Το άρθρο είναι του
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και
προσφορά της εταιρείας TOP MAG
Ας θεωρήσουμε λοιπόν, ότι μετά από τα επιτυχημένα τεστ των σημάτων και της πορείας στο δρόμο, θεωρείσθε ικανός πια να οδηγήσετε το δικό σας ή οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Μ’ άλλα λόγια, μπορείτε να ταξιδέψετε με τους φίλους σας ή την οικογένεια σας από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα χωρίς στάση και όντας στο τιμόνι μόνον εσείς. Μπορείτε πράγματι;
Φυσική κατάσταση οδηγού –εξάσκηση
Αναρωτηθήκαμε, λοιπόν, αφού πήρατε το δίπλωμα, εάν θα μπορούσατε να οδηγήσετε μόνοι σας από Θεσσαλονίκη για Αθήνα. Ας το συζητήσουμε, διότι η απάντηση δεν είναι απλή. Μάλλον όχι, θα απαντήσει κάποιος που, γνωρίζοντας ότι τυπικά μόνον είναι οδηγός δεν αποφασίζει (και σωστά) να διακινδυνεύσει κάτι τέτοιο πριν τουλάχιστον εξοικειωθεί μ’ αυτό που μόλις απέκτησε τυπικά, το δίπλωμα. Ακόμη και γι' αυτούς που οδηγούσαν πριν ακόμη το αποκτήσουν, ο εμπλουτισμός των εμπειριών που γίνονται "γράφοντας" χιλιόμετρα είναι απαραίτητος. Και κάτι που θα πρέπει να συνειδητοποιηθεί απ’ όλους και που το γνωρίζουν καλά οι έμπειροι οδηγοί αγώνων είναι ότι, ακόμα και μετά από 15 χρόνια στο τιμόνι συνεχίζει κανείς να μαθαίνει, μένοντας μάλιστα μερικές φορές έκπληκτος μ' αυτά που ανακαλύπτει ότι δεν ξέρει. Η συνεχής λοιπόν, εξάσκηση είναι απαραίτητη για την απόκτηση πείρας και γνώσης.
Πρώτα απ’ όλα, διαθέτοντας κάποιες ώρες εξοικειωθείτε με τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, οι οποίες είναι περίπου κοινές σε όλα τα αυτοκίνητα. Δηλαδή, μάθετε να ξεχωρίζετε αυτόματα τους περιφερειακούς διακόπτες του τιμονιού (φλας αριστερά, φώτα αριστερά και ίσως κλάξον, χειριστήρια υαλοκαθαριστήρων δεξιά) την κλιμάκωση των ταχυτήτων μέσω του μοχλού (ας πούμε 1 η, 3η, 5η, πάντοτε επάνω, 2η, 4η, 6η και όπισθεν δεξιά κάτω. Η όπισθεν σε ορισμένα γερμανικά και γαλλικά μοντέλα είναι επάνω και αριστερά από την πρώτη. Το πώς καθαρίζεται ένα θολωμένο εσωτερικά παρμπρίζ (πάντα χρησιμοποιώντας ζεστό αέρα) ή ακόμη ότι το χειρόφρενο μπλοκάρει στο 98% των αυτοκινήτων στους πίσω τροχούς.
Επίσης, όσο εξοικειώνεστε, τόσο πιο πολύ θα αυτοματοποιούνται ορισμένες επαναλαμβανόμενες κινήσεις των ποδιών και του δεξιού χεριού και σιγά σιγά θα διαπιστώνετε ότι δεν χρειάζεται να κοιτάτε το μοχλό κάθε φορά που θα αλλάζετε ταχύτητα, ούτε τα πόδια σας όταν αποφασίζετε να φρενάρετε. Θα μάθετε ακόμη πώς να ξεκινάτε, ρυθμίζοντας έτσι τον συμπλέκτη και το γκάζι, ώστε να μην "πατινάρετε" το δίσκο (που φυσικά έτσι φθείρεται) αλλά και να μην ανεβάζετε στο "κόκκινο" τις στροφές του κινητήρα σας. Μάθετε λοιπόν, ότι στην τέχνη του οδηγείν, δεν περισσεύουν χέρια ούτε για κινητά, ούτε για τσιγάρο, ούτε για κουβεντούλα. Να γνωρίζετε ότι κρατώντας κινητό ξεχνάτε την κίνηση του φλας, αλλά και το τσιγάρο που σίγουρα κάποια στιγμή θα πέσει η καύτρα στα πόδια σας και θα προσπαθήσετε να τη σβήσετε διότι θα κάψει το ρούχο ή το κάθισμα, με τα γνωστά επακόλουθα... Ο οδηγός λοιπόν, που θέλει να μειώνει πάντοτε στο ελάχιστο την πιθανότητα ατυχήματος προσπαθεί πρώτα απ’ όλα ο ίδιος να είναι στην καλύτερη φυσική και πνευματική κατάσταση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου