Το άρθρο είναι του
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και
προσφορά της εταιρείας TOP MAG
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για ασφαλή και ευχάριστη οδήγηση
Σε ποιον δεν αρέσει να οδηγεί το Πήλιο διασχίζοντας τα υπέροχα χωριά του; Σε ποιον δεν αρέσουν οι φανταστικές διαδρομές στα Ζαγόρια, ιδιαίτερα τώρα που είναι χειμώνας; Εκείνες οι ξαφνικές στροφές που σου αποκαλύπτουν αίφνης ένα όμορφο τοπίο; Η οδήγηση στους επαρχιακούς δρόμους, όταν ξέρεις κάποια λιγοστά πράγματα ώστε να αποφεύγεις τους κινδύνους, μπορεί να μετατραπεί σε μια συγκλονιστική εμπειρία. Ας την εκμεταλλευτούμε δίχως κινδύνους.
Ένας καλός οδηγός απολαμβάνει ιδιαίτερα την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Η φυσική ομορφιά, οι στροφές και η κατά κανόνα άβολη σχεδίαση των δρόμων είναι πράγματα που ευχαριστούν έναν καλό οδηγό, αφού δεν παρουσιάζουν κινδύνους γι’ αυτόν.
Αντιθέτως ένας επαρχιακός δρόμος αποτελεί «Γολγοθά» για κάποιον ανίδεο που παράλληλα μεταβάλλεται ο ίδιος σε κινητό οδόφραγμα για όσους τον ακολουθούν. Ποιο όμως είναι το μυστικό; Τι πρέπει να γνωρίζουμε ώστε η κίνηση μας στους επαρχιακούς δρόμους να είναι ασφαλής και συγχρόνως μία πηγή ευχαρίστησης; Πολύ λίγα αλλά βασικά πράγματα. Κυριότερο από αυτά είναι η αντίληψη της σχεδίασης του δρόμου. Κάθε επαρχιακή οδός έχει τη δική της φιλοσοφία σχεδίασης που ορίζεται από την μορφολογία του εδάφους που διασχίζει. Ένας προσεκτικός οδηγός, κινούμενος στα πρώτα χιλιόμετρα ενός επαρχιακού δρόμου αφομοιώνει την φιλοσοφία της σχεδίασης του και αισθάνεται σαν να κινείται σε έναν δρόμο με άπλετο οπτικό πεδίο. Επίσης η κίνηση μέσα στο μισό πλάτος του δρόμου που μας ανήκει, είναι απαραίτητη σε αυτή την περίπτωση, αφού οι πολλές στροφές μειώνουν την ορατότητα και δεν αφήνουν τον οδηγό να δει έγκαιρα τον αντιθέτως ερχόμενο. Αναγκαία είναι ακόμη η αντίληψη της ποιότητα του οδοστρώματος καθώς και των εμποδίων που πιθανόν να υπάρχουν μπροστά μας. Η ύπαρξη οριζόντιας και κάθετης σήμανσης είναι ελάχιστη και αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να αναλαμβάνει περισσότερες «πρωτοβουλίες» που θα του επιτρέψουν την ασφαλή κίνηση του. Σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο μας φτάνει και θέλει να προσπεράσει, πρέπει να το διευκολύνουμε πηγαίνοντας όσο πιο δεξιά μπορούμε. Παράλληλα μπορούμε με το χέρι ή το φλας να τον ειδοποιήσουμε για το ελεύθερο ή όχι του δρόμου που είναι μπροστά μας, μιας και μπορούμε να δούμε καλύτερα από αυτόν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου