Με τον όρο βρεγμένος δρόμος συνήθως εννοούνται δύο είδη οδο­στρώματος: ένα είδος είναι που είναι ελαφρώς βρεγμένο και ταυ­τόχρονα πολύ επικίνδυνο, αφού οι διάφορες ουσίες που υπάρχουν επάνω στον τάπητα δημιουργούν ένα είδος χυλού με το νερό. Το άλ­λο είδος είναι το πολύ βρεγμένο οδόστρωμα, το οποίο όντας κα­λά ξεπλυμένο από τις προσμίξεις «αντιμετωπίζεται» συνήθως απο­τελεσματικά από...


 λάστιχα με καλή και βαθιά χάραξη αυλακών (σκα­λισμάτων). Π.χ. με πέντε χιλιοστά πάχος νερού στο δρόμο, ένα ελα­στικό που κινείται με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα πρέπει να απομακρύνει κάτω από το πέλμα του 32 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο, ή 128 λίτρα τα 4 ελαστικά για να έχουν την δυνατότητα πρόσφυσης. Στην πρώτη περίπτωση όπου ο δρόμος είναι απλά υγρός έχουμε τους πε­ρισσότερους κινδύνους που αντι­μετωπίζει ένας οδηγός.
Κανένα είδος ελαστικού και καμία προηγμένη ανάρτηση δεν αρκεί για να κινήσει ένα όχημα με απόλυτη ασφάλεια σε ένα τέτοιο οδόστρωμα. Η μεγάλη προσοχή στις κινήσεις και η αυξημένη ικανότητα του οδηγού, είναι τα μόνα στοιχεία που παρέχουν εγγύηση ασφάλειας στους δρό­μους αυτούς. Απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, δυνατό πάτημα του πεντάλ βενζίνης και ακαριαίο πάτημα του φρένου αποκλείονται γιατί ισοδυναμούν με ατύχημα. Η γλίτσα ή «μαύρος πάγος» όπως αποκαλείται από πολλούς θέλει τον οδηγό να νομίζει ότι μεταξύ των ποδιών του και των πεντάλ γκαζιού- φρένου υπάρχει κάτι εύ­θραυστο που δεν πρέπει να σπά­σει (ας πούμε ένα ωμό αβγό).
Κινεί λοιπόν τα άκρα του με το σκεπτικό αυτό, δίνοντας έτσι στο αυτοκίνητο «απαλές» εντο­λές που δεν το αγριεύουν επάνω στο γλιστερό δρόμο. Επίσης στο ελαφρώς βρεγμένο οδόστρωμα ο ρυθμός στις στροφές πρέπει να πέφτει περισσότερο από 30% σε σχέση με το στεγνό (οδόστρωμα) και να διπλασιάζεται η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Απαραίτητα πρέπει να υπάρχει ταχύτητα στο σασμάν και να φρε­νάρουμε με συνδυασμό φρένων - κιβωτίου.

                                                    www.top-mag.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top