Το θέμα έχει επισημανθεί εδώ και τρία χρόνια από το σωματείο εργαζομένων των αστικών συγκοινωνιών, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα.






Του Φώτη Κουτσαμπάρη

fkoutsamparis@makthes.gr



Κινδύνους ατυχημάτων εγκυμονούν στάσεις του ΟΑΣΘ που βρίσκονται κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου της Θεσσαλονίκης και χαρακτηρίζονται επικίνδυνες για τους επιβάτες.

Η επικινδυνότητα των στάσεων έχει επισημανθεί εδώ και τρία χρόνια από το σωματείο εργαζομένων των αστικών συγκοινωνιών στις συναρμόδιες υπηρεσίες, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να προληφθούν ενδεχόμενα ατυχήματα.

Στον δρόμο Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες όλες οι στάσεις, εκτός από τη στάση στο Lidl/Σχολή Κωνσταντινίδη. Σύμφωνα επίσης με διαπιστώσεις της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης - Ωραιοκάστρου υπάρχουν στάσεις ακόμη και σε σημεία όπου απαγορεύεται η τοποθέτησή τους, δηλαδή σε νησίδες κόμβων προσωρινών συνδέσεων με ιδιοκτησίες, όπου δεν υπάρχει δυνατότητα κάθετης διάσχισης της οδού. Επικίνδυνες στάσεις υπάρχουν επίσης στην επαρχιακή οδό προς Καλοχώρι, στη στενή επαρχιακή οδό προς Ασβεστοχώρι - Εξοχή - Χορτιάτη, εκτός από τη στάση “Παπανικολάου”, η οποία παρέχει ασφάλεια, στην επαρχιακή οδό Πυλαίας - Πανοράματος, στις επαρχιακές οδούς προς Πλαγιάρι και Επανομή, προς Τρίλοφο, προς Ρύσιο - Ταγαράδες - Αγία Παρασκευή - Σουρωτή - Βασιλικά, προς Μάλγαρα και Κουφάλια, στην επαρχιακή οδό προς Μελισσοχώρι και προς Ξηροχώρι.
“Κατά καιρούς έχουμε καταγγείλει ότι υπάρχουν και στάσεις πάνω σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου οι πεζοί περιμένουν το λεωφορείο στην άκρη της ασφάλτου”, ανέφερε στη “Μ” ο κ. Κώστας Αγγελούδης, γ.γ. του σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΘ. Αρμόδιο όργανο για την υπόδειξη των σημείων των στάσεων είναι το ΣΑΣΘ, ενώ η τοποθέτηση των στεγάστρων γίνεται από τους δήμους.
Προτεινόμενα μέτρα
Η διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, μετά τις αναφορές των εργαζομένων, σε έγγραφό της προς το ΣΑΣΘ και στην Τροχαία υπογραμμίζει ότι εκτός αστικών ιστών και εκτός σχεδίου έχουν δημιουργηθεί στάσεις “χωρίς ποτέ να ερωτηθεί η υπηρεσία μας, σε θέσεις που απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση, καταλαμβάνοντας το σταθμευμένο λεωφορείο μέρος του στίβου της οδού, διακόπτοντάς τον και χωρίς φροντίδα για την ασφάλεια των επιβατών-χρηστών. Δηλαδή χωρίς να υπάρχουν πεζοδρόμια αναμονής επιβατών, διαβάσεις πεζών και φωτεινοί σηματοδότες για τη διάσχιση κάθετα την οδό, όπου μπορεί να υπάρχει διαχωριστική νησίδα με στηθαία”.
Η διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, αφού δηλώνει ότι δεν έχει την ευθύνη αλλά ούτε την οικονομική δυνατότητα να δημιουργήσει, εκτός οδοστρώματος, ασφαλείς θέσεις στάθμευσης για τα λεωφορεία και τους επιβάτες, προτείνει ως προσωρινό μέτρο την κατάργηση των ενδιάμεσων, εκτός αστικού ιστού στάσεων και
α) την εκπόνηση έρευνας από τον ΟΑΣΘ σε συνεννόηση με τη διεύθυνση, για την εξεύρεση των ασφαλών θέσεων στάθμευσης, για τη δημιουργία εσοχών και σημειακών πεζοδρομίων σε δημόσιες εκτάσεις,
β) τη δημιουργία, ακόμη και με πιθανές απαλλοτριώσεις, κατάλληλων εσοχών στο οδόστρωμα, την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης, και τη διαμόρφωση σημειακών πεζοδρομίων αναμονής επιβατών και ασφαλών διαβάσεων για τους πεζούς.
Το ΣΑΣΘ αναμένεται να επανεξετάσει τα σημεία των στάσεων του ΟΑΣΘ και να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ''ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ''

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top