Το ΔΣ του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων  του 4ου Δημ Σχολείου Ωραιοκάστρου επιθυμεί να πάρει θέση απέναντι στα θέματα παιδείας που προκύπτουν το τελευταίο διάστημα εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και ειδικότερα για το «νέο σχολείο», για τις συγχωνεύσεις και για τις υπόλοιπες αλλαγές που γίνονται ή ετοιμάζονται να γίνουν.
Με αφορμή την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης βλέπουμε να καταργούνται από την κυβέρνηση και τους συνεργάτες της, κατακτήσεις για τις οποίες πολλές γενιές έδωσαν αγώνες.
Οσον αφορά το νέο σχολείο, η κατεύθυνση που δίνεται είναι ότι πρέπει να ταυτισθεί  με τις ανάγκες της αγοράς. Ένα σχολείο που εδώ και χρόνια, όπως φαίνεται ετοιμάζεται, και θα λειτουργεί σύμφωνα με τις απαντήσεις της «τοπικής» κοινωνίας. Μέσα στα πλαίσια αυτά, για να προχωρήσει αυτό το νέο σχολείο προωθείται η «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» μέσα από καταργήσεις γραφείων, διευθύνσεων, δημιουργίας νέων κλπ.
  1. Ηδη από την προηγούμενη χρονιά μειώθηκαν οι οικονομικές παροχές στις σχολικές επιτροπές, σχεδόν αποφασίσθηκε η κατάργηση της μεταφοράς των μαθητών. Όλα λόγω της οικονομικής κρίσης που όμως οδηγούν στην λογική ότι για να επιβιώσει μια σχολική μονάδα θα πρέπει να αυτό-χρηματοδοτείται, διαφορετικά θα συρρικνωθεί. Μάλιστα αυτή η λογική σήμερα γίνεται υποχρεωτική.
  2. Καταργείται ο ΟΣΚ και μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες ανέργεσης σχολικών κτιρίων στους Δήμους με την σύμπραξη των ΣΔΙΤ.
  3. Καταργείται ο ΟΕΔΒ και δημιουργείται ΝΠΙΔ για την έκδοση σχολικών βιβλίων. Αρα το βιβλίο γίνεται εμπορεύσιμο είδος με ότι αυτό συνεπάγεται.
  4. Δημιουργούνται μια σχολική επιτροπή α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των άλλων επιτροπών. Γιατί άραγε συγκεντρώνεται η λειτουργία όλων των σχολείων σε επίπεδο δήμου (κεντρικά) σε δύο επιτροπές;
  5. Συγχωνεύσεις που οδηγούν σε πολυδύναμα σχολεία. Η απόσταση που θα χωρίζει τα σχολεία θα είναι 10 km (προηγούμενα 1,2 km) και με αριθμό μαθητών έως 400 και φυσικά θα κλείσουν τα μικρότερα των 250. Δημιουργούνται έτσι πολυάριθμα τμήματα και διευθυντές manager.
  6. Ηδη ξεκίνησαν 800 σχολεία πιλοτικά σε ολοήμερο πρόγραμμα. Το απογευματινό πρόγραμμα καθορίζεται από τον δ/ντή ανάλογα με την υποδομή του κάθε σχολείου και  τις ανάγκες των μαθητών. Που σημαίνει ότι άλλα πράγματα θα μαθαίνει ο μαθητής στο ένα σχολείο και άλλα ο άλλος σε άλλο σχολείο. Ετσι όμως θα οδηγηθούμε σε ανταγωνισμό μεταξύ των σχολείων και ίσως το «καλύτερο» σχολείο να αναδεικνύεται εκείνο που θα έχει τους μεγαλύτερους οικονομικούς πόρους – χορηγούς.
  7. Περικόπτονται οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και τα αντικαθιστούν με άλλες δεξιότητες που εξυπηρετούν ποιους; Ποιον εξυπηρετεί η εισαγωγή Η/Υ στην Α’ δημοτικού;  Τους μαθητές ή τους επιχειρηματίες που πουλούν τους Η/Υ; 
  8. Γενικότερα, οι μαθητές θα γίνονται δέκτες άχρηστων πληροφοριών και δεξιοτήτων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί εργατικό δυναμικό με φθηνή εξειδίκευση που φυσικά δεν θα μπορεί να διεκδικεί κανένα δικαίωμα.
Αυτές είναι μερικές από τις σκέψεις που προκύπτουν από το κείμενο που αναφέρεται στο νέο σχολείο, στις συγχωνεύσεις, στην ένταξη των σχολείων στους Καλλικρατικούς δήμους. Είναι όντως «νέο το σχολείο» αυτό ή όχι; Αν κρίνουμε από τα κράτη της ΕΕ όπου εφαρμόζεται αυτό το είδος του σχολείου εδώ και χρόνια τότε σίγουρα δεν είναι νέο και  τα πράγματα δεν είναι ευοίωνα.   Θα υπάρξει αύξηση της σχολικής διαρροής και διόγκωση της αμάθειας. Στο ίδιο το κείμενο που αναφέρεται στο νέο σχολείο έχουν ενσωματωθεί «οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Βελτίωση των Ικανοτήτων για τον 21ο αιώνα», η νέα στρατηγική της «Ευρώπης 2020», το «Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων» και οι  διεθνείς σταθερές της pisa.
Συμπερασματικά, το «νέο σχολείο» δεν είναι σχολείο των αναγκών μας και είναι τόσο νέο όσο και οι εργασιακές συνθήκες που βιώνουμε αυτό το διάστημα, αλλά και που θα βιώσουν – ίσως πιο άγρια – οι επόμενες γενιές.

για το ΔΣ
ο πρόεδρος

Χατζηγεωργίου Γιώργος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top