Δεκαπενταύγουστος πλησιάζει και οι περισσότεροι από εμάς ετοιμαζόμαστε για τις διακοπές μας.Ένα χρήσιμο άρθρο για την σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας από τον Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου Ελλάδας Δημήτρη Μανωλόπουλο.
Από την αρχή της δεκαετίας που διανύουμε έγινε φανερό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πια την κατάλληλη εμπειρία, τις γνώσεις, την τεχνολογία αλλά και τη θέληση να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό εξελιγμένα επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία παρά την επιμέρους σύγχρονη τεχνολογία που χρησιμοποιούν, γίνονται όλο και πιο απλά στη χρήση αλλά και στη συντήρηση. Η σημερινή σχεδίαση και κατασκευή καταφέρνουν να δίνουν στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκίνητα που εξωτερικά τα ξεχωρίζει η απλότητα κατασκευής, ενώ εσωτερικά αν και πιο πολύπλοκα από παλιά, είναι πιο αξιόπιστα και απαιτούν από τον ιδιοκτήτη τους ελάχιστη προσοχή και σέρβις.
Τα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας χρειαζόταν αλλαγή λαδιών κάθε 5000 χλμ, αντίθετα με τα σύγχρονα που η αλλαγή γίνεται μετά από 15000 ή
30000 χλμ.
30000 χλμ.
Η προληπτική συντήρηση πρέπει να γίνεται κάθε...
χρόνο ή κάθε 15000 ή 30000 χλμ όπως επίσης και η αλλαγή λαδιών σ’ αυτά. Τα διαστήματα σίγουρα φαντάζουν σαν όνειρο στους ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου δεκαπέντε χρόνων πριν, που χρειαζόταν αλλαγή λαδιών κάθε 5000 ή 8000χλμ. Σήμερα όμως είναι πραγματικότητα
Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι σαφές ότι αποβαίνει υπέρ του τελικού αγοραστή μιας και πάει στο συνεργείο σε πολύ πιο αραιά διαστήματα, από την άλλη όμως απαιτεί πραγματικά συνεργεία όταν τα χρειαστεί στα οποία καμία δουλειά δεν έχει ο παραδοσιακός μαστρο-Κώστας που δουλεύει με το σφυρί και ρυθμίζει με το αλάθητο όργανο (το αυτί του)...
Εάν τα κλασικά καρμπιρατέρ ήταν ευαίσθητοι μηχανισμοί, τα σημερινά συστήματα ψεκασμού (injection) και τα τούρμπο είναι ακόμη περισσότερα και απαιτούν την ανάλογη ευαισθησία και γνώση από την πλευρά του τεχνίτη. Γενικά, πάντως, θα λέγαμε ότι ένα σύγχρονο επιβατικό λίγα πράγματα απαιτεί από τον χρήστη. Οι κλασικές πλατίνες πια έχουν παραχωρήσει τη θέση τους στην ηλεκτρονική ανάφλεξη. Οι βαλβίδες είναι αυτορυθμιζόμενες, οι σύγχρονοι κινητήρες δεν καίνε, δεν χάνουν λάδια, δεν καπνίζουν, δεν λαδώνουν μπουζί, δεν απορυθμίζονται με το παραμικρό. Ο ιδιοκτήτης, το μόνο που έχει να κάνει είναι να τηρεί τα διαστήματα που υποδεικνύει ο κατασκευαστής ανάμεσα στα σέρβις και η συμβουλή μου είναι να τα τηρούμε ευλαβικά, μιας και η προληπτική συντήρηση κοστίζει τελικά πιο φθηνά όπως και να το δει κανείς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου