Το άρθρο είναι του
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και
προσφορά της εταιρείας TOP MAG
Μία συσκευή για να λειτουργήσει χρειάζεται το δικό της χώρο, παροχή ενέργειας και τις εντολές του χρήστη της. Αντίστοιχα ο φυσικός χώρος του αυτοκινήτου μας είναι ο δρόμος και ο οδηγός αυτός που δίνει τις εντολές. Το τρίπτυχο οδηγός- αυτοκίνητο- δρόμος αφορά τους παράγοντες εκείνους που καθορίζουν την ασφαλή κίνηση και μεταφορά εκατομμυρίων ατόμων καθημερινά. Και οι τρεις μεταφράζονται σε τρεις παραμέτρους που επιδρούν αποφασιστικά (άλλο λίγο άλλο πολύ) στην ασφάλεια της κίνησης. Και φυσικά είναι αλληλένδετοι.
Οδηγός χωρίς γνώση του αντικειμένου, με ελάχιστη εμπειρία, ακόμη και οδηγώντας ένα καλό αυτοκίνητο, σε άριστους δρόμους, αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος είτε για τον ίδιο, είτε εμπλέκοντας και άλλους.
Επίσης ένα άσχημα συντηρημένο αυτοκίνητο, ένα όχημα που κινείται με κάποια εμφανή ή όχι βλάβη, έστω και αν χειρίζεται άριστος οδηγός μπορεί να γίνει δημιουργός ατυχήματος. Το ίδιο ισχύει και για το δρόμο. Μία κακοσυντηρημένη οδική αρτηρία, με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητα, ανάποδες κλίσεις, ανύπαρκτη σήμανση και που επιπλέον είναι άγνωστη στον οδηγό που τη χρησιμοποιεί, αυξάνει τις πάντα υπάρχουσες πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος. Όποιος έχει κινηθεί στο οδικό δίκτυο χωρών της βόρειας Ευρώπης, θα μπορούσε ανεπιφύλακτα να παραδεχθεί την ποιότητα και την ασφάλεια που παρέχει. Επίσης την εμπιστοσύνη που εμπνέει στον οδηγό ακόμη και με άσχημες καιρικές συνθήκες καθώς και τη σημαντική βοήθεια που προσφέρει η σωστή σήμανση των δρόμων του. Για την ασφαλή κίνηση, λοιπόν, θα πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά οι τρεις παράγοντες που αναφέραμε στην αρχή, δηλαδή: ο οδηγός, το αυτοκίνητο και ο δρόμος. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με σωστά σχεδιασμένη ανάρτηση, μπορεί να συγχωρήσει έναν λάθος χειρισμό του άπειρου οδηγού, όπως και ένας άρτιος δρόμος απαλύνει τις συνέπειες ενός γλιστρήματος, μιας λάθος ενέργειας ή μιας απότομης αντίδρασης από μία κακή ανάρτηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όταν οι δημοσιογράφοι του αυτοκινητιστικού τύπου γράφουν για κάποιο μοντέλο που οδήγησαν σε ευρωπαϊκούς ή άλλους δρόμους ορισμένοι είναι πολύ επιφυλακτικοί στις κρίσεις τους. Κι αυτό γιατί γνωρίζουν ότι το ίδιο αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους συμπεριφέρεται τελείως διαφορετικά, Καταλήγουμε σε δύο βασικά συμπεράσματα α) Πολλά ακόμη αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, πάσχουν στους τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας και της τακτικής συντήρησης και β) οι δρόμοι \κ στην πλειοψηφία τους απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται ως ασφαλείς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου