Το άρθρο είναι του
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και
προσφορά της εταιρείας TOP MAG
Συλλογή και αξιολόγηση «μηνυμάτων»
Οι έμπειροι οδηγοί κι ακόμη περισσότερο οι οδηγοί αγώνων, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ΄΄ μιλούν ΄΄ στο αυτοκίνητο κι αυτό αντίστοιχα ΄΄μιλά΄΄ σε αυτούς.
Όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, θα διαπιστώσετε και οι ίδιοι ότι όσο θα αποκτάτε εμπειρίες και θα ΄΄ γνωρίζεστε ΄΄ με τον μηχανικό σας σύντροφο, τόσο θα δένεστε μαζί του. Και θα τον καταλαβαίνετε. Θα μπορείτε για παράδειγμα, να ξεχωρίσετε πότε δουλεύει σωστά ο κινητήρας σας, τι περίπου είναι το χτύπημα που ακούγεται πίσω και δεξιά (τρίζει η πέμπτη πόρτα ας πούμε) και πολλά άλλα.
Ακόμη καλύτερα, θα αντιλαμβάνεστε διάφορα όταν βρίσκεστε σε κίνηση, ιδιαίτερα αν το αυτοκίνητο που διαλέξατε είναι από αυτά που λέμε ότι ΄΄ έχουν αίσθηση ΄΄.
Είναι δηλαδή έτσι κατασκευασμένο από τον σχεδιαστή τους ώστε μπορεί να μεταβιβάζει στον οδηγό του οτιδήποτε συμβαίνει στο κομμάτι του δρόμου που κινείται. Αν για παράδειγμα το τιμόνι σας ΄΄ είναι ζωντανό ΄΄ πράγμα που σημαίνει ότι νιώθετε στα χέρια σας κάθε στιγμή, αυτά που συμβαίνουν στο δρόμο (υγρασία, γλιστερό οδόστρωμα κλπ.), θα εκτιμήσετε αφάνταστα το πόσο παραπάνω ασφαλείς θα αισθάνεστε.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρέπει να έχετε κατά νου ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό για οποιαδήποτε ανωμαλία είναι δυνατόν να συμβεί ενόσω ταξιδεύετε.
Παράδειγμα: Ένα τιμόνι που τρέμει πάνω από μια ορισμένη ταχύτητα μπορεί να σημαίνει: χτυπημένη ζάντα, στραβό ή χτυπημένο ημιαξόνιο. Επίσης τιμόνι που στην ευθεία δεν είναι κεντραρισμένο, ΄΄ μιλά ΄΄ για κακή ή ανύπαρκτη ευθυγράμμιση, κακό καμπερ ή στην απλούστερη περίπτωση ότι δεν έχει βιδωθεί σωστά γύρω από την ευθεία των τροχών.
Έτσι λοιπόν, θόρυβοι (ξερά ντουπ) που ακούγονται όταν περνάτε από ελαφρές ανωμαλίες, μπορεί να σημαίνουν κάποιο χαλασμένο αμορτισέρ, ή ένα πεσμένο ελατήριο (πιο σπάνια), ή ακόμη ένα φθαρμένο σινεμπλόκ. Εξ άλλου από το τιμόνι με μικρά κτυπήματα είναι πιθανόν να μεταφράζονται σε κτυπημένη ή στραβή κρεμαγιέρα, ή φθαρμένο μπαλάκι (ακρόμπαρο). Όσον αφορά τον κινητήρα, ο κλασικός θόρυβος που σας ειδοποιεί για κακή ρύθμιση ή νοθευμένη βενζίνη είναι τα λίγο-πολύ γνωστά (και ανύπαρκτα στην πραγματικότητα) «πυράκια». Σ’ αυτήν την περίπτωση καλό θα είναι να προσέχετε από πού βάζετε βενζίνη καθώς και την ποιότητα της.
Ποτέ δεν πρέπει να αφήνετε να τελειώνει η βενζίνη σας και ειδικά στα καταλυτικά αυτοκίνητα μια που στο 95% των αυτοκινήτων παραγωγής η βενζιναντλίες είναι εμβαπτιζόμενες και δεν κάνει να λειτουργούν χωρίς να δροσίζονται από το ίδιο το καύσιμο του αυτοκινήτου. Εδώ λοιπόν, επειδή δεν αναφερόμαστε σε διάγνωση βλαβών αλλά σε προειδοποιήσεις
που μεταβιβάζονται στον οδηγό, δεν θα σταθούμε σε πιο γνωστά πράγματα, όπως, είναι το πατινάρισμα που σημαίνει φθαρμένο συμπλέκτη ή και πλατό. Το χαμηλό πετάλ των φρένων που σημαίνει φθαρμένα τακάκια ή λιγοστά υγρά φρένων, ή τα χτυπήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων στις αλλαγές που με τη σειρά τους σημαίνουν φθαρμένο συγχρινιζέ κ.λ.π.
Θα πούμε όμως, για την προειδοποίηση που παίρνει ο οδηγός με την αλλαγή στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε στροφές, για λάθος πιέσεις εμπρός, πίσω ή και στα δύο, είτε για σπασμένο ή νεκρό αμορτισέρ.
Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε την κλασική ένδειξη για επερχόμενη υποστροφή των μοντέλων με εμπρόσθια κίνηση που εντοπίζεται με το στιγμιαίο «ελάφρωμα» ή και «χάσιμο» του τιμονιού στη στροφή, όπως αντίθετα και το «διώξιμο της ουράς» του αυτοκινήτου, μεταφράζεται σαν «ερχομός» μιας ελεγχόμενης ή όχι υπερστροφής.
Ένας χρυσός κανόνας λέει ότι: «την υποστροφή την αισθάνεται ο οδηγός στα χέρια, ενώ την υπερστροφή στα οπίσθια...»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου