Το 2003 οι μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής του λεκανοπεδίου Λαγκαδά περιήλθαν στην αρμοδιότητα του Ο.Α.Σ.Θ. αντί του ΚΤΕΛ που τις εξυπηρετούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Σήμερα, εάν μπορούσε να γίνει ένα τοπικό δημοψήφισμα, πιστεύω πως οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Μυγδονίας θα επέλεγαν να εξυπηρετούνται ξανά από το ΚΤΕΛ. Τα δρομολόγια της γραμμής του ΚΤΕΛ ήταν πράγματι πιο αραιά αλλά οι μετακινούμενοι έφταναν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Πλατεία Δημοκρατίας) σε 20 με 30 λεπτά, σε αντίθεση με σήμερα που ο χρόνος διαδρομής φτάνει την 1,5 ώρα ενώ κατά την επιστροφή από την Θεσσαλονίκη αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Η κύρια αιτία αυτού του προβλήματος είναι η μετεπιβίβαση που πραγματοποιείται στον Τ.Σ. Σταυρούπολης προς τη γραμμή 27 η οποία εισέρχεται στο κέντρο της πόλης και τερματίζει στον Τ.Σ. Πανεπιστήμια. Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως προτάθηκε από τον τότε Δήμο Μυγδονίας σχεδόν δωρεάν παραχώρηση έκτασης κοντά στο γηροκομείο του Αγίου Παντελεήμονα ώστε να χρησιμοποιηθεί για μετεπιβίβαση. Η πρόταση έμεινε στις προφορικές συνομιλίες και ο ΟΑΣΘ επέλεξε να ενοικιάσει τον υπάρχοντα, απομακρυσμένο από το κέντρο της πόλης, χώρο μετεπιβίβασης του Τ.Σ. Σταυρούπολης ο οποίος, όπως είχε τότε ειπωθεί, θα λειτουργούσε προσωρινά μέχρι την εξεύρεση μίας λύσης. Όμως, επειδή ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως σταθμός μετεπιβίβασης για περιαστικές γραμμές της πόλης της Θεσσαλονίκης.


Ο Δήμος Μυγδονίας ζητούσε εξαρχής την κατάργηση της μετεπιβίβασης και την είσοδο της γραμμής 84 στο κέντρο της πόλης με τερματικό σταθμό το Πανεπιστήμιο (Τ.Σ. Πανεπιστήμια). Γνωρίζω πως το επιζητεί και η σημερινή δημοτική αρχή, όπως το επιζητούσε και η προηγούμενη, αλλά δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα.

Οι αιτιάσεις για την άρνηση του ΟΑΣΘ είναι γνωστές και ίδιες διαχρονικά:  ανεπάρκεια του αριθμού των λεωφορείων και κυκλοφοριακή επιβάρυνση του κέντρου της πόλης. Τα επιχειρήματα αυτά πιθανόν να έπειθαν τους κατοίκους και τους αρμόδιους φορείς της περιοχής εάν δεν ήταν γνωστή η με δύο μέτρα και δύο σταθμά πράξη: ενώ η γραμμή 83: Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη λειτουργούσε με τον ίδιο τρόπο όπως και η 84, οι αρμόδιοι φορείς του Λαγκαδά κατάφεραν να πείσουν τον ΟΑΣΘ να καταργήσει τη μετεπιβίβαση και να μεταφέρει τον τερματικό σταθμό στο Πανεπιστήμιο, ενώ αρχικά είχαν έρθει και αυτοί αντιμέτωποι με τις ίδιες αρνήσεις. Μάλιστα, κατά τη διαδικασία των συζητήσεων σχετικά με το αίτημα χρησιμοποιήθηκε το ελλιπές και πρόχειρο επιχείρημα ότι με τη γραμμή αυτή θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν και κάτοικοι του πρώην Δήμου Μυγδονίας, καθώς, όπως ειπώθηκε, ορισμένα δρομολόγια διέρχονται από στάσεις που βρίσκονται κοντά στα όρια του οικισμού της Λητής. Αυτό που γίνεται στην πραγματικότητα είναι οι κάτοικοι των τριών οικισμών να μετακινούνται με το όχημά τους (στην συντριπτική πλειοψηφία τους ως επιβάτες και όχι ως οδηγοί) μέχρι την κοντινότερη στάση (ΑΓΝΟ) απ’ όπου διέρχεται η γραμμή 83, η οποία βρίσκεται σε απόσταση τουλάχιστον 4 km από τη Λητή. Σπανιότερα (λόγω χαμηλότερης συχνότητας δρομολογίων), χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο τη στάση ΑΡΤΟΖΑ, που απέχει περίπου 1 km. Και οι 2 στάσεις αδυνατούν να δεχτούν μεγάλο αριθμό επιβατών, πόσο μάλλον στάθμευση οχημάτων.

Ας μου επιτραπεί, λοιπόν, να εκφράσω εκ μέρους των κατοίκων της Μυγδονίας την αγανάκτηση τους για την κάκιστη εξυπηρέτησή τους από τον ΟΑΣΘ για την οποία ακούω αλλά και βιώνω καθημερινά και να καταλήξω στα εξής:


1)Διαχρονικό αίτημα των κατοίκων είναι η κατάργηση της μετεπιβίβασης και η μεταφορά του τερματικού σταθμού της γραμμής 84 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στον Τ.Σ. Πανεπιστήμια. Η μεροληπτική επιλογή εξυπηρέτησης μιας περιοχής αντί κάποιας άλλης (με τις ίδιες ανάγκες) επιφέρει αναμενόμενες αντιδράσεις οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τον Οργανισμό εφόσον απώτερος στόχος του είναι η ολοένα βελτιωμένη παροχή υπηρεσιών και όχι οι πολιτικές σκοπιμότητες.

2)Με αφορμή τα απαράδεκτα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας για τον Ο.Α.Σ.Θ. που πραγματοποίησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) θα ήθελα να προτρέψω τον Οργανισμό να χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα εργαλεία (π.χ. έρευνες δηλωμένων προτιμήσεων για την πρόβλεψη της ζήτησης, μελέτες σκοπιμότητας κτλ.), έτσι ώστε να πάρει αποφάσεις επιστημονικά -και όχι πολιτικά- εμπεριστατωμένες. Να αποδείξει στο κοινό ότι είναι ένας φορέας που σέβεται τον εαυτό του και τους μετακινούμενους και θέλει πραγματικά να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις της πόλης χωρίς διακρίσεις.

Σωτήρης Σωτηρίου
Συνταξιούχος Οδοντίατρος
Πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Λητής

Πρώην Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Μυγδονίας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top