Του Δημήτρη Μανωλόπουλου
Πολυπρωταθλητή Αγώνων Αυτοκινήτου Ελλάδος
Θα έλεγα να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά κατά την οδήγηση και όχι μόνο. Όσοι έχετε τα μάτια σας ανοιχτά, καιρός να έχετε ανοιχτά και τα φώτα του αυτοκινήτου σας. Και, άντε καλά οι ερασιτέχνες οδηγοί, δεν γνωρίζουν. Αλλά να μην γνωρίζουν και οι επαγγελματίες που κυκλοφορούν με την πρώτη σκάλα του αυτοκινήτου που σου ανάβει το καντράν και τις ψείρες, ή αλλιώς φώτα σταθμεύσεως και με αυτά τα υποτιθέμενα φώτα κυκλοφορούν ακόμη και το βράδυ, γιατί λένε ότι βλέπουν καλά; Βέβαια υπάρχει και το άκρως αντίθετο. Αυτοί που δεν βλέπουν ή δεν ξέρουν ότι τα φώτα του αυτοκινήτου τα ανάβουν όταν και όποτε χρειάζονται τα συγκεκριμένα. Ας κάνουμε λοιπόν ολόκληρο το μάθημα σε αυτούς που δεν το γνωρίζουν...
Πρώτη σκάλα, περιστροφή στον αριστερό μοχλό του τιμονιού, ανάβουν τα φώτα του καντράν και τα φώτα ψείρες ή στάθμευσης, φώτα που τα ανάβουμε όταν σταματήσουμε δεξιά στο δρόμο για ολιγόλεπτη διάρκεια.
Δεύτερη σκάλα ανάβουν τα μεσαία φώτα ή διασταύρωσης όπως λέγονται, αυτά που πρέπει πλέον να τα ανάβουμε ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά σίγουρα όταν υπάρχει καταχνιά- βροχή- συννεφιά- αντηλιά και ομίχλη. Στην ίδια σκάλα δουλεύουν και τα μεγάλα με την ένδειξη μπλε στο καντράν που δεν πρέπει να τα ανάβουμε όταν από απέναντι υπάρχει άλλος κινούμενος οδηγός.
Τρίτη σκάλα περιστροφής ή με μπουτόν ανάβει τα φώτα ομίχλης και τα εμπρός αλλά και σε πολλά αυτοκίνητα και τα πίσω, αρκετά ενοχλητικά όταν δεν υπάρχει ομίχλη. Και αυτό το φαινόμενο που με τα εμπρός φώτα ομίχλης ανάβει και to πίσω, έχει γίνει στην κατασκευή από ηλίθιους ηλεκτρολόγους που περνούν έξτρα τα φώτα ομίχλης σε ένα αυτοκίνητο και τα συνδέουν με τα πίσω ομίχλης γιατί το αυτοκίνητο που τα πέρασαν δεν έχει προβλέψει διακόπτη εμπρός φώτων ομίχλης επειδή δεν είχε προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του.
Ακόμη δε πιο ηλίθιοι είναι αυτοί που τα χρησιμοποιούν όταν δεν πρέπει. Τα βλέπεις να τα ανάβουν μέρα και νύχτα διότι έχουν πλήρη άγνοια του τι σημαίνουν. Βέβαια εάν τους ρωτήσεις εάν ξέρουν οδήγηση, γνωρίζεις πολύ καλά τι θα απαντήσουν. Ποιος εγώ; Εγώ είμαι καθηγητής στην οδήγηση! (φαντάζονται). Άλλωστε στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις.
Απευθύνομαι, λοιπόν, μόνο σε αυτούς που θέλουν να μάθουν ή δεν γνωρίζουν και όχι στους ανεγκέφαλους, πολύξερους καθηγητάδες της συμφοράς. Τα μεσαία πλέον φώτα, είναι αναγκαία και την ημέρα γιατί σε βλέπουν καλύτερα όλοι οι απέναντι σου πεζοί και οδηγοί. Γίνονται δε υποχρεωτικά από το 2011 σε όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Θα ανάβουν μόλις βάζεις μπροστά.
Στην Ιαπωνία και τη Σουηδία διαπίστωσαν ότι είχαν 15% λιγότερα ατυχήματα με τα μεσαία φώτα αναμμένα και την ημέρα γι' αυτό το λόγο και το καθιέρωσαν. Όσο για τα φώτα ομίχλης, για τους πολύξερους, τα ανάβεις όπως λέει και η λέξη όταν έχει ΟΜΙΧΛΗ ή για ορεινό δρόμο με επαναλαμβανόμενες στροφές. Τα σβήνεις όταν περνάς νερά επειδή καίγονται και αν τα ανάβεις σε καλές συνθήκες το μόνο που καταφέρνεις είναι να στραβώνεις ανθρώπους και οδηγούς με κακή όραση και επιπλέον δείχνεις ότι δεν γνωρίζεις από οδήγηση.
www.asfalis-odigisi.gr
www.top-mag.gr
Κυριε Δηητρη εχω μια ενσταση δεν ξερω τιποτε αλλα εχω να πω οτι αν ρβτησεται καπιους απο αυτους που δεν ανβουνε τα φωτα ξερεται τι θα σας πουνε φοβαμαι μην καψω ρευμα ( αυτο ειναι τσεκαρισμενο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτιμω που σας γνωριζω αλλα ειμαστε ελλαδα δυστυχως