Από την πρώτη στιγμή που διέρρευσε ο «Καλλικράτης» των Σχολείων, τονίσαμε ότι αυτό δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα αποφάσεων που λαμβάνονται μονομερώς και μέσα, μόνο, σε γραφεία Υπουργείων και να ανακοινώνονται ως αποτέλεσμα, δήθεν, διαβουλεύσεων. Πρέπει να είναι αποτέλεσμα ενός ουσιαστικού, γόνιμου και αποτελεσματικού διαλόγου με την κοινωνία, την εκπαιδευτική κοινότητα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Γονείς.
Συνενώσεις παγίως κάνουν οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας. Και η κυβέρνηση της ΝΔ είχε κάνει μερικές, τις επιβεβλημένες. Οχι όμως αυτό, που το ονόμασαν «Καλλικράτη» στον χώρο της Παιδείας, όπου μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο, χωρίς μελέτη και προγραμματισμό, καταργήθηκαν πάνω από 800 σχολεία. Τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων πρέπει να είναι παιδαγωγικά και όχι λογιστικά και όπως ακριβώς βολεύουν τους μικροκομματικούς σχεδιασμούς των τοπικών οργανώσεων!
Ευθύνη όμως φέρουν και οι Δήμοι!
Σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με την συγχώνευση των δύο δημοτικών σχολείων (Ν. Φιλαδέλφεια-Μεσαίου), διαφαίνεται μια προχειρότητα και μια έλλειψη διαλόγου που ποτέ δεν έγινε με τους γονείς από την πλευρά της δημοτικής αρχής.
Πιστεύουμε ότι η κάθε τελική απόφαση έπρεπε να είχε γίνει αντικείμενο διαλόγου με την τοπική κοινωνία, λαμβάνοντας υπόψη:
- το συμφέρον των παιδιών
- την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης
- την αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών για την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές και
- ότι κάθε σημαντική αλλαγή, πρέπει να έχει την στήριξη τουλάχιστον ενός μεγάλου μέρους από αυτούς που θα κληθούν να την υπηρετήσουν στην πράξη.
Είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπεις να κλείνουν σχολεία, ανεξάρτητα από το αν καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα να γίνει ένας ανασχεδιασμός, να παρουσιαστεί ένα χάρτης δηλαδή, που θα δηλώνει επακριβώς όλες τις αλλαγές (που θα γίνει τι) και θα αποτελέσει τη βάση για συζήτηση του υπουργείου κυρίως με τις τοπικές κοινωνίες.
Τα σχολεία δεν είναι «προβληματικές επιχειρήσεις». Δεν μπορεί να επικρατεί η λογική των οικονομικών δεικτών του κέρδους και της ζημίας.
Το να κλείσει ένα σχολείο δεν είναι δείγμα προόδου, αλλά οπισθοδρόμησης. Οι σχολικές μονάδες, και ιδιαίτερα οι σχολικές μονάδες στις μικρές κοινωνίες της περιφέρειας, δεν είναι μόνο κτίρια και συγκεκριμένοι αριθμοί εκπαιδευτικών και μαθητών. Αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού, με τη δική τους ιστορία και τις δικές τους ιδιαίτερες σχέσεις σύνδεσης με την τοπική κοινωνία. Από αυτή την άποψη, το κλείσιμο των σχολικών μονάδων αποτελεί το πιο ακραίο παράδειγμα εγκατάλειψης συγκεκριμένων περιοχών και διεύρυνσης των ανισοτήτων.
Επειδή η κυβέρνηση έκανε μόδα το κόβω ότι βρω μπροστά μου, αυτό δε σημαίνει ότι κάνει και το σωστό.
Ο εξορθολογισμός που επαγγέλλονται παντού και για τα πάντα θα δώσει τη χαριστική βολή στην ήδη πολύπαθη Παιδεία. Οι γενιές που έρχονται εκτός από φτωχές, θα είναι και αγράμματες…
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας μπορεί και πρέπει να αλλάξει!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top