Η Υδρολίσθηση είναι  ένα φαινόμενο που στην Ελλάδα μπορεί να εμφανιστεί πολύ εύκολα. Η κακή κατάσταση των δρόμων με τις πολλές λακκούβες και το ‘‘κυματοειδές οδόστρωμα’’, που σχηματίζει κοιλότητες οι οποίες γεμίζουν με νερό στην πρώτη βροχή είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο που εμφανίζεται όταν το αυτοκίνητο βρεθεί πάνω σε «φιλμ»νερού πάχους μερικών χιλιοστών. Τα λάστιχα έχουν τη δυνατότητα «αποχέτευσης»κάποιας ποσότητας νερού, ώστε το πέλμα να μην χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα, μέχρι κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα περιστροφής τους, που αντιστοιχεί σε...


 κάποια ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Αν ο οδηγός ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα τότε ξεπερνάει και τη δυνατότητα αποχέτευσης των ελαστικών, με αποτέλεσμα να μένει κάποια ποσότητα νερού μεταξύ του ελαστικού και του δρόμου, εμποδίζοντας την επαφή τους.
Τότε αρχίζει η υδρολίσθηση που πρακτικά σημαίνει απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου μέχρι να αποκτήσουν και πάλι τα ελαστικά επαφή με το οδόστρωμα. Ιδιαίτερα επικίνδυνο είναι αυτό το φαινόμενο αν συμβεί πάνω σε στροφή.
Γιατί τότε η απώλεια πρόσφυσης σημαίνει ανεξέλεγκτη κίνηση του αυτοκινήτου προς το εξωτερικό της στροφής και εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει αυτό.
Προσοχή λοιπόν όταν κινείται σε δρόμους όπου υπάρχουν λιμνάζοντα νερά, γιατί μπορείτε να βρεθείτε στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να καταλάβετε τι συνέβη και χωρίς τη δυνατότητα να το ελέγξετε.
Στη βροχή λοιπόν έχουμε φώτα μεσαία αναμμένα και την ημέρα.
Ελαστικά φουσκωμένα καλά ώστε να έχουμε τα αυλάκια του ελαστικού σε τέλεια θέση για να διώχνουν το νερό.
Καλά μάκτρα στους υαλοκαθαριστήρες.
Γεμάτο δοχείο πιτσιλιστήρων για κάθε καθάρισμα μπαμπρίζ.
Εάν τα τζάμια μας θολώνουν καλό είναι να τα τρίβουμε από μέσα με μία πατάτα ή να τα αλείψουμε με ειδικό πανάκι αντιθαμπωτικό.
Μείωση ταχύτητας κατά 50%.
Απόσταση ασφαλείας δύο φορές μεγαλύτερη από το στεγνό.
Και αυτό γιατί:
Γιατί με ένα νορμάλ 1400 ή 1600 αυτοκίνητο όταν τρέχετε με 60 χιλιομ. στο στεγνό θέλετε 41 μέτρα για να ακινητοποιηθείτε στο βρεγμένο θέλετε 65 μέτρα.
Από αυτά τα 17 μέτρα είναι ο χρόνος αντίδρασης και μετά αρχίζει το φρενάρισμα.
Σκεφτείτε ότι η απόσταση ασφαλείας στο στεγνό δρόμο με 60 χιλιομ. από τον μπροστινό σας είναι 20 μέτρα, στο βρεγμένο πρέπει να είναι 30-40 μέτρα. Εάν τέλος μιλήσουμε για επαφές ελαστικού στο οδόστρωμα με βροχή:
Εάν το αυτοκίνητό σας φορά ελαστικά διάστασης 165 πολύ συνηθισμένη διάσταση όταν τρέχει με 60 χιλιομ. με πάχος βροχής 5 χιλιοστά στο οδόστρωμα ο κάθε τροχός πρέπει να διώξει 32 λίτρα νερό το δευτερόλεπτο για να έχει πρόσφυση και να έχει πέλμα τουλάχιστον 4 χιλιοστά. βάθος 4 ελαστικά  θέλουν 128 λίτρα το δευτερόλεπτο.

                                                    www.top-mag.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top