Γιώργος Αρβανιτίδης
Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης – ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Προς Υπουργό:
- Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα: Συγχώνευση του Δημοτικού Σχολείου Νυμφόπετρας Θεσσαλονίκης

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νυμφόπετρας εξέφρασε, με ανακοίνωσή του, της 23ης Μαρτίου 2011, την εντονότατη αντίθεσή του στη συγχώνευση του εν λόγω σχολείου, που θα οδηγήσει όσα παιδιά Ρομά φοιτούν, επί του παρόντος, στο εν λόγω σχολείο να εγκαταλείψουν τις σχολικές σπουδές τους.  
Ειδικότερα, το μαθητικό δυναμικό του δημοτικού σχολείου της Νυμφόπετρας αποτελείται από 38 μαθητές εκ των οποίων πάνω από 50% είναι Ρομά και αλλοδαποί μαθητές (17 μαθητές είναι Ρομά και 5 αλλοδαποί). Να σημειωθεί ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου προσπάθησαν μεθοδικά, επί σειρά ετών, να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες φοίτησης των μαθητών Ρομά στο σχολείο, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισαν κατά καιρούς. Με απόφαση, μάλιστα, του Συλλόγου Διδασκόντων, της 11ης Οκτωβρίου 2010, συγκροτήθηκε τμήμα υποδοχής Ρομά και αλλοδαπών και, σύμφωνα με τη γνώμη των γονέων, υπήρξε άψογη οργάνωση της διδασκαλίας με θετικότατο αντίκτυπο στη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Με την ανακοίνωση των συγχωνεύσεων, οι γονείς των μαθητών Ρομά δήλωσαν κατηγορηματικά στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και στους εκπαιδευτικούς ότι τα παιδιά τους θα απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία αν συγχωνευτεί το σχολείο με το δημοτικό σχολείο του Προφήτη. Αυτό σημαίνει άμεσος και έντονος κίνδυνος σχολικής διαρροής των μαθητών Ρομά και, επομένως, απομόνωση της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας από τη σχολική και εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Έχοντας υπόψη:
-το διεθνές δίκαιο για τα δικαιώματα του ανθρώπου και το άρθρο 28 παράγραφος 1ε) της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το οποίο αναφέρει ότι «τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση και, ιδιαίτερα, για να επιτευχθεί η άσκηση του δικαιώματος αυτού προοδευτικά και στη βάση της ισότητας των ευκαιριών παίρνουν μέτρα για να ενθαρρύνουν την τακτική σχολική φοίτηση και τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών»,
-ότι τόσο η ελληνική πολιτεία όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση δαπανά τεράστια χρηματικά ποσά για την κοινωνική ένταξη των ανθρώπων αυτών και κυρίως των παιδιών, προκειμένου να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία, να λάβουν μόρφωση και να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος εγκληματικότητας από την περιθωριοποίησή τους.

-ότι, σύμφωνα με το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι, λιγότερα από τα μισά παιδιά Ρομά ηλικίας δημοτικού σχολείου γράφονται στα σχολεία το φθινόπωρο και μόνο ένα στα δέκα παραμένει στις τάξεις το Μάιο, 
-ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, της 24ης Αυγούστου 2010, υπενθυμίζει ότι «οι Προϊστάμενοι και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων όχι μόνο ενθαρρύνουν την προσέλευση των μαθητών Ρομά στο σχολείο, αλλά και αναζητούν τα παιδιά Ρομά που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή και τη φοίτησή τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση»,
-ότι οι μαθητές Ρομά, στο εν λόγω σχολείο, κατόρθωσαν να ενσωματωθούν με όλα τα υπόλοιπα παιδιά, ενώ έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο τμήμα τόσο της μαθητικής κοινότητας όσο και της εν γένει κοινωνίας της Νυμφόπετρας,
-ότι οι συγχωνεύσεις των σχολείων θα πρέπει να γίνονται με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια και δεν αποσκοπούν μόνο στην εξοικονόμηση πόρων,

Ερωτάται η Υπουργός:

-Έλαβε υπόψη το Υπουργείο την ιδιαιτερότητα του εν λόγω δημοτικού σχολείου λόγω της φοίτησης παιδιών Ρομά και αλλοδαπών σε αυτό, όσον αφορά την προτεινόμενη συγχώνευσή του;

-Προτίθεται να εξετάσει το αίτημα των κατοίκων της περιοχής για τη μη συγχώνευση του εν λόγω σχολείου ώστε να μην υπάρξει σχολική διαρροή των μαθητών Ρομά και, επομένως, απομόνωση της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας από τη σχολική και εκπαιδευτική πραγματικότητα;


Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αρβανιτίδης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top