Του Δημήτρη  Μανωλόπουλου
Πολυπρωταθλητή  Αγώνων Αυτοκινήτου Ελλάδος

Θα έλεγα να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά κατά την οδή­γηση και όχι μόνο. Όσοι έχετε τα μάτια σας ανοιχτά, καιρός να έχετε ανοιχτά και τα φώτα του αυτοκινήτου σας. Και, άντε καλά οι ερασιτέχνες οδηγοί, δεν γνωρίζουν. Αλλά να μην γνωρίζουν και οι επαγ­γελματίες που κυκλοφορούν με την πρώτη σκάλα του αυτοκινήτου που σου ανάβει το καντράν και τις ψεί­ρες, ή αλλιώς φώτα σταθμεύσεως και με αυτά τα υποτιθέμενα φώτα κυκλοφορούν ακόμη και το βράδυ, γιατί λένε ότι βλέπουν καλά; Βέβαια υπάρχει και το άκρως αντίθετο. Αυ­τοί που δεν βλέπουν ή δεν ξέρουν ότι τα φώτα του αυτοκινήτου τα ανά­βουν όταν και όποτε χρειάζονται τα συγκεκριμένα. Ας κάνουμε λοιπόν ολόκληρο το μάθημα σε αυτούς που δεν το γνωρίζουν...


Πρώτη σκάλα, περιστροφή στον αριστερό μοχλό του τι­μονιού, ανάβουν τα φώτα του καντράν και τα φώτα ψείρες ή στάθμευσης, φώτα που τα ανάβουμε όταν σταματήσουμε δεξιά στο δρόμο για ολιγόλεπτη διάρκεια.
Δεύτερη σκάλα ανάβουν τα μεσαία φώτα ή διασταύρωσης όπως λέγονται, αυτά που πρέπει πλέον να τα ανάβουμε ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά σίγουρα όταν υπάρχει κα­ταχνιά- βροχή- συννεφιά- αντη­λιά και ομίχλη. Στην ίδια σκάλα δουλεύουν και τα μεγάλα με την ένδειξη μπλε στο καντράν που δεν πρέπει να τα ανάβουμε όταν από απέναντι υπάρχει άλλος κι­νούμενος οδηγός.
Τρίτη σκάλα περιστροφής ή με μπουτόν ανάβει τα φώτα ομί­χλης και τα εμπρός αλλά και σε πολλά αυτοκίνητα και τα πίσω, αρκετά ενοχλητικά όταν δεν υπάρχει ομίχλη. Και αυτό το φαι­νόμενο που με τα εμπρός φώτα ομίχλης ανάβει και to πίσω, έχει γίνει στην κατασκευή από ηλί­θιους ηλεκτρολόγους που περ­νούν έξτρα τα φώτα ομίχλης σε ένα αυτοκίνητο και τα συνδέουν με τα πίσω ομίχλης γιατί το αυ­τοκίνητο που τα πέρασαν δεν έχει προβλέψει διακόπτη εμπρός φώτων ομίχλης επειδή δεν είχε προβλεφθεί από τον κατασκευ­αστή του.
Ακόμη δε πιο ηλίθιοι είναι αυτοί που τα χρησιμοποιούν όταν δεν πρέ­πει. Τα βλέπεις να τα ανάβουν μέρα και νύχτα διότι έχουν πλήρη άγνοια του τι σημαίνουν. Βέβαια εάν τους ρωτήσεις εάν ξέρουν οδήγηση, γνω­ρίζεις πολύ καλά τι θα απαντήσουν. Ποιος εγώ; Εγώ είμαι καθηγητής στην οδήγηση! (φαντάζονται). Άλλωστε στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις.
Απευθύνομαι, λοιπόν, μόνο σε αυτούς που θέλουν να μάθουν ή δεν γνωρίζουν και όχι στους ανεγκέφα­λους, πολύξερους καθηγητάδες της συμφοράς. Τα μεσαία πλέον φώτα, είναι αναγκαία και την ημέρα γιατί σε βλέπουν καλύτερα όλοι οι απένα­ντι σου πεζοί και οδηγοί. Γίνονται δε υποχρεωτικά από το 2011 σε όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Θα ανάβουν μόλις βάζεις μπροστά.
Στην Ιαπωνία και τη Σουηδία δι­απίστωσαν ότι είχαν 15% λιγότερα ατυχήματα με τα μεσαία φώτα αναμ­μένα και την ημέρα γι' αυτό το λόγο και το καθιέρωσαν. Όσο για τα φώτα ομίχλης, για τους πολύξερους, τα ανά­βεις όπως λέει και η λέξη όταν έχει ΟΜΙΧΛΗ ή για ορεινό δρόμο με επα­ναλαμβανόμενες στροφές. Τα σβήνεις όταν περνάς νερά επειδή καίγονται και αν τα ανάβεις σε καλές συνθή­κες το μόνο που καταφέρνεις είναι να στραβώνεις ανθρώπους και οδηγούς με κακή όραση και επιπλέον δείχνεις ότι δεν γνωρίζεις από οδήγηση.


www.asfalis-odigisi.gr
                                                    www.top-mag.gr

1 σχόλια:

  1. Κυριε Δηητρη εχω μια ενσταση δεν ξερω τιποτε αλλα εχω να πω οτι αν ρβτησεται καπιους απο αυτους που δεν ανβουνε τα φωτα ξερεται τι θα σας πουνε φοβαμαι μην καψω ρευμα ( αυτο ειναι τσεκαρισμενο)
    Εκτιμω που σας γνωριζω αλλα ειμαστε ελλαδα δυστυχως

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top