξία γης. Οι όροι και περιορισμοί δόμησης εντός της αναδασωτέας είναι ούτως ή άλλως πάρα πολύ αυστηροί από τη δασική νομοθεσία και όχι από το ΓΠΣ, δηλαδή είναι αυστηροί είτε υπήρχε εγκεκριμένο ΓΠΣ είτε όχι. Επισημαίνουμε εξάλλου ότι πλησίον αυτής της ΠΕΠ η μελέτη του ΓΠΣ πρότεινε δύο περιοχές με την ένδειξη ΠΕΠΔ 2 και ΠΕΠΔ 3, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγάλη ποικιλία (πολλές και διαφορετικές) χρήσεων γης.
ΜΕΡΟΣ ΣΤ : «Εργαλείο» ανάπτυξης για το μέλλον ο ΓΠΣ
9. Όσον αφορά τον προτεινόμενο από τη μελέτη του ΓΠΣ οργανωμένο υποδοχέα παραγωγικών δραστηριοτήτων στα ανατολικά της Λητής, αυτός αφαιρέθηκε στο στάδιο της τελικής έγκρισης του ΓΠΣ, μετά το έγγραφο της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με το οποίο η πολεοδόμηση της εν λόγω περιοχής θα ήταν αντίθετη στις απαιτήσεις ασφαλείας, οι οποίες λήφθηκαν υπόψη όταν διαστασιολογήθηκε και κατασκευάστηκε ο αγωγός. Εν πάσει περιπτώσει, σύμφωνα με την τελική πρόταση της μελέτης, η περιοχή επανασχεδιάστηκε ως εξής: Προτάθηκε σε βάθος τουλάχιστον 300 μέτρων ανατολικά της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Σερρών ο καθορισμός ζώνης με τον χαρακτηρισμό ΠΕΠΔ 2, που είναι η ζώνη που παραλαμβάνει τις βασικές αστικές λειτουργίες περιμετρικά των οικισμών, και ο καθορισμός της λοιπής περιοχής ως ΠΕΠΔ 1. Επισημαίνουμε ότι στην ΠΕΠΔ 2 επιτρέπεται πλήθος χρήσεων όπως: Καταστήματα λιανικού εμπορίου, πολυκαταστήματα και υπεραγορές, Γραφεία παροχής υπηρεσιών, διοίκησης επιχειρήσεων, δημόσιας διοίκησης, αυτοδιοίκησης, τράπεζες, ασφάλειες, χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, Εμπορικές εκθέσεις και αντιπροσωπείες, Εγκαταστάσεις χονδρικού εμπορίου και διαμετακόμισης, Εγκαταστάσεις μεταφορών και εξυπηρετήσεις τους, Πρατήρια υγρών καυσίμων, Εγκαταστάσεις αναψυχής, Εγκαταστάσεις τουρισμού δυναμικότητας μέχρι 150 κλινών, Εγκαταστάσεις κοινωνικής υποδομής, Κατοικία εκτός σχεδίου, μελλοντική οικιστική ανάπτυξη (δηλαδή μελλοντική πολεοδόμηση) κλπ.
10. Ο αγωγός φυσικού αερίου που διέρχεται πλησίον του Δρυμού δεν είναι υψηλής πίεσης όπως ο αγωγός που διέρχεται πλησίον της Λητής, αλλά χαμηλής πίεσης, για τον οποίο η ΔΕΠΑ δεν έθεσε ανάλογους περιορισμούς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου