Ωραιόκαστρο, 5/4/2011
Αρ. Πρωτ.: 134

Προς: Δήμαρχο και Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ωραιοκάστρου
Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων σχολείων Δήμου Ωραιοκάστρου,
Κοιν.: Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Ν. Θεσσαλονίκης
Εντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ

ΘΕΜΑ: Συγχωνεύσεις – καταργήσεις – υποβαθμίσεις σχολείων σημαίνει «αναβάθμιση»;

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας συνολικά συγχωνεύονται 1933 σχολεία από τα 16000 όλης της χώρας. Συγκεκριμένα, 1523 σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενώνονται σε 672 και 410 της Δευτεροβάθμιας ενώνονται σε 205. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό συγχωνεύσεων της τελευταίας 12ετίας, υπερδιπλάσιο από τον αντίστοιχο περσινό, παρ’όλες τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου, ότι οι συγχωνεύσεις αποτελούν μια πάγια τακτική και γίνονται κάθε χρόνο. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης πριν αναλάβει, ήταν αύξηση δαπανών για την Παιδεία 1 δις ευρώ από τον πρώτο χρόνο και γενική ενίσχυση αυτών σε ύψος 5% του ΑΕΠ. Οι πίνακες μιλούν από μόνοι τους: 2007 3,9%, 2008 3,2%, 2009 3,14%, 2010 3,1%, 2011 2,75% 2012 ;%.
Μιλούν για εύρωστες σχολικές μονάδες σ’ ένα «Νέο Σχολείο». Πως σχετίζεται όμως η υποχρηματοδότηση της Παιδείας με την «αναβάθμισή της»; Ή ποιο παιδαγωγικό περιεχόμενο μπορεί να έχει το μαζικό κλείσιμο σχολείων και μάλιστα χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία; Μήπως η κάθετη αυτή μείωση δαπανών για την Παιδεία, σημαίνει ελαχιστοποίηση των εκπαιδευτικών, συρρικνωση των ήδη προβληματικών υποδομών και για την τριτοβάθμια, ραγδαία υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση;
Η κυβέρνηση εισηγήθηκε την κατάργηση μιας σειράς εκπαιδευτικών οργανισμών όπως ο ΟΣΚ (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων) και ο ΟΕΔΒ (Οργανισμός Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων). Η διάλυση του ΟΣΚ αφήνει την σχολική στέγη και τον εξοπλισμό της στο έλεος των εργολάβων, γιατί η σχολική κατασκευή, με την σε βάθος χρόνου αποπληρωμή της στους ιδιώτες από το δημόσιο, θα στοιχίζει τελικά πολλαπλάσια. Παράλληλα η κατάργηση του ΟΕΔΒ θα μετατρέψει το σχολικό βιβλίο σε εμπορεύσιμο είδος. Οι αρμοδιότητές του μετατίθενται σε φορέα ιδιωτικού δικαίου που θα χρηματοδοτείται από κοινοτικά κονδύλια, ότι ακριβώς έγινε με την ενισχυτική διδασκαλία, της οποίας η ανάγκη έπαψε να υπάρχει από την στιγμή που σταμάτησαν οι επιδοτήσεις.
Για να επανέλθουμε στις συγχωνεύσεις. Με ποια παιδαγωγικά κριτήρια η καθημερινή κοπιαστική και πολυέξοδη μετακίνηση των μαθητών που έκλεισε το σχολείο τους, παρουσιάζεται ως «δικαίωμα» κοινωνικοποίησής τους σε μεγαλύτερο αστικό κέντρο με 30 μαθητές ανά τμήμα; Ενδεικτικά στην Καρδίτσα καταργούνται, συγχωνεύονται ή υποβαθμίζονται το 45% των σχολείων. Αυτό σημαίνει 180 εκπαιδευτικοί λιγότεροι και 30-35 μαθητές σε αίθουσες 10 τετραγωνικών. Συγχρόνως αποφασίστηκε κλείσιμο αθλητικών, μουσικών και δεύτερης ευκαιρίας σχολείων. Με την εισαγωγή πολλών μαθημάτων επιλογής στο «Νέο Λύκειο» απαιτούνται 15 τουλάχιστον αίθουσες διδασκαλίας σε κάθε Λύκειο και αντίστοιχο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ειδικά όμως μετά τις συγχωνεύσεις, η ανυπαρξία αιθουσών και εκπαιδευτικού δυναμικού κάνουν τις επιλογές και τα νέα αντικείμενα επιταγές χωρίς αντίκρυσμα.
Πως μπορεί λοιπόν να υπάρξει δωρεάν, δημόσια, ποιοτική παιδεία που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες μόνο με οικονομικά κριτήρια που επιβάλλουν περικοπές σε σχολεία, υποδομές, εκπαιδευτικούς και λειτουργικά έξοδα;
Πριν λίγες μέρες βγήκαν και οι συγχωνεύσεις νοσοκομείων!!! Μετά τι;
Κατά την σύσταση του Ελληνικού Κράτους, η διακήρυξη του Καποδίστρια ήταν σχολείο σε κάθε χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μήπως φτάσαμε στο σημείο μηδέν και γυρνάμε πίσω σε μια καινούργια υποδούλωση;

Η Πρόεδρος
Καραμπιστάνη Χρυσάνθη

Ο Γραμματέας
Χατζηγεωργίου Γιώργος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top