Το άρθρο είναι  του 
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου
Δημήτρη Μανωλόπουλου και 
προσφορά της εταιρείας TOP MAG 

Μία συσκευή για να λειτουργήσει χρειά­ζεται το δικό της χώρο, παροχή ενέργειας και τις εντολές του χρήστη της. Αντίστοι­χα ο φυσικός χώρος του αυτοκινήτου μας είναι ο δρόμος και ο οδηγός αυτός που δίνει τις εντολές. Το τρίπτυχο οδηγός- αυτοκίνητο- δρόμος αφορά τους παράγοντες εκείνους που καθορίζουν την ασφαλή κίνηση και μεταφορά εκα­τομμυρίων ατόμων καθημερινά. Και οι τρεις μεταφράζονται σε τρεις παραμέ­τρους που επιδρούν αποφασιστικά (άλλο λίγο άλλο πολύ) στην ασφάλεια της κίνη­σης. Και φυσικά είναι αλληλένδετοι.
Οδηγός χωρίς γνώση του αντικειμένου, με ελάχι­στη εμπειρία, ακόμη και οδηγώντας ένα καλό αυτοκίνητο, σε άριστους δρόμους, αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος είτε για τον ίδιο, είτε εμπλέκοντας και άλλους.
Επίσης ένα άσχημα συντηρη­μένο αυτοκίνητο, ένα όχημα που κινείται με κάποια εμφανή ή όχι βλάβη, έστω και αν χειρίζεται άρι­στος οδηγός μπορεί να γίνει δημι­ουργός ατυχήματος. Το ίδιο ισχύει και για το δρόμο. Μία κακοσυντηρημένη οδική αρτηρία, με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητα, ανά­ποδες κλίσεις, ανύπαρκτη σήμανση και που επιπλέον είναι άγνωστη στον οδηγό που τη χρησιμοποιεί, αυξάνει τις πάντα υπάρχουσες πι­θανότητες πρόκλησης ατυχήμα­τος. Όποιος έχει κινηθεί στο οδικό δίκτυο χωρών της βόρειας Ευρώ­πης, θα μπορούσε ανεπιφύλακτα να παραδεχθεί την ποιότητα και την ασφάλεια που παρέχει. Επίσης την εμπιστοσύνη που εμπνέει στον οδηγό ακόμη και με άσχημες και­ρικές συνθήκες καθώς και τη ση­μαντική βοήθεια που προσφέρει η σωστή σήμανση των δρόμων του. Για την ασφαλή κίνηση, λοι­πόν, θα πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά οι τρεις παράγοντες που αναφέραμε στην αρχή, δηλαδή: ο οδηγός, το αυτοκίνητο και ο δρόμος. Για παράδειγμα, ένα αυ­τοκίνητο με σωστά σχεδιασμένη ανάρτηση, μπορεί να συγχωρήσει έναν λάθος χειρισμό του άπειρου οδηγού, όπως και ένας άρτιος δρό­μος απαλύνει τις συνέπειες ενός γλιστρήματος, μιας λάθος ενέργει­ας ή μιας απότομης αντίδρασης από μία κακή ανάρτηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όταν οι δη­μοσιογράφοι του αυτοκινητιστικού τύπου γράφουν για κάποιο μοντέ­λο που οδήγησαν σε ευρωπαϊκούς ή άλλους δρόμους ορισμένοι είναι πολύ επιφυλακτικοί στις κρίσεις τους. Κι αυτό γιατί γνωρίζουν ότι το ίδιο αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους συμπεριφέρεται τελείως διαφορετικά, Καταλήγουμε σε δύο βασικά συμπεράσματα α) Πολλά ακόμη αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, πάσχουν στους τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας και της τακτικής συντήρησης και β) οι δρόμοι στην πλειοψηφία τους απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίζονται ως ασφαλείς.

                                                    www.top-mag.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top