ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



ΕΝΩΠΙΟΝ

Του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης  Π.Κ.Μ.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Του Νικολάου Μπάτου του Σίμου,
Δικηγόρου ΑΜ 1727,
Επικεφαλής της μείζονος Αντιπολίτευσης
του Δήμου Ωραιοκάστρου,
πρώην Δημάρχου Ωραιοκάστρου.

ΚΑΤΑ

Της υπ’ αριθ. 107/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και αφορά το Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό του Δήμου Ωραιοκάστρου για το έτος 2011.

Προσφεύγω κατά της ανωτέρω απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για τους παρακάτω λόγους:

·        Το Δημοτικό Συμβούλιο με τις αποφάσεις υπ’ αριθ. 104, 105 και 106/2011 είχε εγκρίνει την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού του έτους 2011.
·        Κατά των ανωτέρω αποφάσεων άσκησα την υπ’ αριθ. πρωτ. 28499/12.5.2011 προσφυγή ζητώντας την ακύρωση αυτών.
·        Η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Λειτουργίας (Διεύθυνση Διοίκησης) με το υπ’ αριθ. πρωτ. 31089 & 28011 & 27958 & 27955/24.5.2011 έγγραφό της με θέμα: «Παρατηρήσεις επί του Προϋπολογισμού του Δήμου Ωραιοκάστρου έτους 2011», επέστρεψε το Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό ζητώντας από τον Δήμο:
1.   Να προβεί στη λήψη νέας απόφασης για το Τεχνικό Πρόγραμμα και
2.   Να προβεί στην αναμόρφωση του Προϋπολογισμού.

·        Η ανωτέρω υπηρεσία σας κατά τον έλεγχο νομιμότητας διαπίστωσε μεταξύ άλλων τα εξής:
«….σας γνωρίζουμε ότι κατά τον έλεγχο νομιμότητας της ανωτέρω απόφασης από την Υπηρεσία μας προέκυψαν τα εξής:
Ø Στο συνημμένο στον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Ωραιοκάστρου παρουσιάζονται έργα «ενδεικτικά αναφέρουμε με συνολικό προϋπολογισμό 1.672.941,14€ (Αθλητικός χώρος Γαλήνης) και 584.026,89€ (Ανέγερση Ανοικτού Θεάτρου», δαπάνης 16.600.455,98 εκατ. ευρώ ενώ στο Τεχνικό Πρόγραμμα είναι εγγεγραμμένα με προϋπολογισμό 1,00€ αντίστοιχα. Συνεπώς υπάρχει διάσταση μεταξύ Τεχνικού Προγράμματος και Προϋπολογισμού του Δήμου σας.
Ø Υπάρχουν κατατμήσεις έργων _ενδεικτικά αναφέρουμε_ «Συντηρήσεις σχολικών κτηρίων» για δημοτική Κοινότητα Ωραιοκάστρου 90.000€, «Συντηρήσεις σχολικών κτηρίων» για δημοτική Κοινότητα Μυγδονίας 60.000€ και «Συντηρήσεις σχολικών κτηρίων», 40.000€ αλλά και «Συντήρηση δημοτικών σχολείων Ωραιοκάστρου», «Συντήρηση νηπιαγωγείων οικισμού Ωραιοκάστρου», «Συντήρηση γυμνασίων Ωραιοκάστρου» και «Συντήρηση λυκείων Ωραιοκάστρου», προϋπολογισμού 7.219,00€ το καθένα. Το ίδιο έχει παρατηρηθεί και στην συντήρηση αγροτικής οδοποιίας που αναφέρεται και ως βελτίωση αγροτικής οδοποιίας και στην συντήρηση και αποκατάσταση οδών.

Διαπιστώσεις – Παρανομίες

Με βάση τα ανωτέρω (προσκομιζόμενα και επικαλούμενα) έγγραφά της υπηρεσίας σας ο Δήμος συγκάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο σε νέα συνεδρίαση με την υπ’ αριθ. 19052/2.6.2011 πρόσκλησή του για την 3/6/2011.

1.   Όπως προκύπτει από την προσκομιζόμενη και επικαλούμενη πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου η συνεδρίαση ορίσθηκε με μορφή κατεπείγοντος για «λόγους προθεσμιών που τίθενται».
Όμως το έγγραφο σας εστάλη στον Δήμο την 24.5.2011 και η προθεσμία έληγε την 9.6.2011, διότι με βάση το άρθ. 3, παραγ. 5, εδάφιο 2 της οικ. 3966/9.2.2011 ΚΥΑ, η προθεσμία είναι 15 ημερών. Συνέπεια της παραπάνω παράβασης του Προέδρου, ήταν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να μην έχουν στη διάθεσή τους παρά μόνον ελάχιστες ώρες για να μελετήσουν τις όποιες αναμορφώσεις έγιναν.
2.   Όπως επίσης προκύπτει από την πρόσκληση του Προέδρου, η ημερήσια διάταξη εισήγαγε το θέμα ως ενιαίο.
Όμως επειδή οι υπ’ αριθ. 104 και 105/2011 αποφάσεις αφορούσαν το Τεχνικό Πρόγραμμα και η υπ’ αριθ.106/2011 τον Προϋπολογισμό ΟΦΕΙΛΕ να εισάγει δύο διαφορετικά θέματα και ΟΧΙ  ένα.
3.   Το έγγραφο της υπηρεσίας σας, μετά τον έλεγχο νομιμότητας, ζητούσε από τον Δήμο να προβεί, α) στην λήψη νέας απόφασης για το Τεχνικό Πρόγραμμα και β) στην αναμόρφωση του Προϋπολογισμού.
Αντ’ αυτού η διοίκηση του Δήμου προέβει στη λήψη μιας απόφασης και δη στην αναμόρφωση και Τεχνικού Προγράμματος και Προϋπολογισμού.
4.   Στον έλεγχο νομιμότητας η υπηρεσία σας διαπίστωσε διάσταση μεταξύ του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού, ενδεικτικά αναφέρετε: α) 1.672.941,14€ (Αθλητικός Πολυχώρος Γαλήνης και 584.026€ (Ανέγερση Ανοικτού Θεάτρου) και β) 16.600.455,68€ για διάφορα άλλα έργα, τα οποία στο Τεχνικό Πρόγραμμα είναι εγγεγραμμένα με προϋπολογισμό 1€ αντίστοιχα. 
Η παραπάνω διάσταση μεταξύ Τεχνικού Προγράμματος και Προϋπολογισμού συνεχίζει να υφίσταται, καθότι όπως προκύπτει με σαφήνεια, η διοίκηση δεν προέβη στις διορθώσεις, παραβλέποντας τις εντολές σας.
5.   Πέραν των ενδεικτικών επισημάνσεων της υπηρεσίας σας, που όπως προανεφέρθη  δεν διορθώθηκαν, διαπιστώνεται ακόμη, επίσης ενδεικτικά, ότι η διάσταση μεταξύ Τεχνικού Προγράμματος και Προϋπολογισμού παραμένει και σε μια σειρά άλλων έργων όπως:
ü «Κατασκευή ΚΑΠΗ Παλαιοκάστρου»,                             ΚΑ 06.00.1314.9008                                                          Έσοδα    σελ. 7,   ποσό    51.455€,
Τεχν. Πρόγ.  σελ. 1, Νο 6,  ποσό 30.000€.
ü «Μελέτη Τροποποίησης Γ.Π.Σ. Ωραιοκάστρου»,            ΚΑ 06.00.1322.9002
Έσοδα    σελ. 7,      ποσό 101.927,90€
Τεχν. Πρόγ.   σελ. 1,   Νο 15,   ποσό  1€.
ü «Κατασκευή νέων αιθουσών Γυμνασίου Παλαιοκάστρου» ΚΑ 06.00.132209007
Έσοδα    σελ. 7,      ποσό  176.300€
Τεχν. Πρόγ.    σελ. 1, Νο  3,    ποσό 1€.
ü «Κατασκευή κτιρίου για λειτουργία Νηπιαγωγείου»
ΚΑ 06.00.1322.9013
Έσοδα    σελ. 7,      ποσό 27.931€
Τεχν. Πρόγ.   σελ. 1,   Νο 13     ποσό 1€.
ü «Αντιπλημμυρική προστασία Πετρωτού»
ΚΑ 06.00.1314.8003
Έσοδα   σελ. 6,       ποσό 200.000€
Τεχν. Πρόγ.  σελ. 17,  Νο. 17,  ποσό 50.000€.

6.   Ακόμη η υπηρεσία σας διαπίστωσε σωρεία κατατμήσεων σε συντηρήσεις σχολικών κτιρίων, σε συντηρήσεις αγροτικής οδοποιίας που αναφέρονται και ως βελτίωση αγροτικής οδοποιίας και συντήρηση και αποκατάσταση οδών.
Και πάλι όμως η διοίκηση του Δήμου, κατά παράβαση των εντολών σας προέβη σε ελάχιστες διορθώσεις κατατμήσεων, ενώ εφεύρε τη μετονομασία των συντηρήσεων σε ανακατασκευές, διατηρώντας έτσι το σύνολο αυτών των κατατμήσεων σε ισχύ.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ενώ υπάρχουν εγγεγραμμένα έργα στο Τεχνικό Πρόγραμμα «Συντήρηση και ανακατασκευή αγροτικής οδοποιίας οικισμών Δ. Ενότητας Καλλιθέας» Τεχνικό Πρόγραμμα, σελ. 5, Νο 9, 30.000€ και «Ανακατασκευές – Συντηρήσεις Δημοτικών κτιριακών εγκαταστάσεων», Τεχνικό Πρόγραμμα, σελ. 6, Νο 27, 100.000€, ταυτόχρονα υπάρχουν και στις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες, ως εξής:

Ανακατασκευή αγροτικής οδοποιίας, 

οικισμού Ωραιοκάστρου, σελ. 6,       Νο 2,    ποσό 7.219,37€
οικισμού Λητής               σελ. 9,        Νο 2,    ποσό 7.219,37€
οικισμού Δρυμού                      σελ. 10,      Νο 2,    ποσό 7.219,37€
οικισμού Μελισσοχωρίου σελ. 12,    Νο 2,     ποσό 7.219,37€
οικισμού Πενταλόφου     σελ. 13,      Νο 2,     ποσό 7.219,37€
οικισμού Νεοχωρούδας   σελ. 14,     Νο 2,     ποσό 7.219,37€
οικισμού Ν. Φιλαδέλφειας  σελ. 15,  Νο 2,     ποσό 7.219,37€
οικισμού Μεσαίου            σελ. 16,     Νο 2,     ποσό 7.219,37€.

Ανακατασκευή δημοτικών κτιριακών εγκαταστάσεων,

οικισμού Ωραιοκάστρου, σελ. 7,       Νο 11,     ποσό 7.219,37€
οικισμού Λητής               σελ. 9,        Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Δρυμού                      σελ. 11,      Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Μελισσοχωρίου σελ. 12,    Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Πενταλόφου     σελ. 13,      Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Νεοχωρούδας   σελ. 14,     Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Ν. Φιλαδέλφειας  σελ. 15,  Νο 9,       ποσό 7.219,37€
οικισμού Μεσαίου            σελ. 16,     Νο 10,     ποσό 7.219,37€.

Ακόμη όπως προκύπτει από την υπ’ αριθ. 74452/2010 απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος δεύτερο με τίτλο «καθορισμός των ποσοστών κατανομής των πόρων που αφορούν στις δημοτικές κοινότητες» ο Δήμαρχος και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όφειλαν για την κατάρτιση του Τεχνικού Προγράμματος, να λάβουν υπ’ όψιν τους και να διανείμουν πίνακα από τον οποίο, να προκύπτει η κατανομή της ΣΑΤΑ που αντιστοιχούσε σε κάθε Δημοτική Ενότητα κατά το έτος 2010. (κάτι που δεν τήρησαν)

Η παραπάνω απόφαση προβλέπει με απόλυτη σαφήνεια ότι «από το σύνολο των πιστώσεων που καλύπτουν τις δαπάνες των έργων που περιλαμβάνονται στο ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα διατίθεται σε κάθε Δημοτική Ενότητα για έργα που εκτελούνται σε αυτή ποσοστό τουλάχιστον 80% των πιστώσεων εκείνων που θα της διατίθεντο, αν η κατανομή στις Δημοτικές Ενότητες γινόταν με βάση τη ΣΑΤΑ που αποδόθηκε και αντιστοιχούσε σε αυτές κατά το 2010»
Το δε υπόλοιπο 20% διατίθεται για έργα που αφορούν στο σύνολο του Δήμου (ενδοδημοτικά έργα – μελέτες) ή Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητές του.

Με βάση λοιπόν την κατανομή της ΣΑΤΑ για το 2010 η Δημοτική Ενότητα Ωραιοκάστρου έπρεπε να λάβει το 36%, η Δημοτική Ενότητα Καλλιθέας καθώς και η Δημοτική Ενότητα Μυγδονίας το 32% του Τεχνικού Προγράμματος.

Αντ’ αυτού με την κατανομή της Διοίκησης ευνόησαν τη Δημοτική Ενότητα Καλλιθέας  σε βάρος της Δημοτικής Ενότητας Ωραιοκάστρου και της Δημοτικής Ενότητας Μυγδονίας, διότι στη Δημοτική Ενότητα Καλλιθέας αντί του 32% κατένειμαν ποσοστό πλέον του 44%, ενώ στο Ωραιόκαστρο 26% και στη Μυγδονία 30%.

Επίσης σύμφωνα με την παράγραφο 5β της ίδιας Υπουργικής Απόφασης έπρεπε να κατανεμηθούν στον Προϋπολογισμό, οι δαπάνες πλην των λειτουργικών, και σε ποσοστό   τουλάχιστον 50% με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια κάθε Δημοτικής Ενότητας. Επίσης καταστρατηγήθηκε η παραπάνω διάταξη.
(πληθυσμός με απογραφή του 2001, Ωραιόκαστρο 11.896 κάτοικοι, Μυγδονία 7.239 κάτοικοι και Καλλιθέα 6.096 κάτοικοι).
Οι δύο παραπάνω παράγραφοι ισχύουν για την πρώτη διετία.

4) Επίσης όσον αφορά τον Προϋπολογισμό:

     I.        Κατά παράβαση του άρθρ. 266 § 7, του Ν. 3852/2010, το ύψος των εσόδων υπερβαίνει αναιτιολόγητα, τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους, που σημαίνει ότι ό ελεγκτής νομιμότητας οφείλει να καλέσει το Δημοτικό Συμβούλιο για να αναμορφώσει τον Προϋπολογισμό μέσα σε προθεσμία 15 ημερών.
Συγκεκριμένα το ακριβές ύψος της αναιτιολόγητης υπέρβασης, έχει ως ακολούθως:

Βεβαιωθέντα έσοδα 2010 των τριών Δημοτικών Ενοτήτων 9.958.976,45€ (προφορικά δήλωσε 26.051.604,26€), ενώ τα προτεινόμενα ανέρχονται σε 37.718.607,46€.

Ήτοι: Αναιτιολόγητη υπέρβαση κατά περίπου 12.000.000€ σε ποσοστό 35% περίπου με βάση τα προφορικώς δηλωθέντα και 75% με βάση τα αναγραφέντα στον Προϋπολογισμό.

   II.        Δεν μας χορηγήθηκε εξωλογιστική κατάσταση για να ελέγξουμε τις υποχρεώσεις παρελθόντων ετών 7.097.537€, (σελ. 63) κωδ. 02.80.8117.

  III.        Στον κωδικό 06.00.321 (σελ. 11) με τίτλο «εισπρακτικά υπόλοιπα από βεβαιωθέντα παρελθόντων ετών – τακτικά έσοδα», αναγράφεται προτεινόμενο ποσό 1.414.905€, ενώ στην απογραφή στο σκέλος των απαιτήσεων ανείσπρακτο υπόλοιπο, αναγράφεται συνολικά το ποσό 3.610.518€.
Με αποτέλεσμα να υπάρχει χαώδης διάσταση μεταξύ οικονομικής απογραφής και προϋπολογισμού, μειωμένη κατά 300%!!!!.

 IV.        Στον αναρτημένο Ισολογισμό χρήσης 2011 στο σκέλος χρηματικών διαθεσίμων, αναγράφεται ποσό 3.716.581,65€, ενώ στην απογραφή 3.701.819,38€.

  V.        Τέλος στον Προϋπολογισμό αναγράφονται κονδύλια της ΝΤΡΟΠΗΣ που αποδεικνύουν περίτρανα την απόλυτη αδιαφάνεια της Διοίκησης.

Συγκεκριμένα:

Ø Για την «σύνταξη του Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών Ο.Ε.Υ.» προβλέπεται κονδύλιο 36.900€, ενώ ουδέποτε πληρώσαμε ούτε 0,5€, ούτε κανένας άλλος Δήμος καθότι, ο Ο.Ε.Υ. είναι αναρτημένος – έτοιμος στο site της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Προτείνουμε να το συντάξουμε εμείς εντελώς δωρεάν για να ωφεληθεί ο Δήμος ή ο Σαραμάντος το συνολικό ποσό των 36.900€.
Ø Για την «Πιστοποίηση Διαχειριστικής Επάρκειας» προβλέπει 12.300€ ενώ απαιτείται μόνο επικαιροποίηση που κοστίζει 3.000€.
Ø Για έξοδα «μεταφοράς αγαθών φορτοεκφορτωτικών» προβλέπει κονδύλιο 78.289€ (προφανώς για την παράνομη μεταφορά υλικών του Λατομείου Μεσαίου) και είναι πρώτη φορά που περιλαμβάνεται τέτοιος κωδικός σε Προϋπολογισμό Δήμου.
Ø Για τις «υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου – Διοικητική υποστήριξη – για κατασκευή Νηπιαγωγείου και Λυκείου δήμου Καλλιθέας», προβλέπεται ποσό 45.000€ δηλ. εντός των ορίων της απευθείας ανάθεσης την ώρα που η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου διαθέτει αξιόλογους Μηχανικούς που είναι ικανότατοι να ανταποκριθούν στο έργο.
Ø Για την «πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για το έργο αποχέτευσης της Καλλιθέας» προβλέπεται ποσό 145.000€ ενώ και πάλι η πιστοποιημένη Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μπορεί να αναλάβει το έργο.
Ποτέ μα ποτέ δεν διαθέσαμε ούτε 1€ σε παρόμοιες δήθεν αναθέσεις, για τόσα και, τόσα έργα που κάναμε αλλά και για τα σχολικά κτήρια.

Κε Γενικέ,

Όπως αντιλαμβάνεσθε ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου αδιαφορεί επιδεικτικά για τις υποδείξεις σας, που περιλαμβάνονται στο έγγραφό σας 31089/24.5.2011, κατά παράβαση του άρθρου 231, του Ν. 3852/2010.

Προκλητικά συνεχίζει να εμπαίζει τους Δημοτικούς Συμβούλους, τους θεσμούς και την ίδια την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας –Θράκης.

Θίγει το κύρος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και του ελέγχου νομιμότητας.

Δεν συνεργάζεται με τις υπηρεσίες του Δήμου, (η Οικονομική Υπηρεσία δεν ερωτήθηκε καν για την σύνταξη του Προϋπολογισμού).

Ελέγχεται και θεωρείται απολύτως υπεύθυνος ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου για την πρόκληση τυχόν ζημιών που θα υποστεί ο Δήμος από την πληρωμή κονδυλίων που περιελήφθησαν κατά παράβαση των νόμων, στον Προϋπολογισμό, καθώς επίσης και ο Ελεγκτής Νομιμότητας που έσπευσε με προχειρότητα ή με σκοπιμότητα να προβεί σε έκδοσή της εγκριτικής πράξης. (άρθρο 232, 233, 234 για Αστική και Πειθαρχική ευθύνη, Ν. 3852/2010)


Κε Γενικέ,

Με βάση όλα τα παραπάνω

ΖΗΤΩ όπως,

Ακυρωθεί η υπ’ αριθ. 107/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και παρακαλώ όπως μου γνωστοποιηθεί – κοινοποιηθεί με κάθε πρόσφορο μέσο η πράξη που θα εκδώσετε στην ασκηθείσα προσφυγή μου καθότι: α) ο Δήμαρχος δεν με κατέστησε ενήμερο ούτε μου επέδωσε, ως όφειλε, τον φάκελο που του χορήγησε εγκαίρως η υπηρεσία σας, αλλά μετά από παρέλευση 5 ημερών αφού συζητήθηκε το θέμα της νέας απόφασης, β) επιθυμώ να ασκήσω όλα τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα καθότι δεν προτίθεμαι να συμπράξω στην ανομία και την πρόθεση κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος.
Με τιμή


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΤΟΣ
π. Δήμαρχος Ωραιοκάστρου
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης
«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ – ΙΣΟΤΙΜΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ»
Λ. Δημοκρατίας & Κομνηνών γωνία
1ος όροφος τηλ.& fax 2310689799
e-mail: batosnik@yahoo.gr



Συνημμένα:
·         Πρόσκληση Συνεδρίασης Δημοτικού Συμβουλίου
·         Απόφαση 107/2011
·         Υπουργική απόφαση 74452/29.12.2010
·         Τεχνικό πρόγραμμα
·         Προϋπολογισμός εσόδων – εξόδων
·         Ισολογισμός έναρξης
·         Απογραφή έναρξης



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top