Θεσσαλονίκη, 19 Ιανουαρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών με θέμα «Σε εξόντωση οδηγούνται οι πολύτεκνες οικογένειες», προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη με θέμα «Πλήρης απαξίωση της Ελληνικής Αστυνομίας» και προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής με θέμα «Μείωση της δόμησης στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων» κατέθεσε ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κος Θεόδωρος Καράογλου.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Σε εξόντωση οδηγούνται οι πολύτεκνες οικογένειες
Σε πλήρη αφανισμό και εξόντωση οδηγεί τις πολύτεκνες οικογένειες η ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική. Οι πολύτεκνες οικογένειες το τελευταίο διάστημα έχουν βρεθεί στο στόχαστρο με πλήθος εξοντωτικών ενεργειών της Κυβέρνησης, που στρέφονται εναντίον τους. Αυτή τη φορά η Κυβέρνηση τιμωρεί τις πολύτεκνες μητέρες – ιδιοκτήτριες ακινήτου, επειδή δεν είναι διαζευγμένες! Συγκεκριμένα, στην Υπουργική απόφαση ΠΟΛ.1211/10.10/2011 η παράγραφος 1 του άρθρο 3 αναφέρει ρητά, ότι «Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος τα τέκνα βαρύνουν, στην περίπτωση εγγάμων, τον υπόχρεο άνδρα και ως εκ τούτου για τον χαρακτηρισμό του πολυτέκνου λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των τέκνων του κωδικού 003 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011. Στις περιπτώσεις που έχει συμπληρωθεί ο κωδικός 004 της δήλωσης με αριθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 4, τότε ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται στο ιδιοκατοικούμενο ακίνητο της συζύγου κατά το ποσοστό της».
Συνεπώς, μια πολύτεκνη μητέρα που κατοικεί με την οικογένειά της σε σπίτι που απέκτησε με γονική παροχή δεν δικαιούται το μειωμένο τέλος, παρόλο που πληροί τα κριτήρια, επειδή είναι παντρεμένη! Διότι σε αυτή την περίπτωση τα προστατευόμενα τέκνα βαρύνουν τον υπόχρεο της οικογενειακής φορολογικής δήλωσης, δηλαδή τον σύζυγό της. Εάν με άλλα λόγια ήταν διαζευγμένη και είχε την επιμέλεια των παιδιών θα εδικαιούτο το μειωμένο τέλος, βάσει της Υπουργικής απόφασης. Η κατάφωρη αυτή αδικία πρέπει άμεσα να διορθωθεί, διότι αγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Οι πολύτεκνοι δεν αντέχουν άλλα χαράτσια και μέτρα, που τους εξοντώνουν και εν τέλει τους αφανίζουν.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών:
- Προτίθεται η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου να διορθώσει την προαναφερόμενη αδικία, που συντελείται σε βάρος των πολύτεκνων οικογενειών;
2. Πλήρης απαξίωση της Ελληνικής Αστυνομίας
Σε πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση έχει οδηγήσει την Ελληνική Αστυνομία η ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική. Οι δραστικές περικοπές τόσο στους μισθούς των ένστολων, όσο και των λειτουργικών δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο Σώμα και αυξάνει ολοένα και περισσότερο το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών. Η λειτουργία των αστυνομικών υπηρεσιών βρίσκεται σε οριακό σημείο και οι αστυνομικοί υπάλληλοι οδηγούνται σταδιακά σε πλήρη υποβάθμιση.
Οι περικοπές των μισθών τους, η πρόσθετη φορολόγηση και οι συνεχείς μειώσεις του εισοδήματός τους, τους προβληματίζει ιδιαίτερα. Επιπλέον, ο ανεπαρκής εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του Σώματος, η αδυναμία αγοράς νέου εξοπλισμού, καθιστούν επικίνδυνη την καθημερινή τους δράση. Η συνέχιση της πολιτικής αυτής θα οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση και διάλυση της εσωτερικής ασφάλειας της χώρας μας. Οφείλει να αντιληφθεί το αρμόδιο Υπουργείο, ότι στο αγαθό της ασφάλειας του πολίτη δεν μπορούν να γίνονται εκπτώσεις και περικοπές. Οι Έλληνες πολίτες οφείλουν να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς στη χώρα τους.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Προστασίας του Πολίτη:
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, προκειμένου να ενισχυθεί η Ελληνική Αστυνομία και το αστυνομικό προσωπικό της χώρας;
3. Μείωση της δόμησης στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων
Από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους για πρώτη φορά με το νομοθετικό διάταγμα 17-7-1923 «Περί Σχεδίων Πόλεων και κωμών» καθιερώνονται οι κανόνες για τη σύνταξη Πολεοδομικών Μελετών και ορίζονται όροι και περιορισμοί δόμησης στα οικόπεδα. Με το ΠΔ 24-4-85 ΦΕΚ 181Δ’ (3.5.85) ορίζεται ο τρόπος αναγνώρισης οικισμών κάτω από 2000 κατοίκους, η οριοθέτηση αυτών με απόφαση Νομάρχη και καθιερώνονται οι γενικοί και ειδικοί όροι δόμησης. Στην κατηγορία αυτών των οικισμών βρίσκονται οι περισσότεροι (άνω του 90%) των οικισμών της χώρας.
Στη συνέχεια το πρώην Υπουργείο Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος με το ΠΔ14-2-87 ΦΕΚ 133Δ’ (23-2-87) τροποποιεί αρκετούς όρους δόμησης και ιδιαίτερα αυτόν της κάλυψης από 60% σε 70% και τον συντελεστή δόμησης από (συνήθως) 0,8 σε κλιμακωτό (πρώτα 100τμx1,6, επόμενα 100τμx0,8 και τα υπόλοιπα x0,6 χωρίς όριο), προφανώς διαπιστώνοντας ότι η κάλυψη και η δόμηση δεν επαρκούσε για την κάλυψη των κτιριακών αναγκών στους οικισμούς αυτούς.
Από τις αρχές του Νοέμβρη του περασμένου έτους με το ΠΔ 4-11-2011 ΦΕΚ 289 ΑΑΠ, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Υφυπουργού κ. Σηφουνάκη, τροποποιήθηκαν Γενικοί και Ειδικοί όροι Δόμησης για οικισμούς έως 2000 κατοίκους ως εξής:
Α. Για οικόπεδα μικρότερα των 700τμ μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια ορόφων 240τμ+40τμ πατάρι ξηράς δόμησης
Β. Για γήπεδα μεγαλύτερα ή ίσα των 700τμ, επιτρέπεται η ανέγερση κτιρίου οποιασδήποτε χρήση (κύριας και βοηθητικής) μέγιστης επιτρεπόμενης συνολικής επιφάνειας ορόφων 400τμ
Γ. για γήπεδα μικρότερα των 200τμ ορίζεται συντελεστής δόμησης 1 και προκειμένου να είναι δυνατή η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση συνολικής επιφάνειας 200τμ, η κάλυψη επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη του 60%, χωρίς σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το 70% της επιφάνειας του γηπέδου.
Όπως γίνεται αντιληπτό αποτελεί κατάφωρη αδικία και πλήρη ισοπέδωση στους οικισμούς της περιφερείας να εξισώνονται τα οικόπεδα διαφόρων διαστάσεων δίνοντας –εξισώνοντας δομήσεις.
Αποτελεί επίσης κατάφωρη αδικία ένα οικόπεδο εκτάσεως 699.99τμ να κτίζει 240τμ και ένα οικόπεδο 700τμ να κτίζει 400τμ, όπως επίσης ένα οικόπεδο εκτάσεως 700τμ να κτίζει 400τμ και ένα οικόπεδο 1300τμ ή 1500τμ να κτίζει επίσης 400τμ.
Ειδικά στους αγροτικούς οικισμούς όπου τα οικόπεδα κυμαίνονται μεταξύ 500τμ και 1000τμ, κάποιος δεν μπορεί σε ένα οικόπεδο 699τμ να αποκαταστήσει στεγαστικά τα 2 του τέκνα ούτε καν να δομήσει μια οικία και μια αποθήκη διαστάσεων, ικανών για τις ανάγκες άσκησης του επαγγέλματός του. Η τροποποίηση αυτή έγινε με την προσθήκη των εδαφιών α,β,γ στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ΠΔ 24-4-85 (ΦΕΚ 181Δ/3-5-85)
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής:
- Γιατί έγινε εν κρυπτό και χωρίς διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, η προαναφερθείσα νομοθετική παρέμβαση;
- Προτίθεται το Υπουργείο να αποκαταστήσει τις αδικίες που επιφέρει το Π.Δ. 4- 11-11 (ΦΕΚ 289 Α.Α.Π. 4-11-89), ιδιαίτερα σε μια εποχή που η οικοδομική δραστηριότητα βουλιάζει και η αγορά είναι καθηλωμένη;
Γραφείο Τύπου
τηλ.: 2310 525545
φαξ: 2310 525547
www.karaoglou.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου