Τους καρπούς της διαβούλευσης με φορείς της πόλης για το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Ευκαρπία, η οποία άρχισε προ μηνός, φιλοδοξεί να δρέψει ο Σύνδεσμος ΟΤΑ Θεσσαλονίκης.

Στόχος του είναι μετά τις 24 του μήνα, οπότε ολοκληρώνεται ο διάλογος, το επίμαχο έργο να μπει σε τροχιά επανεκκίνησης, απαλλάσσοντας το νομό από...

 τον εφιάλτη των σκουπιδιών στους δρόμους.
Μοναδικό αγκάθι για τη διοίκηση του Συνδέσμου είναι η στάση που θα κρατήσουν ο δήμος Παύλου Μελά και οι κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν στο έργο, οι οποίοι την επόμενη εβδομάδα θα θέσουν τους όρους τους για την κατασκευή του Σταθμού. Οι κρίσιμες συναντήσεις προγραμματίστηκαν για την ερχόμενη Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη, οπότε θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις από τις επιτροπές κατοίκων και το δημοτικό συμβούλιο. Τα ενδεχόμενα πάντως είναι δύο: Ή θα προχωρήσει το έργο, λαμβανομένων υπόψη των όρων του δήμου και της τοπικής κοινωνίας, και θα αξιοποιηθούν τα 7 εκατ. ευρώ που διασφαλίστηκαν για την κατασκευή του ή θα ακυρωθεί και η Θεσσαλονίκη θα χάσει ακόμη ένα μεγάλο έργο για την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων. «Ελπίζουμε και προσδοκούμε ότι ο δήμος και οι φορείς της περιοχής που αντιδρούν θα συναινέσουν τελικώς στην κατασκευή του ΣΜΑ με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους, που η διοίκηση του Συνδέσμου προτίθεται να κάνει δεκτούς», τόνισε το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου ΟΤΑ Σωκράτης Φάμελος. Ανέφερε μάλιστα ότι αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία, για να σωθεί ένα από τα πλέον κρίσιμα έργα του περιφερειακού σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων της Θεσσαλονίκης. Πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον του έργου, καθώς οι περισσότεροι φορείς της Θεσσαλονίκης έχουν εκφραστεί υπέρ της κατασκευής του ΣΜΑ.

Έβαλε νερό στο κρασί του 
Σημαντική κρίθηκε η παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/Κεντρικής Μακεδονίας) ως τεχνικού συμβούλου της πολιτείας, το οποίο ενέκρινε τα τεχνικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά του Σταθμού, ενώ επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα μιας αποτελεσματικής συζήτησης για όλα τα θέματα περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής.
Από την πλευρά της η διοίκηση του Συνδέσμου ΟΤΑ, με δεδομένη την αρνητική στάση που κρατούν από την αρχή του έτους ο δήμος Παύλου Μελά και κάτοικοι, φαίνεται ότι έβαλε νερό στο κρασί της, αποδεχόμενη όρους που σχετίζονται με τη δυναμικότητα του ΣΜΑ, τη μη σύνδεση λειτουργίας του με το ΤΙΤΑΝ και την περιβαλλοντική αποκατάσταση του χώρου. Όπως σημείωσε ο κ. Φάμελος, «έχουμε δεσμευτεί και θα το επαναλάβουμε στις συναντήσεις της επόμενης εβδομάδας ότι στο εργοστάσιο δεν πρόκειται να καταλήξει ούτε ένα κιλό σκουπίδια από το ΣΜΑ».
Ακόμη μία δέσμευση απέναντι στους φορείς και τους κατοίκους που αντιτίθενται στην κατασκευή του Σταθμού είναι ότι θα μειωθεί η δυναμικότητά του στα 2/3 απ’ ό,τι προέβλεπε η αρχική αδειοδότηση. Αυτό σημαίνει ότι μειώνονται τα σκουπίδια που θα μεταφορτώνονται στο ΣΜΑ Ευκαρπίας και αντί των 400.000 τόνων θα εξυπηρετούνται μέχρι 250.000 τόνοι ετησίως.
Επίσης θα υπάρξει δέσμευση για πλήρη επεξεργασία των όμβριων υδάτων και των υδάτων πλύσης -σε ημερήσια βάση- του περιβάλλοντος χώρου απόθεσης απορριμματοκιβωτίων, ενώ, μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου, θα φυτευτούν δέντρα στην κεντρική οδό πρόσβασης του ΣΜΑ και τρεις φορές ημερησίως θα γίνονται πλύσιμο και σάρωση οδού μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο Γηροκομείου.
Της Φανής Σοβιτσλή 
fanisovi@makthes.gr
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top