Το μεγάλο βάσανο των οδηγών
Οι δρόμοι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι: «το μεγάλο βάσανο των οδηγών». Είναι οι δρόμοι σαφώς υπεύθυνοι για ένα σημαντικό ποσοστό ατυχημάτων και σε καμιά περίπτωση το οδικό δίκτυο της χώρας μας δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως καλό. Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός παλιού δρόμου (Σέδες - Γαλάτιστα) που είναι μια...
εθνική ντροπή. Σχεδιασμένος μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και κατασκευασμένος όπως-όπως, χωρίς καμιά μελέτη, αδυνατεί σήμερα να δεχθεί τον κυκλοφοριακό φόρτο σε μια Ελλάδα που αριθμεί «αισίως» 5.500.000 οχήματα. Αλλά ακόμη και οι σύγχρονοι δρόμοι που κατασκευάστηκαν πριν από σχετικά λίγα χρόνια, συντηρούνται τόσο πλημμελώς ή μάλλον καθόλου, ώστε τελικά να δείχνουν ήδη «γερασμένοι». Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί κλασικό δείγμα δρόμου κακής χάραξης, ακόμη χειρότερης κατασκευής δίχως ίχνη υποδομών και παντελούς έλλειψης συντήρησης. Υποτίθεται ότι είναι κλειστός δρόμος όπου τα οχήματα κινούνται με κάποια ταχύτητα. Κάθε φορά όμως που ψιχαλίζει γίνεται εκεί τουλάχιστον ένα ατύχημα. Πολλές φορές μπορείς να συναντήσεις κάσες από ασυνείδητους οδηγούς που τα σκορπούν γυρνώντας από τη λαχαναγορά αφού βαριούνται να τα δέσουν, ή ψόφια ζώα που επί πολλές μέρες · παραμένουν στο οδόστρωμα μέχρι να γίνουν «χαλάκια».
Ένα βέβαια από τα κύρια χαρακτηριστικά των ελληνικών δρόμων, κάθε κατηγορίας είναι η ολισθηρότητα του τάπητα.
Ο συντελεστής τριβής των δρόμων μας είναι τόσο χαμηλός ώστε ακόμη και το καλύτερο λάστιχο αδυνατεί να διατηρήσει την πρόσφυση του. Εδώ βέβαια προστίθενται και οι επίδοξοι ψευτοραλίστες που πιστεύοντας ότι με φαρδύ συμβατικό λάστιχο μπορούν να κάνουν τις χορεύτριες που με παπούτσι λουστρίνι θέλουν να κάνουν πιρουέτες στον πάγο.
Εάν στην αντίστοιχη περίπτωση, ρωτούσαμε έναν πραγματικό ραλίστα τι γόμα ελαστικού θα χρησιμοποιούσε στον περιφερειακό, θα σου έλεγε: «εγώ, εδώ, δεν τρέχω». Κι αυτό γιατί ένα αγωνιστικό ελαστικό που η αντοχή του είναι μόνο μέχρι 800 km και όχι 50.000 km , δεν θα εύρισκε την κατάλληλη γόμα, μια που κάθε 50 μέτρα η ποιότητα της ασφάλτου αλλάζει. Άσε που μπορεί να έχει αφήσει και κάποιο φορτηγό πετρέλαιο διανομής στο δρόμο... και πάει λέγοντας...
Η συνέχεια στο επόμενο...


0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου